AC Racing Si Special

Home Forums Perso’s Projecten AC Racing Si Special

This topic contains 575 reacties, has 101 deelnemers, and was last updated by Martino 10 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 576)
  • Gebruiker
  • #261851

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    [center][/center]
    [center]

    [/center]

    AC RACING
    Ik ben Alex aka AC RACING. ben 26 jaar en woon in Hoogezand.
    In het verleden heb ik meerdere brommers gehad waaronder 3 ciao’s en 1 si.
    Op het moment ben ik nog in het bezit van 2 ciao’s een citta en de si. binnenkort komt er nog een ciao mix.
    De geschiedenis luid als volgt:

    [center]geschiedenis[/center]

    Vespa ciao 1: toen ik 15 was kreeg ik mijn eerste brommer. Dit was een donker paarse ciao met oranje 3 spaaks velgen. Hierop reed ik met een 70 polini, een polini sp en een 13/13 carb.

    Al met al reed ik ongeveer 65 hierop. Helaas kreeg ik een paar maand nadat ik hem had er een ongeluk mee, waarna hij Total loss verklaard werd. R.I.P

    Vespa ciao 2: een paar maand nadat ik hersteld was van mn ongeluk kocht ik van een klasgenoot een andere ciao . Deze was zwart met gele 5 spaaks velgen. Hierop zat een 50cc op geveilde carter, race kruk, 13/13 carb op. Ik weet niet precies hoe snel die reed maar iedereen verbaasde zich over de snelheid voor een 50 cc!! :p
    Helaas ben ik door intensief gebruik door dit frame heen gezakt na vele trouwe en lange ritten stond ie stil. De volgende dag heb ik (je geloofd et of nie) vloeibaar staal van Bison opgehaald en de zooi aan elkaar vast geplakt. Hier ben ik bijna een half jaar op blijven door rijden!!!! Uiteindelijk werd het mij te link en heb ik de ciao uit elkaar geschroefd. Ik kreeg namelijk een leuk aanbod ik kon voor 50 euro een Vespa si kopen.

    Vespa si: dit was een groene si (zelfde als Barry), Qua lak was hij toen nog puntgaaf.
    Hierbij kreeg ik een los blokje met een65 DR in het blokje zat een pen 12 kruk die ik vervolgens heb opgeboord naar een pen 10 krukas (voor de niet wetende onder ons die denken dat een pen 12 krukas groter is als een pen 10, die hebben dat fout. Bij de pen 10 krukas komt er nog een lager tussen de zuiger en kruk ๐Ÿ˜‰ ) verder heb ik de carter opgeveild voor de DR , en natuurlijk de 13/13 @66. dit reed rondom de 70 km/h.
    Ik heb hier nog gauw een goede 3 a 4 duizend km mee gereden. Tot DISASTER! Ik reed net weg uit een dorp 20 km vanaf Groningen krijg ik een vastloper, mn hele blok blokkeerde toen ik net op de top zat. Dus ik wist het wel TERUGLOPEN! 28 Km terug naar mijn huis.
    Eenmaal dood aangekomen heb ik de volgende dag de zooi uit elkaar gedraaid, en ja hoor mijn hele blok aan gort. Nou was de naaldlager gesprongen en door mn hele carter gesmeten, weg carter weg cilinder weg krukas, alleen de carb had het overleefd.
    Het werd dus tijd voor grondige renovatie onder me beessie ๐Ÿ˜› . ik had nog het blok van mn ciao liggen maar wou niet weer onder een 50 cc bezwijken dus heb een 70 polini opgehaald deze was puntgaaf alleen had een pen 12 zuiger. De cilinder had me maar 15 euro gekost dus vond dat er direct wel een nieuwe pen 10 zuiger vanaf kon. Dus heb ik een imitatie zuiger van K-star opgehaald. Deze had wel in tegenstelling van de originele polinizuiger , doorgetrokken
    Poorten in de zuiger in plaats van wangen. Hierdoor werden de poorten ook door de zuiger gevoed.
    Nu ik de cilinder had kon ik beginnen aan veilen aan mn carter die ik maximaal had uitgeveild
    Ook had ik nog even een krukasje opgeveild naar een race kruk. Dit met 13/13 @70 En proma cc reverse reed 80 Km/h!!! dit is geklokt op hanssieb zijn oude aerox.
    Uiteindelijk een paar week voor de ciao meeting groningen2006 legde me cilinder na trouwe duizenden zeer tevreden kilometers toch het loodje, dit deed hij gelukkig in mijn tuin ๐Ÿ˜€
    Dit was voor mij dus dan ook de rede om mijn si grondig aan te pakken.

