Home › Forums › Advertenties › Diensten aangeboden/gezocht › AANG: Tuning onderdelen
This topic contains 72 reacties, has 29 deelnemers, and was last updated by Basic 11 years, 4 months geleden.
-
Gebruiker
-
17 oktober 2010 om 17:21 #259529
Hallo beste forumleden,
Ik Ben Joris Paul (19 ) en kom uit Beek (Limburg), ik zit op school op Leeuwenborgh Sitttard (Fijnmechanische techniek). Mijn hobby’s zijn Bmx, muziek en me grootste hobby is: Sleutelen natuurlijk:D
Ik sleutel nu ongeveer 4 jaar aan vespa’s en heb laatst weer een blokje bewerkt voor Tom (remlicht99).
Ik zal jullie wat foto’s laten zien om een indruk te geven over mijn vespa historieDoor deze vespa ben ik aan het sleutelen + opknappen geslagen…
ik moest toen nog me certificaat halen, in die tussentijd heb ik hem opgeknapt.
Heb er best veel tijd aan gehad omdat ik eerst niet wist hoe alles in elkaar zat (ook veel geld trouwens:con)Na een tijdje werk is dit het resultaat geworden:
Mijn 2e Vespa Ciao, deze is reeds alweer verkocht:
Elektrisch blokje bewerkt @ DR Evo:
Het blok heeft std al een grotere inlaat, heb alleen de binnenkant geflowed + 13mm geboort. ook zijn de poorten passend gemaakt op de cilinder. Krukas heb ik hetzelfde getuned als de Olympia race krukas. was wel benieuwt hoe dat zou lopen op een std getuned carter. blok ligt momenteel onder mijn brommer een loopt super(hard):P
Ik heb veel ervaring met vespablokjes, zowel CP als elektrisch. Als je dus problemen hebt met je blokje kun je bij mij terecht voor een scherpe prijs;)
Let op! Het is helaas niet meer mogelijk om blokjes/onderdelen te stralen, ook ben ik gestopt met het plegen van complete blokrevisies simpelweg omdat ik het nog steeds erg druk heb met werk en school, er gaat anders te veel tijd inzitten voor mij. Ik stel mezelf weer beschikbaar voor het bewerken van: Carterdelen, krukassen en cilinderkopjes. Het bewerken van onderdelen is dus weer mogelijk, het reviseren/opbouwen helaas niet meer.
onder deze post staan verschillende foto´s van de blokjes hoe ik te werk ga.
Als je je blokje aflevert bij mij is het mogelijk om een verslag met foto´s ervan te maken die ik in dit topic plaats (op aanvraag).Voor algemene vragen of vragen over de prijsopgave kun je mij het beste even een pm sturen zodat we er samen uit komen
Met vriendelijke groet,
Joris
* Tegenwoordig kun je bij mij ook eventueel terecht voor conventioneel tuningswerk voor auto onderdelen met in het speciaal; Volkswagen onderdelen zoals: Gasklephuizen, Cilinderkoppen en Inlaatspruitstukken, op de laatste pagina zal ik een paar foto’s plaatsen van recent tuningswerk;)
24 oktober 2010 om 17:41 #259758heey joris
eindelijk toch een topic gemaakt zo te zien
ik heb me blok een paar weken terug aan hem toe vertrouwt en het was het echt waard:P
het is echt mooi gelukt en heeft me ook goed erna geholpen met afstellen en opbouwen/problemen verhelpen
nja nog veel succes met het tunen van de blokjes wat je te wachten staan..
ik heb binne kort weer wat voor je
gr, T
24 oktober 2010 om 20:52 #259656hey Tom, leuk om te horen dat het blokje goed loopt.
ik laat me verassen:D25 oktober 2010 om 12:45 #259657In je advertentie zeg je ook te kunnen stralen, maar heb je misschien ook wat foto’s van dit eindresultaat?
25 oktober 2010 om 14:39 #259675Hey Maarten,
als ik een blokje straal komt het er zo uit te zien, de binnenkant kan ik ook doen als dat gewenst is(ben daar zelf niet zon fan van).
@ Martino: is die 43 mm polini toevallig mijn oude cilinder waar je nu mee bromt?:D
edit: Nee die wacht nog op nieuw leven. Ik rijd nu met mijn eigen oude Polini.
