Aanpassing vestevigde achterbrug

Home Forums Techniek Framedelen Aanpassing vestevigde achterbrug

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by skib 3 years geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #808877

    skib
    Topic starter
    Berichten: 87

    Beste forumleden,

    Ik zou graag beroep willen doen op jullie expertise, want ik verwacht dat sommige van jullie hier meer kennis van hebben dan ikzelf.

    Ik heb een verstevigde achterbrug onder mijn Citta hangen. Nu vind ik het eruit en erin zetten van mijn blok een irritant klusje bij deze achterbrug. Waarschijnlijk doordat je het blok elke keer aandraait in de achterbrug gaat de uiteinden naar elkaar toe staan met als resultaat dat je blok er de volgende keer moeilijker uit en in gaat. Hierdoor moet je een beetje wrikken en bewegen om hem eruit te halen, maar dit beschadigd wel de verf van de achterbrug. De brommer wil ik binnenkort laten coaten en vind het dus zonde om vervolgens de coating te beschadigen bij het monteren en demonteren van het blok.

    Nu zat ik te denken om mijn achterbrug aan te passen, zodat ik deze erin kan schuiven ipv erin te kantelen. Hiervoor hoef ik enkel een stukje weg te slijpen. Zie foto:

    3018_achterbrugversterkt_det1_2

    Zijn er forumleden die dit al hebben gedaan? Weten jullie of dit voor veel instabiliteit van de constructie zorgt? etc..

    Ik hoor graag van jullie.

    Groetjes,
    Brady

    #808879

    Millyway
    Bijdrager
    Berichten: 142

    Ik deed dat ook altijd, ik heb nu een brug van moparts dus dat is verleden tijd.

    Alles wat je weghaalt verzwakt je brug, ook als je een gat boort, maar nu zijn de bruggen best wel degelijk, dus maak je geen zorgen je zal er niet door heen zakken.

    Je kan eventueel er weer een plaatje opzetten dat als je blok er weer in zit dat je het gat weer dicht maakt. Zie geweldige illustratie.
    Screenshot_20210406-111048_Samsung capture

    Moet ik dat nou wel doen?
    #808881

    skib
    Topic starter
    Berichten: 87

    Niks te klagen over je tekenkunsten. 😛

    Bedankt voor je snelle reactie. Dan slijpen we gewoon dat stuk ertussenuit.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.