    Vespa ciao 3: ik heb heel even een grijze Vespa ciao gehad die even later naar STFU is gegaan die er zijn project van heeft gemaakt.stfu project

    Vespa ciao 4:

    Na het grote si project zal ik zeer zeker ook niet komen te staan. Ondertussen ben ik ook al stilletjes met een ciao project bezig.
    Vespa ciao 4: mijn gehandicapte oude type zwarte frame (ciao2) heeft een metamorfose ondergaan. Ik had van een mix frame met een gebeund frame nummer de achterkant eraf geslepen en op het afgebroken frame gelast hierdoor heb ik nu een frame waar een mix tank en zadel op past en volgend jaar met dit frame nummer als Oldtimer verzekerd kan worden.
    Ook heb ik een stang tussen het frame gelast, deze kan jullie vast bekend voorkomen omdat dit dezelfde stang is die Barry in zijn racing ciao heeft zitten ๐Ÿ˜€ ,ik heb toen die tijd een winkelwagentje aan gort geslepen en heb daarvan toen deze stangen overgehouden Alrik(AA-T) heeft toen de andere stang aan fredzz gegeven om ook zijn brommer te verstevigen. R.I.P aan winkelwagentje :thumb
    Vooralsnog dit is pas een project waarmee ik verder ga als de si af is, en geloof me dit wordt super gaaf!:thumb

    gilera citta:

    sinds kort heb ik nu ook een gilera, ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, we zullen wel zien…

    Vespa ciao 5:

    jah weer een brommer erbij.. ik weet van geen ophouden.. en ook hiermee zie ik nog wel wat ik ermee doe:P

    ————————————————————————————————————————————

    project: AA-T’s MIRAGE SI

    [center]
    SETUP:

    Cilinder: 43mm Pinasco D.E.P.S
    Carters: Homegetuned
    Krukas: Gefreesd pen 12?
    Carburateur: 13mm Dell orto
    Luchtfilter: Twin air / XSH ?
    Poelie: 65
    Uitlaat: Ninja Usine
    Vertanding: 1:7.5[/center]

    Optische plannen:

    – Mirage paint lak
    – Verstevigde brug + sissybar
    – Homemade kappen gepolyesterd en geplamuurt ๐Ÿ™‚
    – 3.50 inch Kenda achterband- voor sw-roadster
    – Mirage paint achterbrug
    – Aansluiting voor fantsoenlijke powerfilter ๐Ÿ˜€
    – versterker + boxen 2 x 100watt
    – LUCHTALARM
    – ACCU 18 ampere + bak
    – Gepolijste ninja uitlaat
    – Stuur speciaal ?

    Cilinder

    pinasco 43 D.E.P.S

    frame
    ondertussen staat mijn frame al helemaal in de lak, hieraan is veel werk vooraf aan gegaan.
    Het begon allemaal met het helemaal kaal schuren van het geheel
    Hierna kon het grove plamuurwerk beginnen. Ik heb het logo inham plus de streep die langs mijn tank loopt dicht geplamuurd, ook heb ik de tank en de rest van het frame in elkaar laten overlopen, hierdoor lijkt het frame nu uit 1 stuk gemaakt te zijn. Ook heb ik alle soldeer naden afgewerkt voor het mooiste resultaat. Dit is heel goed te zien bij de tankdop waar normaal gesproken een kapje overheen valt. Deze laat ik namelijk weg. Ook heb ik de zadelbus in het frame laten vervloeien.
    Nadat het nodige schuurwerk verricht was kwamen er verschillende lagen Filler, spuitplamuur en primer overheen.
    Daarna was het de beurt voor de mirage effect primer. Dit is een matzwarte primer die de basis legt voor de mirage lak die ik er later overheen heb gespoten.
    Als finish heb ik het geheel 2 maal in de blanke lak gezet.
    Ik overweeg nog of ik een chemische blanke lak als extra finish nog wil aanbrengen. Aangezien ik een compressor heb staan moet dit thuis ook mogelijk zijn.