31 oktober 2010 om 06:56 #259761Hey ik zou mijn inlaat wel willen laten doen. Het blok stralen, en wat moet een frame stralen kosten?
Mvg7 februari 2011 om 21:11 #259771vandaag met joris mijn kickblok in elkaar gezet..
hij had het voor me getuned..
nadat we alles nog een beetje schoon hadden gemaakt en blok inelkaar hadden zijn we meteen gaant testen..(A)hij starten netjes in 1 keer binnen 3 passen lopen..
kortom: weer een net werkje van joris!
9 februari 2011 om 23:55 #259772Heb de laatste tijd niet stilgezeten:
Ben bezig geweest met 4 blokjes:
Blokje van Frank: Blokje was toe aan een complete revisie. Heb het blokje bewerkt en geflowt op de 43mm Creco, ook alles grondig schoon + vetvrij gemaakt:
Hier wat foto’s hoe ik het heb aangepakt:
Carters in het begin:
Klein carter bewerkt op de creco 43mm poorterij + opgepoetst.
aftekenen wat weg moet:
frezen maar!:D
Inlaat uitveilen + 13mm boren: (Inlaatje is niet tot de max ivm wens van de klant, tevens wordt het blokje poelie aangedreven)
inlaatje zou perfect moeten zijn voor veel koppel;)Daarna onderdelen monteren: als eerst verse krukaslagers.
krukas monteren:
Carters in elkaar zetten:
krukas draait weer helemaal soepel zonder enige speling
Heb helaas geen foto’s van het eindresultaat, was me camera kwijt….
Het blokje had na montage goede compressie.
Veel plezier met je frisse blokje frank:Dgroot carter van dartfreak: bewerkt op een 50 DR
Kickblok van Remlicht99: Dit carter heb ik echt maximaal bewerkt op een 70 DR EVO.
na wat gepoets:
Het Tunewerk:
Zoals jullie zien ben ik helaas door het groot carter heen gefreest waardoor er een gaatje is ontstaan, gelukkig is dit nog goed op te lossen. ik heb het gaatje gedicht met speciale Devcon Epoxy hars, het wordt zo hard als metaal en is bestendig tot 180 graden
een foto ervan:
Ik heb samen met remlicht99 het blokje in elkaar gezet: blokje starte in 3 passen en loopt als de brandweer + heel mooi stationair. voor meer foto’s van dit blok zou je even in de perso van Remlicht99 moeten kijken.
Ben ook bezig geweest met het blokje van Flippo: heb de ontsteking gereviseerd + de cilinder vervangen. het blokje loopt weer zoals het hoort, heb hier helaas geen foto’s van.
Ik moet jullie helaas teleurstellen dat ik niet meer de beschikking heb over de straalcabine, ik zal de topictitel even aanpassen.
mochten er vragen zijn kun je me gerust PM’en of in dit topic reageren;)
Gr
Joris
11 februari 2011 om 16:34 #259768Joris heeft me ’n geweldige deal gemaakt met m’n blokje, ben super tevreden.
M’n brommer loopt weer perfect en hij start binnen 2/3 stappen.Thanks Joris 😉
14 maart 2011 om 09:14 #259777Ben weer bezig met 2 blokjes:D:
Het gaat hier om het blokje van dartfreak en bobclees:
Ik zou voor het blokje van Bob een verslagje maken;)Het betreft een elektrisch kickbromcarter. er waren heel veel problemen met dit blokje wat ik ook niet gek vind nu ik het uit elkaar heb:P
Zo kreeg ik het binnen:
toen de cilinder er af was zag ik toch wel iets heel geks:
blijkbaar is er in de cilinder gevijld… bij de uitlaatpoort is er echt een grote uitschieter:?
geen wonder dat dit niet goed kan lopen:conna het monteren van de zuiger kwam ik ook nog een voelbare kras tegen, denk dat iemand een zuigerveer niet goed in het slotje heeft gemonteert waardoor je dit krijgt:
hierna heb ik het vliegwiel er proberen af te halen wat ook niet vlekkeloos verliep: het schroefdraad waar de trekker in moet was helemaal kapot….. heb het er wel afgekregen met een kleine botte schroevendraaier: via de cdi kabels naar binnen het blokje in en dan rustig tegen het vliegwiel aan tikken en steeds een beetje aan het vliegwiel draaien.
