AA-T’s ciao project (Alrik)

Home Forums Perso’s Projecten AA-T’s ciao project (Alrik)

This topic contains 125 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by AA-T 12 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 126)
  • Gebruiker
  • #261843

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Goedendag luitjes!!

    Zoals bij sommigen nog wel bekend zal zijn, had ik eerder een perso gemaakt voor Mn ciao, deze heeft helaas een behoorlijke tijd stilgestaan, kan der alleen niet echt een reden voor vinden dat dit gebeurde.

    Maar inmiddels begint het mooie weer terug te komen en is mn brommer ook onder het stof vandaan gekropen, dus er zit weer leven in mn project!
    Om dit nieuwe leven ook echt in te blazen leek het me een goed idee om ook weer verder te gaan met mn perso, maar mn rommelige topic stond me toch een beetje tegen.

    Dus bij deze nieuw leven in zowel mn brommer als mn topic, ik heb zo’n beetje alle posts verwijderd en ben weer opnieuw begonnen.

    Om nog maar een keer alle twijfel weg te nemen, ik ben gewoon de AA-T die al wat eerder bekend was op de site, Alrik dus, de jongen met z’n opgehoogde tank.

    Dan is het nu maar tijd om met mn perso te beginnen:
    Waarom ben ik der mee bezig, ongeveer een jaar geleden is mn huidige ciao gejat, kan me der nog steeds boos om maken, want had er echt veel ingestoken, zowel tijd als geld. Kan der nog maar 1 ding op zeggen, ze hebben geluk gehad zo’n mooie brommer te jatten!

    Vrijwel direct daarna begon ik aan een nieuwe ciao, maar pas na 3 frames had ik het frame waarmee ik bezig kon, het eerste frame was een echt oud frame, dusdanig oud dat de kappen er niet op pasten, een probleem dus..

    Na deze geruild te hebben met een zwarte brommer kwam ik erachter dat deze zwarte niet goed was, er was een ongelukje mee gebeurd, dus een deuk in de tank, die overigens ook lek was! Dus nogmaals voor de Groningers onder ons: FUCK SIEGERS!!

    Uiteraard terug gebracht en een nieuw blauw mixframe meegenomen, dit frame was verder goed, alleen het PX veersysteem had zo z’n probleem, ik kon de bagagedrager niet weglaten, iets wat ik wel wou.

    Nadat ik geen vertrouwen meer in Siegers had, heb ik een bromframe (ja ik ga met helm rijden) uit haren opgehaald, mooi recht, niet lek en eerlijk, en heel belangrijk, gewoon ciao P.

    Het frame is gezandstraald en er is een stang tussen gelast bij Wieringa te Groningen.
    Daarna begon het echte werk, met verschillende materialen heb ik de tank een flink stuk opgehoogd, zijn de deuken voor de stickers verdwenen, en is er een spatbordje opgekomen.

    Hier is mn frame net terug van Wieringa, de velg die er bij staat zou er in eerste instantie onderkomen (ook laten zandstralen), maar van deze velg zie ik dus af

    Voor het aanbrengen van de verhoging voor mn tank, heb ik deze eerst gespoten, i.v.m. eventuele roestvorming in de toekomst…

    en hier de eerste verhoging, ik schok er zelf best wel weer van hoe dat pur kan uitzetten, maar blijkbaar schrik ik er elke keer van als ik pur gebruik, want heb er op de dag van vandaag nog niks van geleerd..

    gelukkig was het put vrijwel op toen ik bij mn spatbordje aankwam, en is het daar dus ook een stuk dunner aangebracht πŸ˜‰

    na het uitharden van de pur, kwam het eerste gereedschap bij mn brommer om de hoek kijken :p

    aangezien het pur heel erg zacht en poreus was, heb ik eerst een laagje plamuur aangebracht voor het aanbrengen van de polyestermatten..

    daarnaast heb ik nog een kleine aanpassing gedaan bij het balhoofd (zoek de verschillen), het busje van het stuurslot is overigens op later tijdstip in rook opgegaan

    maak je overigens geen zorgen dat dit blokkeer geval voor de voorvork nu het eraf is een probleem oplevert, de tank is uiteraad gecontrolleerd op lekken naderhand, en door de EBR voorvork, heb ik niks meer aan deze blokering op de onderkant van mn tank..

    Zoals je wel kan zien aan het spatbord heb ik een groot probleem met het plaatsen van het foeilelijke nummerbord, dit heb ik (ja ja zelf, mn eerste echte laswerk) opgelost door een stangetje aan de zijkant te lassen.

    Ik weet dat het officieel niet is toegestaan, maar zag er geen andere oplossing in, voor de rest probeer ik de politie maar een beetje tevreden te stellen met verlichting op het nummerbord..