    foto’s

    mirage si frame- hier zie je al heel mooi hoe de lak kan verspringen van kleur.

    mooier had ik em niet kunnen schieten 8) een prachtige weerspiegeling van de boom waar ik onder stond in mijn tuin, ook zie je weer een mooie kleursverspringing op mijn lak. let ook de glans :thumb

    Kappen
    jaja hier is over nagedacht!! Denk niet dat je zomaar allemaal rotzooi in je kappen kan plaatsen, want je moet ook ruimte houden voor je overbrengen. Zo heb ik ervoor gezorgd dat ik ruimte heb vrijgelaten voor zowel vario als poeli. Dit resulteert erin dat ik voormijn speaker aan de vario kant een behuizing heb moeten maken voor de diepte van de V-snaar.
    Aan de rechter kap heb ik ook een beslissing moeten maken om mijn speaker over het gat van mijn stepje te monteren. Hierdoor kan ik geen gebruik meer maken van de stepjes, maar die zijn weer vervangen voor de sissybar waar ik later over vertel.
    Ook heb ik op de rechter kap een 12 volt lucht alarm bevestigd. Deze wordt gebruikt als toeter ๐Ÿ˜› ,alarm en just for fun. Er zitten talloze tonen op waaronder die van de pooliessie, brandweer enz. En dit op oorverdovend geluids niveau (dit is overigens illegaal om te gebruiken).:D:P
    Aan beide kanten heb ik luchthappers bevestigd , de linker kant koelt vario/koppeling, en de rechter kant krijgt een luchtsluis in de brug rechtstreeks naar de carter om die koel toe houden.
    Aan de linker kant heeft de kap een rond gat waar eerst een stepje doorheen kwam, die nu gebruikt gaat worden voor het aansluiten van een fatsoenlijke luchtfilter.
    En aan de achterkant bevinden zich op beide kappen 12 volt led lampjes achter piramide vormige glaasjes.
    Het hele geheel is eerst allemaal uit de kappen gehakt en toen hier en daar vast gezet. Later heb ik alles erin geplakt met polyester hars en glasvezelmatten en later net als het frame geplamuurd en de hele reeks spuitbeurten die volgden.

    In totaal zijn er op het frame en de kappen meer dan 10 lagen verf gekomen

    de foto’s

    het luchtalarm

    het achterlicht

    1 speaker

    hier volgen nog enkele foto’s van toen de kappen net gespoten waren:

    de kleuren spatten van de camera af:D

    hier staat de kap in de mirage effect primer

    het vreemd was nogal bij de eerste laag effect primer, de lak dof werd op bepaalde plekken.. bij de 2e laag was het resultaat wel goed.

    en tot slot nog enkele foto’s uit het schuur plamuur en polyester tijdperk

    Velgen
    Ik heb gekozen om gewoon mijn 4 spaaks en in te houden. Deze waren eerst wit en heb ik nu zwart gespoten. Dit heb ik met mirage effect primer gedaan omdat die een mooie diepe zwart opleverde , jaja het mag wat koste..
    omdat de hele velg nu zwart is heb ik de tussenvlakken wel mirrage gespoten.
    Om mijn voorwiel heb ik een swallow roadster gezet van 2,5 inch en achter, jaja op si kan het!! Een 3.5 INCH Duro band, die overigens niet meer in de maak is.

    de foto’s

    hier heb ik net mijn velgen in de mirage effect primer gezet, overigens alles wat ik zwart spuit op mijn brommer komt in de mirrage effect primer te staan. dit doe ik omdat de effect primer een bepaalde lichtbreking geeft bij temperatuur of vocht, een beetje een olie effect.( dit is natuurlijk wel een duur geintje voor alleen maar zwart)

