Aangeboden draaiwerk, freeswerk, kotteren ezv.

Home Forums Advertenties Diensten aangeboden/gezocht Aangeboden draaiwerk, freeswerk, kotteren ezv.

This topic contains 31 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 weeks, 3 days geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Gebruiker

Robin
    Bijdrager

Oké Iniedergeval bedankt voor je uitleg!

Petrolmen
    Bijdrager

Vielen Dank für diese Arbeit
    ABSOLUT der Hammer 😎👍👍👍👍IMG-20190502-WA0006IMG-20190502-WA0005

Si-vario
    Bijdrager

Hoi jaap
    kun je misschien mijn polini watergekoeld op hoonen en de boel weer vlakken (kop en cilinder)
    en nog een orgineel kopje vlakken ?

weet niet of hoonen ook tot jou vak gebied behoord  … maar ja vragen staat vrij natuurlijk

zevenenergie
    Topic starter

Hallo Si-vario,
    De cilinder en de kop vlakken is geen enkel probleem.
    Ik ben (nog niet) niet in bezit van een echte hoordoorn voor onze cilinders.

Wat ik wel kan doen in met een 3 poot hoon apparaat wat lichte krasje uit de cilinder slijpen.
    Zo zitten er weer hoon sporen in de cilinder, wat de smering ten goede komt.

Si-vario
    Bijdrager

Ik doe je even een mail

Jochem
    Bijdrager

Beste ,

Kan jij evt ook cilinderhemden afdraaien zodat ze op mix Carters passen ?

gr Jochem

zevenenergie
    Topic starter

Natuurlijk,dat kan.
    Als jij de maat opgeeft waarop je het afgedraaid wilt hebben, zorg ik dat het piek fijn voor elkaar komt.
    Stuur maar even een Pm.

Jorick
    Bijdrager

Hallo zevenenergie,

Ik ga binnenkort een Pinasco black 46 cilinder kit kopen. Deze ga ik op mijn speedengine zetten met 16 mm carburateur en onbewerkte brom kruk. Zou jij dit blokje kunnen tunen?

-cilinder tunen
    -carter tunen
    -krukas bewerken
    -electronisch vliegwiel afdraaien

Is dit mogelijk en wat gaat dit ongeveer kosten?

Mvg,

Jorick

zevenenergie
    Topic starter

Hallo, Jorick ik heb je een pm gestuurd.

CITTADARAH
    Bijdrager

Ik heb je gemaild op afwasse……. is die nog actief?

groet Nev

zevenenergie
    Topic starter

Ja die is actief , maar ik gebruik hem voor namelijk voor het delen van foto,s of bestanden die niet via de pb verstuurt kunnen worden. dus even een pb er bij versturen dat je iets gemaild want ik kijk er alleen als ik een mail verwacht.
    Communiceren doe ik ook het liefst via de PB dus bij voorkeur niet via whatsapp of email.
    Maar ik beantwoordt ze wel.
    Ik ben in de vakantie periode slecht bereikbaar in verband met drukte op het werk en vakantie.
    Half augustus ben ik weer volop beschikbaar.

• Deze reactie is gewijzigd 5 months geleden door zevenenergie.

Cittatunning
    Bijdrager

Hallo Zevenenergie

ik zou graag mijn Std vliegwiel van mijn elec Se laten afdraaien, als dat mogelijk is ?

Groet

zevenenergie
    Topic starter

shark
    Donateur

Wat doe je eigenlijk precies als je een krukas richt? zorg je dan dat het deel waar de koppeling op komt perfect recht/rond is?

Ik had vroeger en ciao die op zich ok reed maar er leek een onbalans te zitten in het vliegwiel waardoor ie met geen mogelijkheid stationair wou lopen.

De vliegwielen van een CP-blok zijn voorzien van wat af-fabriek gaten, waarschijnlijk om de boel te balanceren 🙂
    Maar wat is nu de beste manier als je een andere krukas monteert, of de inlaattiming aanpast, of als je een ratjetoe aan onderdelen hebt en krukas niet matcht met vliegwiel (ik denk dat ik in die ciao het laatste had)

Ik wil namelijk een blokje maken dat niet sneller dan 60 gaat, 50 is ook prima, maar wat heel mooi loopt.
    Vroeger kende ik een tweetaktmonteur van buitenboordmotoren en die kon die motortjes altijd fantastisch laagtoerig stationair afstellen. Dat wil ik eigenlijk ook.
    Ook wel gaaf dat je de schroefdraad nog kan herstellen zeg!

zevenenergie
    Topic starter

Er zij op Youtube heel veel filmpjes te vinden over het richten van 2 takt krukassen. Daar zou ik even gaan surfen.
    Een motorblok trilt altijd maar de vraag is bij welk toerental? Mijn brommer begint bij 60 in eens te trillen en dat verdwijnt bij 70. met een ander vliegwiel er op is dat bij 40.
    Het is het mooiste om het orginele vliegwiel bij de de krukas te houden.
    Maar dat is niet noodzakelijk.
    Ik rijd met een extreem ver afgedraaid vliegwiel en dat draait nog steeds mooi stationair.

Maar ik houd dit topic graag schoon, dus graag alleen specifieke vragen over draai en freeswerk.
    Dankje wel.

Ps, Ik heb je vraag over het persen van uitlaatdelen beantwoordt, kijk even in je mailbox.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.