    Een verdere aanpassing die ik heb gemaakt is het voetenkapje, hier heb ik enkele luchthappers ingemaakt, naar eigen mening toch aardig geslaagd

    hier nog een foto als ie erop zit

    een verder optisch stijlelement is toch wel de EBR voorvork, hier zullen ook enkele aanpassing bij plaatsvinden, maar dit blijft nog even een verrassing..

    dit is tot nu toe een beetje de status van mn brommer, der zijn al enkele dingen die ik wel kan verklappen, maar ik hou ook nog veel geheim, dus ook met name ff naar hansieb, hou je een beetje in met posten en dingen verklappen over mn project πŸ˜‰

    De korte toekomstplannen voor mn brommer is het volgende:
    – Er moet nog het 1 en ander opgelast worden, onder andere versteviging van de brug
    – En er zit toch nog best veel plamuur werk aan

    veel zullen zich wellicht afvragen wat voorn velgen eronder komen, en ook weer veel zal het behoorlijk tegenvallen wat er in komt, namelijk de originele spaakvelgen, dit lijkt mij persoonlijk een heel mooie combinatie met de rest van mn brommer, en past vreemd genoeg ook 10 keer beter in een EBR vork.

    Over de komende set-up kan ik vrij weinig vertellen omdat ik er zelf ook nog niet helemaal uit ben, aan het begin zal er een standaard blokje onder komen, zodat de politie mij ook een beetje leert kennen als niet opgevoerde brommerrijder.

    Wel kan ik vertellen dat er hoogstwaarschijnlijk meerdere blokjes voor mn ciao komen te liggen, waaronder een blokje met een pinasco zijinlaat en dus een standaard blokje, maar daarnaast ook een blokje waarmee ik een asociale snelheid wil behalen. Het pinasco vliegwiel is ook in mn bezit, maar moet nog wel worden afgedraaid.

    Ook de kleurencombinatie zal wel weer een veelgestelde vraag worden, maar deze verklap ik nog niet, die zullen jullie zien als het erop zit..

    Voor de rest zal er een groot aantal aan optische blikvangers opkomen.

    verder kreeg ik ook de vraag hoe ik dat voetenplankje had gemaakt, na het opvullen van de ribbeltjes ben ik eroverheen gegaan met polyestermatten, hoe ik aan de luchthappers verder kom, spreekt deze foto wel voorzich, een beetje AA-T creativiteit πŸ˜‰ en een beetje AA-T copyright πŸ˜‰

    ik geloof dat dit wel zo’n beetje was wat ik jullie tot nu toe over mn project wil vertellen, verdere vorderingen zullen vanaf het heden weer te volgen zijn in mn perso.

    gisteren een veer voor onder mn zadel gekocht, hiervoor zal ik nog een paar bevestigingspunten moeten lassen, maar dat komt allemaal goed..

    en maak je geen zorgen.. het is de rechter veer, officieel voor MTB, maar door er lucht uit te laten lopen (via ventiel) kan je de veer op je gewicht instellen, ideaal voor onder mn zadel dus..

    nou hij zit er eindelijk onder!! vind het echt super staan, en de olie in de veer hoor je ook zo lekker pompen =)

    voordat ik begon met het plaatsen heb ik een stukje van mn frame afgeslepen waar het zadel invalt, net onder de plek waar de eerste bout voor je zadel komt..
    daarna heb ik weer een nieuw ophangpunt gemaakt zodat mn zadel wel met 2 bouten vastgezet kan worden..
    het onderste ophangpunt van het zadel gebruik ik ook om de veer mee vast te zetten, dus heb ik ook een stuk uit mn zadelpen (ik noem het maar even zo) moeten slijpen..
    om de veer ook boven te kunnen bevestigen heb ik van een stalen balkje een u-profiel gemaakt (deze hadden ze namelijk niet in de maat die ik zocht)..
    dit u-profiel heb ik er opgelast en voila!!

    vanavond nog even de tuin ingedoken om een beetje te solderen, dit was nodig voor mn achterlicht, dan zullen sommigen (lees; iedereen) denken:
    “waarom monteer je nou al je achterlicht..?!”
    omdat mijn achterlicht er helemaal ingeplamuurd wordt.. hier de foto’s ervan..

    ik heb ze vast moeten zetten met kit, om de ruimte onder de ledstrips nog een beetje op te vullen, beetje jammer alleen dat de droogtijd 48 uur is voordat ik weer fanatiek kan plamuren en schuren

    14-04-2010:
    Kleine update, te lezen op de laatste pagina.

    #271485

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    wat heb jij een ongelofelijk geil frame zeg:bloos en het idee van spaakvelgen vind ik echt goed, snap niet dat daar nog niemand opgekomen was ( hoewel ik al lang in mn hoofd heb om een ciaoracer met spaakvelgen te maken). verder vind ik je spadbordje ook errug mooi:thumb

    #271486

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Het frame ziet er nice uit!

    En ik heb wel eens het idee gehad om die spaken uit de velg te laten halen. Dan die rand zwart spuiten spaken polijsten/verchromen en dan weer erin. Lijkt me een vet effect πŸ™‚

    Succes met het project :thumb

    #271487

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    vind je achterspatbord zeeeer mooi;)

    #271488

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Frame is echt supernice !