    mijn duro en swallow bandje, en het breedte veschil:P


    en hier heb ik de tussnvlakken mirage gespoten

    Achterbrug
    Als je mijn achterbrug ziet roept dat direct vragen op bij iedereen, wat doen die stangen toch op die brug?! Nou dit wordt dus de sissybar. Een sissybar is dan ook een stang die langs een voertuig loopt om ondersteuning te bieden aan de passagiers de naam zegt al genoeg โ€œsissyโ€bar. Bij motoren was het dan ook bedoeld om je medepassagier niet van de motor af te slingeren. Ik heb dat iets ruimer bekeken, mijn sissybar geeft ondersteuning aan beide berijders om hun voeten op te zetten. Dus heb ik een beetje het idee van die chromen slide stangen die je wel eens op vw transporters en terrein wagens ziet hangen rondom de hele auto.
    Op de sissybar heb ik dan ook voor 2 mensen meer dan genoeg ruimte om hun voeten kwijt te kunnen.
    Ook heb ik de brug aan de onderkant verstevigd. Ondanks dat ik al een si brug heb die op zich zelf al sterk is, moest er toch een versteviging komen om de sissybar aan te bevestigen. Tevens is mn brug nu nog steviger ๐Ÿ˜€
    Ook heb ik aan de linker kant een groter gat moeten maken op de plek waar eerst mijn stepje doorheen kwam. Hier komt later mijn luchtfilter doorheen. En natuurlijk zaten er de gaten voor een ciao uitlaat ophangpunt er allang in.
    Voor de rest heb ik de hele brug met Sikaflex-290 DC industriรซle scheepsbouw kit af gedicht en alle naden bij langs gelopen tot elke naad gedicht was .
    290 DC is een kitje die tegen de meest extreme omstandigheden kan. Het is dan ook bedoeld om boten waterdicht mee af te sealen. Omdat dit kitje ook minder dan 10 % bewegingsvrijheid heeft en afschuurbaar is was dit het ideale kitje voor mijn achterbrug.
    ook de achterbrug is in de mirage komen te staan, maar dat vond ik te ehm…. hoe moet ik dat zegge..
    leeg, dus heb ik het binnenvlak van mijn brug met MOTIP heat resistant150 red gespoten. hierdoor springt de vario later lekker in het zicht:)

    de foto’s

    dit is mijn brug nog kaal met de sissybar erop om te kijken of alles paste, en zoals op de foto te zien is paste het allemaal.

    het laswerk heb ik door op dat moment met beperkte tools uit de losse pols verricht. het is dan ook een wonder dat ik alles in 1 keer recht heb gelast. op de tekening kun je goed zien dat het van belang was dat het recht moest gebeuren.

    hier volgen enkele foto’s van de verstevigingen en de ophangpunten van de sissybar:

    hier heb ik alle naden met het schuurbare kitje afgedicht.

    en dan het grondlaagje.

    hier nog een foto van de brug in de mirage

    ook volgen hier de laatste fotos van debrug in de heat resistant red:

    ziehier het eindresultaat van de sissybar.. iss het geen plaatje=)

    Electra
    Er komt bij mij heel erg veel elektra op de brommer te zitten, dus begin ik maar bij de kern.
    -de accu- dit is een 12 volt accu op 18 ampรจre!!! JAJA 18!!!hiermee overtref ik zelf scooters in meer dan 4 fout.:P en jaja!! een echte ARItech !! :relax :pest

    dit wordt natuurlijk mooi weggewerkt in een aluminium accubox die aan mn brommer komt te hangen.

    – de versterker: ik heb een marquant versterker(jaja kutmerk onder de kenners, maar dit was de kleinste auto versterker die er was) deze is 2 keer 100 watt hetzelfde als de speakers!

    Hier sluit ik een mp3 speler o.i.d. op aan.
    Natuurlijk komt het nodige 12 volt supply over mijn brommer heen getrokken en zal er tegen die tijd een leuke lichtshow van komen ๐Ÿ˜‰
    Verder houd ik me nog even stil over elektra, hiermee wil ik jullie later nog even verrassen , net als het plaatsen van de elektra.

    dit ben ik :bier

    Uitlaat

    ziehier de ninja en de faco cc zonder nep resevoir.

    dit is een foto van het kroonplaat die net als alle andere zwarte onderdelen mirage black is, tuurlijk ook in een blank lakjasje gestoken:P

    normaal gesproken zit er standaard een bananen zadel of net zoals bij mij een oerlelijk vierkante zadel.
    dit stond mij natuurlijk niet aan, dus heb ik van een ciao mix de zadel plaat eraf geslepen en op mijn si zadelbus gelast. dus heb ik nu een ciaomix zadel op me si zitten, dit staat 1000X beter!!

    het rollend chasis

    nog bezig met het monteren van het 1 en ander

    en hier stond ie dan het rollend chasis.. deze foto had ik nog ff snel geschoten voor mn huis weer vol zat met mensjes. jaja dit was weer een gezellig avondje met Mike, Hansieb, Stfu en Flick ea. op bezoek.

