AA-T’s ciao project (Alrik)

Home Forums Perso’s Projecten AA-T’s ciao project (Alrik)

This topic contains 125 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by AA-T 12 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 126)
  • Gebruiker
  • #273805

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    roterende inlaat zou inderdaad uber zijn omdat roterende inlaatjes het ’t beste doen op hoge toeren, net als je cilinder dus! dus met vario wordt het écht snel! misschien heeft Tim nog een roterend inlaat blokje voor je? en zou 21mm niet een beetje overkill zijn?

    #273810

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    TimoO_ :
    roterende inlaat zou inderdaad uber zijn omdat roterende inlaatjes het ’t beste doen op hoge toeren, net als je cilinder dus! dus met vario wordt het écht snel! misschien heeft Tim nog een roterend inlaat blokje voor je? en zou 21mm niet een beetje overkill zijn?

    Volgens mij kan 21mm prima ! i would go for it!

    Btw volgens mij hebben roterende inlaat pas effect bij 15000 toeren iets wat een vespa cilinder dus niet haald. Voordeel ten opzichte van het membraan is dan dat membraan kleppen bij zulke hoge toeren gaan zweven.

    Er is dus echt niks beter als het goed is aan een roterende inlaat pas bij hoge toeren komen ze echt goed tot hun recht.

    #273882

    ziggz
    Bijdrager
    Berichten: 48

    zeer vet, ook met de tank met de pur:lol, ik wou dit eerst ook doen maar dan met staal.
    dit is niet zo fijn, want om het te lassen kan de tank kromtrekken.
    eg een goed idee, maar is dit wel stevig genoeg????:D

    gr. ziggz

    #273883

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    ben nog steeds aan het wachten tot jmpb met de overmaatse zuiger komt..
    hierna kan ik ‘m naar een honer brengen, crullie had wel een goed adresje voor me..

    zit nog steeds een beetje te twijfelen, kan mn malossi circuit omlassen naar 27mm, maar kan dan net zo goed de malossi too bad ophalen..
    uiteindelijk wil ik een opmaat expansie uitlaten (laten) lassen voor deze cilinder, dus of ik het dan echt nodig vind om nog een andere uitlaat om te lassen hiervoor, ben ik nog niet helemaal uit

    @ ziggz:
    het is niet alleen pur en plamuur..
    na het purren is er een klein laagje plamuur overheen gekomen om de grote gaten te dichten, daarna zijn der polyestermatten overheen gekomen en daarna ben ik pas echt aan het plamuren gegaan, dus over de stevigheid maak ik me absoluut geen zorgen!

    mn tankje is wel lekker geïsolleerd nou 😉

    #274197

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    ondertussen ben ik nog steeds aan het wachten op de overmaatse zuiger, jmpb had ‘m al besteld, maar het laat lang op zich wachten 🙁

    heb wel wat potjes verf opgehaald om een beetje te expirimenteren, ben nou ongeveer op 1/3 met de koppeling, er komt nog AA-T op te staan (hoe precies moet ik nog een beetje ontwerpen) en de verf die jullie op de laatste foto zien is de grondkleur voor de verf die er nog overheen komt, dit word alleen een verassing..

    hopelijk heb ik morgen het eindresultaat al (minus de blanke lak dan)

    de (nog nooit gebruikte) koppeling-schaal (hier heb ik de vliegroest er al afgeschuurd)

    de koppeling in de filler en primer met mn schoonzusje op de achtergrond

    en hier de basiskleur voor de uiteindelijke kleur (motip mettalic gold)

    hier komt die door de flits wel wat donkerder en geler uit..
    nu dus nog even kijken hoe ik morgen met de tijd uit kom, maar ik hoop dus een eindresultaat te hebben

    #274198

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    houd die lak wel? Je achterkoppeling word wel warm heh, dus hittebestendige lak is wel een must

    #274200

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    je koppeling word echt niet warmer dan 150 graden hoor

    dus hittebestendige lak is gewoon onzin

    #274202

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    woe :
    je koppeling word echt niet warmer dan 150 graden hoor

    dus hittebestendige lak is gewoon onzin

    Thomas heeft ook al een X aantal keren zen koppeling overgespoten daar bladdert de verf ook gewoon na een weekie vanaf.

    OF het ligt aan thomas zijn spuit en ontvettingsmanier 😛

    woe, daar heb je t probleem al Thomas:pest

    (a)

    #274203

    Rebel

    Vet allemaal man

    ik vraag me alleen echt af waar je op een ciao de accu wegwerkt

    had eerst accu op si maar das wat makkelijker
    kan opzicht wel tussen de brug ma ik had hem onder het zadel.

    #274204

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    Nou ik moet het nog zien of die lak blijft zitten…

    #274205

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    koppeling ziet er mooi uit 😉

    maar of die lak goed houdt…. ik vraag het me af

    bij zo’n 90mm ‘jmpb’ koppeling was het geen probleem geweest iig, die slippen (bijna) niet en blijven dus ijskoud

    m’n 100mm koppelingen werden wel altijd heet

    #274206

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Ziet er netjes uit. Ik denk dat het wel gewoon blijft zitten hoor..

    Mijn koppelingsschalen hebben ook gewoon glanszwarte verf.(ook gewoon gamma eigen merk, de nieuwste zelfs met action verf van 2 euro) Ik heb ze eerst in de zincspray gezet, dit in plaats van gewone grondverf. Blijft echt prima zitten, en ik rijdt toch wel altijd met redelijk hoogtoerige vario afstelling, dus veel slip en warmte.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #274220

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    ik ga der gewoon vanuit dat het blijft zitten, komt zowiezo een goede 2k blanke lak overheen..

    maar zoals belooft, hier het eindresultaat:

    hier het aa-t logo dat erop komt

    nog een laagje goud voor de beschadiging

    het finisching lakje onder de drooglamp

    en nu met striping

    het is een airbrush candy-rood, de candy komt pas echt goed uit na de blanke lak
    het is niet ge-airbrushed, maar met een aa-t verftechniek aangebracht 🙂

    nou hebben jullie gelijk een idee wat voorn lak (kleurencombi) er uiteindelijk op mn brommer komt..
    voor mn frame zelf gebruik ik wss een andere goudlak met een héééééle grove flok, het enigste nadeel is dat deze bijna 25 euries voor 120ml kost 😐

    http://www.mijnalbum.nl/Album=ZUJT8HHM
    onderaan het album staan de foto’s groter, zodat je wat meer het idee kan krijgen van de lak

    #274222

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    is dat met water op je koppeling gedaan? zo die aa-t verftechniek :P.

    is opzich leuk gedaan. maar ik had het beter zo goud met blauw gelaten als op de bovenste foto :P.

    #274223

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Vind et niet zo heel tof , had em candy red gemaakt of goud niet een beetje waterverf achtig

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 126)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.