na dit alles heb ik de ontsteking los geschroeft en de carters uit elkaar gehaald;)
ik schrok een beetje toen ik dit zag:krukas heeft aangelopen in het inlaatvlakje:'(
aan de krukas was niets te zien, dus het zal wel met een andere krukas zijn gebeurt;)
ik ga vandaag even testen of de inlaat lekvrij is door de kruk even te monteren en door de inlaat te blazen op gesloten stand:!alles ligt uit elkaar, ik heb gelijk even het blokje opgepoetst met wat staalwol:
Nu is de bedoeling dat ik het reviseer, carters tunen/inlaat, krukas bewerk en in elkaar zet:D
Het blokje wordt bewerkt op de 43mm creco, ik ben al klaar met het klein carter:Ik ben wel benieuwt of de inlaat nog lekvrij is + hoe het gaat lopen als het klaar is.
Het blokje van Frank (paar posts hierboven) loopt als een trein. Met poelie 55 en een leo krul trekt het zeer lekker op en het wilt ook nog best hard (rond de 60) op een citta:DIk zal het verslag bij houden,
Gr
Joris
17 maart 2011 om 18:31 #259778heb een nieuw elec. carter gekocht van VespaRider die is onderweg naar joris om getuned te worden:D
17 maart 2011 om 21:17 #259779Daar ben ik weer:D
Ik zie het carter wel verschijnen Bob!
jammer dat je oude carter niet meer bruikbaar is, ik heb de krukas gemonteerd maar de lagerpassing is erg versleten + de kruk loopt aan @ Inlaat…:(het zal wel lopen, maar niet goed en lang:P
liever alles in een keer goed dan bezig blijven is mijn motto
Ik zie het carter wel verschijnen!ben vandaag even verder gegaan met het carter van Dartfreak
heb de inlaat vergroot + groot carter aangepast op de poorten van de Creco 43mm (lol, creco is de nieuwe trend voor de zomer van 2011:D)Hier wat foto’s van het werkje:
ik hou jullie op de hoogte,
Stay Tuned:D
27 maart 2011 om 08:57 #259780Hey
bedankt dat je me blokje hebt getuned
loop als een raketweer een dikke + van mijn kant
30 maart 2011 om 22:04 #259781Thnx dartfreak, leuk om te horen dat het blokje goed loopt:D
Ik dacht laat ik maar eens zien wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurt:Dhet groot carter van bobclees was onbruikbaar vanwege een uitgesleten inlaat (ivm aanlopende kruk).
heb getest of de inlaat luchtdicht was en dat was helaas niet het geval:(
bob heeft me een groot carter verzonden dat wel bruikbaar was:DHeb de krukas krukas alvast Plug & play gemaakt en bewerkt op de timingen van de Creco 43mm:
krukje is voorzien van nieuwe lagertjes, het tunewerk ziet er ook strak uit:D(even leuk plaatje gemaakt van de kruk @ klein carter, zit er niet in vast natuurlijk, gewoon even erop gelegt voor het zicht;))
ook wel leuk om te zien: de creco 43mm komt er binnekort op, check het verschil tussen de originele cilinder en de creco.
het verschil in de poorten is toch echt flink;)Heb het groot carter ook onder handen genomen: heb het erg druk deze periode met werkstage/school/muziek maken met de band dus heb ik niet veel tijd meer over voor de vespa hobby waardoor ik me gister heb laten opjagen door de tijd en dan krijg je dit: baal best wel van het resultaat ondanks dat ik de carterdelen heb gestraald op me werkstage + heb geboort: het ziet er wel erg mooi uit moet ik zeggen, ook de inlaat is netjes geworden, maar met het bewerken van de boosterpoort ben ik net iets te diep gegaan waardoor er een heel klein gaaje is ontstaan….:boos
het is allemaal goed op te lossen met devcon alu epoxy, maar toch baal ik ervan omdat het de 2e keer is dat het me overkomt:?hier een aantal foto’s: blokje ziet er wel weer clean uit:D
heb het carter van de binnenkant heel licht gestraald bij de poorten zodat het lekker vloeiend wordt (niet over de lagerpassingen natuurlijk;))
op de rechter booster zie je een stukje plakband zitten, daar onder zit een heel klein gaatje, heb hier nog geen foto van gemaakt.binnekort weer een update:D
Gr
Joris
30 maart 2011 om 22:10 #259782ja ziet er mooi uit:D
jammer van dat gaatje idd.kan niet wachten:D
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.