    achteraanzicht met mn lichtjes in de kappen

    HAHAHAHA de onderkant van me frame.. er zit hamerite aan de omderkant van mn fame, lekker voor al het vuil en de regen ๐Ÿ˜› dit is trouwens niet zomaar wit.. ik heb over de Hamerite nog weer een Glow in the Dark coatje gespoten, waardoor de hele onderkant licht geeft in het donker !!! whahahahha wat zal de poliesie hier van denken: “ney agent, ik heb geen neon, dat licht komt van mn lak.”:P:D:bier

    ik heb de bus van een ciao stylingstankdop in plaats van over de tank in de tank geslagen, waardoor hij nu muurvast in mijn tankje vastzit en hij op mn si-tje staat te pronken

    de ciao mix zadel met het gereedschaps bakje eronder

    ziehier de 365MM veer, lekker extreem

    helaas kom ik nergens zo snel een si zijstandaard vinden, dus heb ik zelf er maar 1tje gebouwd van een puch zijstandaard, mooi stevig

    die sissybar is behoorlijk functioneel, zelfs mn kappen blijven er op liggen=)

    oops!! deze post heeft zijn einde bereikt!!! in de 2e post gaat het project vrolijk door;)

    #271419

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    edit AA-T: 4 bovenstaande posts verwijderd op verzoek van AA-T Racing zodat hij de 2e post heeft.


    versterker

    om de versterker te bevestigen heb ik op de plek van de buddy een dikke holle alluminium plaat bevestigd. dit lijkt nu mischien een beetje overdone maar het is zeker wel nodig om de uiteindelijke constructie te kunnen dragen.
    omdat ik nu geen passagiers meer kan vervoeren ga ik het ophangpunt van de versterker verlengen(zoals op de foto te zien is) om uiteindelijk alsnog een buddy boven de versterker te laten zweven…

    zoals je hierboven al ziet, heb ik het achterlicht ook al geplaatst. het glaasje is 2e hands en heb ik uit de zwarte si @ huize AA-T(bij ons):P gesloopt. omdat het plastic door de jaren heen een beetje is gaan corosseren en er dof uitzag heb ik het glaasje met een rode glas paint overgespoten en glimt nu zelfs nog mooier dan vanuit de fabriek:D, ook heb ik het amatuur waar het glaasje in valt ingekort. dit ziet er veeel beter uit zoals ie er std. uitziet en natuurlijk is het geen mix lamp geworden maar een oldscool glaasje ( zie foto hieronder van orig. staat en mix:S )

    luchtfilter

    zo de luchtfilter is ook binnen. de str8 luchtfilter is van chrome met een rode spons aan de binnenkant. het leuke is dat er in de spons een ledstrip zit die de luchtfilter van binnenuit verlicht!

    buddy

    eindelijk heb ik ook de buddy bevestigd. nu kan ik ook weer mensjes onderweg meenemen:P
    door middel van twee dikke stalen staven heb ik stabilisatoren gebouwd voor de verhoging van de buddy. waarna ik die verankerd heb met de buddy.
    en natuurlijk ff een stukje traanplaat aan de onderkant van de buddy om die ook ff af te maken

    accu

    ook de accu is nu bevestigd mooi in een alu accu-box, later pas ik deze nog aan.

    achterspatbord

    het achterspatbord heb ik van een voorspatbord gemaakt van een vespa ciao.
    deze heb ik opgeklopt om vlak over de band heen te kunnen komen. want met die aso achterband paste het niet meer.
    verder heb ik het spatbord opgehangen aan twee plexiglazen beugels, wat stevig genoeg is en niet scheurt.
    het spatbord heb ik zelf met carbon stickervellen bekleed.

    begrenzer

    de begrenzer is ook binnen en zal na het schouwen gemonteerd worden.

    stuur inrichting

    BLING!!

    ziehier het begin van het indelen van de stuur inrichting, de rem hendels en nog een paar andere dingen moeten nog besteld worden, maar het begin mag er wezen:)

    chrome-strips

    op het frame zijn langs het spatbord gedeelte van het frame chrome-strips gekomen.
    dit ziet er echt nice uit. en is ook cker wel belangrijk want AA-t heeft bij mij al een keer zijn been tussen het frame en wiel gehad, en die strips hebben ervoor gezorgd dat ie nu nog kan lopen..
    het geeft ook net dat extratje aan de brommer.