    #271492

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    jaja het is en blijf het mooiste frame wat ik tot nu toe heb gezien :thumb ook al staat hij elke dag onder mijn neus. het gaat zeker de mooiste ciao ooit worden!!! neem dat maar van mij aan. ik ben de enige die meer van alrik’s plannen afweet en garandeer jullie dat dit niet gou vergeten gaat worden!! ik zeg ga zo door alrik!!!!:bier

    #271493

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Goed werk alrik, en je weet hoe vet ik je voetenplankje vind he πŸ˜€

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #271495

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Je moet mijn koplamp van mijn oude ciao erop zetten jung! Veel mooier dan dit lompe ding, lijkt wel of je een huis aan je vork mee sleept πŸ˜€

    #271496

    henny
    Bijdrager
    Berichten: 234

    toevallig nog niet overwogen om extra spaken in je velg en naaf te maken, of evt om je spaken loodrecht van de naaf naar je velg toe te laten lopen? kost enige inspanning maar dan heb je ook wat als je dat zou willen…………..

    #271500

    rickgeurten113

    mooi spatbordje inderdaad8)

    #271517

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    AC RACING :

    ik ben de enige die meer van alrik’s plannen afweet en garandeer jullie dat dit niet gou vergeten gaat worden!! ik zeg ga zo door alrik!!!!:bier

    ja ja, klopt helemaal :p, komen nog heel wat verrassingen bij dit project!!

    henny :
    toevallig nog niet overwogen om extra spaken in je velg en naaf te maken, of evt om je spaken loodrecht van de naaf naar je velg toe te laten lopen? kost enige inspanning maar dan heb je ook wat als je dat zou willen…………..

    toevallig al wel overwogen, en ben er ook al achteraan gegaan..
    de spaken er echter recht op zetten is niet mogelijk vanwege de spanning die op de velg komt te staan bij het optrekken en afremmen, als de spaken er recht op staan, is je velg alleen stevig bij een constante snelheid..
    zou ik er meerdere spaken in willen zetten, kom je weer op een volledig nieuwe velg uit, gewoon extra gaten er in boren voor spaken is niet mogelijk, en met alles wat er bij komt kijken, is dit ook vrijwel onmogelijk..

    PoliniCiao :

    En ik heb wel eens het idee gehad om die spaken uit de velg te laten halen. Dan die rand zwart spuiten spaken polijsten/verchromen en dan weer erin. Lijkt me een vet effect πŸ™‚

    de velg word waarschijnlijk inderdaad zwart, waarschijnlijk laat ik deze coaten vanwege de stevigheid van deze verf..
    voor de rest heb ik het adres van een (nog 1 van enigste) orginele spaken-makers..
    hier probeer ik titanium, of platte spaken weg te halen, die inderdaad ook hoog-glans worden..

    ik ben nog een beetje benieuwd naar fredzz, jij was toch achter het verchromen gegaan, weet je al iets meer van de kosten hierover?

    en fred.. de koplamp ziet er inderdaad op dit moment niet echt mooi uit omdat deze er op het moment heel kaal ophangt (wel een hele leuke zijn de EBR steuntjes die de koplamp vasthouden) maar je hoeft je geen zorgen te maken dat er een huis voor komt te hangen, aangezien er nog het 1 en ander aan de voorvork word aangepast, waardoor de lamp een stuk minder groot zal ogen..

    hier nog een foto van een EBR steuntje voor mn lamp, dit moet nog allemaal aangedraaid worden etc. etc. dus vandaar dat het er nog wat losjes en wankel uit ziet..

    voor de rest allemaal bedankt voor de positieve reacties, werkt toch altijd weer stimulerend πŸ™‚

    #271526

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Nou je voetenplankje ziet er echt zeer mooi uit. maar even een vraag. Hoe heb je dit gedaan? Of wil je dit niet verklappen?

    #271599

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    ciaoracer :
    Nou je voetenplankje ziet er echt zeer mooi uit. maar even een vraag. Hoe heb je dit gedaan? Of wil je dit niet verklappen?

    het antwoord staat in de eerste post πŸ™‚

    hier nog ff een beetje bling bling, weet niet hoe het kwam, maar de camara spacede ‘m blijkbaar ff

    #271600

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Ah dankje. :thumb

    Ik weet alleen nog niet direct hoe je die gaten zo omhoog hebt gekregen.:D
    Is dat plastic waaruit je dat vervaardigt hebt of iets anders?

    #271601

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    ciaoracer :
    Ah dankje. :thumb

    Ik weet alleen nog niet direct hoe je die gaten zo omhoog hebt gekregen.:D
    Is dat plastic waaruit je dat vervaardigt hebt of iets anders?

    euh……. daar mag je zelf achter komen, geef je alleen 1 hint…

    bouwmarkt & ventilatierooster… :pest

    zeg er overigens wel bij, (ik weet toch wel dat het niet tegengegaan kan worden)
    maar ik hou absoluut niet van copycats, (heb er zelfs een absolute hekel aan!!)
    dus als je t al zou doen, hou er dan wel je eigen orginaliteit in..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 126)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.