    band beletteren

    omdat mijn voorband al witte belettering had het ik dat ook nog ff met mijn achterband gedaan wat er ook beter uit ziet.

    kabelgoot

    in eerste instantie zou het kabelgootje er niet meer op komen omdat het de vormen van het frame te veel beinvloedde, maar omdat ik mijn cdi nergens kwijt kan ben ik wel genoodzaakt om hem te plaatsen . dus ziehier..

    hier heb ik eerst dat lelijke wasbord weggeplamuurt waar normaal de toeter zou komen.

    en heb toen de onderkant iets ingekort omdat als je een si verhoogd dit kapje tegen je cilinderkop kan aankomen

    en natuurlijk mag een vleugje carbon niet ontbreken

    [_]

    de afgelopen tijd is meal een paar keer gevraagd of ik nog wat fotos van het totaal had.. dus bij deze…

    [_]

    carter

    zo nu eindelelijk is het carter zo goed als af.. en jaja hij is rood!!

    de DEPS poort is zeer gruwelijk geworden de foto spreekt voor zichzelf…

    de DEPS poort is zeer ver doorgetrokken in het carter voor een betere flow ook is ie iets breder gemaakt dan de cilinder zelf voor meer benzine toevoer.

    het inlaat (waar ik later nog ff foto’s van schiet) is ook zeer mooi geworden, zo is ie optimaal opgeveild tot aan mijn max.
    dit betekend een doorsnede van net iets meer dan 13 mm. en in plaats van een 18 mm diep ben ik met de kolomboor tot een 24 mm diep gegaan. zonder het carter lek te boren.
    verder is het inlaatvlak tot zijn max uitgeveild, en is de zooi mooi glad afgewerkt.


    het verschil

    koplamp

    zo heb ik mijn koplamp flink verbouwd , hij is nog niet af maar het begin is er, net als bij de rest van het project moet ik de koplamp nog ff verder bedraden , maar het begin is er.
    het is een ciao-mix koplamp geworden maar heeft de nodige extra’s gekregen..

    doals je ziet zijn de beugels ook ander dan de std beugels van de si

    dit zijn de originele: (een grote verandering dus)

    de koplamp is trouwens laatst opnieuw gespoten, want die had wat krasjes , dus moest ff bijgeplamuurt worden..
    je ziet niet eens dat ik em opnieuw gespoten heb omdat ik em in mat-zwart teruggespoten
    heb.

    main versterker unit

    zoals je ziet zitten er 2 knoppen op mijn koplamp, dit is een volume/uitknop & een bas/trebble knop.
    deze knoppen maken uit van een voorversterker die ik in mijn koplamp heb verwerkt, dit maakt het me makkelijker om het geluid tijdens het rijden in te stellen. ๐Ÿ˜€

    het nodige elektra is wel toegepast in de koplamp ziehier..

    voorspatbord

    ook heb ik vandaag een voorspatbord gemonteerd, het is een spatbord van een mtb geworden, namelijk de SKS shockboard CRUSHER carbon. ik vind het er zelf erg netjes uitzien en maakt het geheel compleet ๐Ÿ™‚

    [_]

    en nog even voor de mensen die het verschil willen zien tussen mijn si en een std. si; wat een verschil!!!

    voor de voorversterker in mijn koplamp heb ik vandaag ff de input en output gerealiseerd.
    hierbij kan ik nu elke vorm van media zo aansluiten op de main unit, en kan worden afgespeeld via de versterker, nu alleen nog de boel op het lichtnet aansluiten en dan kijken of het werkt…
    morgen ga ik verder met het instaleren van de boel en volgen verdere updates..

    de input en output op plexiglas, onder de koplamp.

    en nog ff een foto van de si in nachtlicht

    t blijft een leuk lakje die mirage:)

    mijn voorversterker was eerst gebouwd voor een 9 volt blokbatterijtje, dat leek me eerst wel handig voor het aanleggen van de stroom maar heb me bekeerd tot de 12 volt , omdat dat toch de levensader is door mijn hele brommer..waarom dan ook niet direct op de accu aansluiten ..
    dus zo gezegt zo gedaan, heb ik gister een transformator opgehaald om van 12 volt input naar 9 volt output te gaan, dus ook de main unit draait vanaf nu op 12 volt


    travo geinstalleert in de koplamp.


    ook de knoppen op de koplamp zijn eindelijk aangesloten

    ook heb ik nog een leuke verassing voor de koplamp….
    in een eerdere post heb ik al laten weten dat ik er een 50 watt halogeen-spot in had gebouwd,maar nou weet ik van geen ophouden.. dus heb die 50 watt halogeen-spot vervangen voor een 25 watt hallogeen-spot. en heb er 2X een 50 watt!!! halogeen steeklamp bij in gebouwd!!!
    in totaal dus 125 watt aan verlichting , in 1 koplamp!!!!!!!!!!!!!
    de verlichting heeft 3 standen nou heb ik zo geschakeld dat ik het 1: uit kan doen 2: 25watt hallogeen (als stads verlichting) 3: 25 watt halogeen spot & 2X 50 watt halogeen steeklamp (als mistverlichting)

    nou heb ik er ook foto’s van geschoten terwijl de verlichting aan is , maar heb het licht voor de foto’s weten te dimmen door de verlichting op een lege accu aan te sluiten:D


    25 watt halogeen spot.


    25 watt halogeen spot & 2 X 50 watt halogeen steeklamp.

    als ik de verlichting op een volle accu aansluit is het licht echt asociaal vel, ik kan er net geen lasershow mee houden (a)
    maar automobilisten, jullie zijn de lul met deze vespa!!!

    schakelschema voorversterker
    nog ff voor de mensen die wat meer over mijn main unit willen weten heb ik hierbij het schakelschema.
    het is een zelfbouw versterker van wel te verstaan 3 watt!! ๐Ÿ˜› maar zolang het functioneert op mijn 100 watt versterker alles best toch!? ๐Ÿ™‚
    dus bij deze:

    adjustable interval timer
    zo het regende vanavond in groningen, terwijl ik uitgerekend vandaag met mijn brommer aan de slag wilde..
    maar gelukkig had ik nog een mooi klusje voor binnen.. ofwel ik heb een “adjustable interval timer” in elkaar gebouwd. dit is een soort van universeel knipper relais dat in bijv. de modelbouw,foto/video moment opnames of dia project sturing wordt gebruikt.
    dit heb ik nodig om de lampen in mijn kappen te laten knipperen ( de knipperlichten dus;) )
    t heeft wat soldeerwerk gekost maar dan mag het resultaat er wel wezen ๐Ÿ™‚ , nu nog uitvinden waar dit printplaatje nog geplaatst kan worden!! ๐Ÿ˜›

    2X toxic versterker
    zo ik kon het niet laten om een nieuwe set versterkers op te halen ๐Ÿ˜›
    de oude versterker heeft niet tot amper gedraait, maar toch kon ik dit niet laten liggen:)
    ter vervanging van de 200 watt versterker van marquant die er eerst onder zat heb ik nu 2X 100 watt versterkers van toxic onder zitten ๐Ÿ˜€ de plaatjes preken voor zich , de looks worden er in ieder geval beter van ๐Ÿ˜‰
    hetzelfde vermogen maar wel alles van hetzelfde merk, omdat de boxen ook van toxic zijn..

    ziehier de foto’s:

    ik vond nog een paar foto’s van het plaatsen van de interval op de si en nog een paar andere foto’s; bij deze dus nog een paar foto’s;):

    zoals je ziet is echt elke vierkante milimeter benut in het kapje, de vergulde kabel die je ziet lopen is de 12 volt aansluiting..

    is t geen plaatjeee:P

    1 dezer dagen ga ik de ninja ff opknappen en zet ik het blokje in elkaar.
    ik heb absoluut geeen zin om een beugel te maken voor mijn ninja , maar t moet toch gebeuren.. t wordt weer een appart bouwwerk die beugel, en denk dat et lasapparaat er maar weer aan te pas moet komen..ook mogen er weer een paar extra gaatjes geboort worden in de brug.
    maarja ik moet en zal die ninja monteren omdat ik daar de heleboel voor heb aangepast tijdens de bouw, zoals de sissybar..

    je houd het niet voor mogelijk, maar het is weer zover… ook deze post heeft zijn einde behaald, en ook in de 3e post gaat het project vrolijk verder.

    #271420

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    edit AC RACING: 8 bovenstaande posts verwijderd op verzoek van mijzelf zodat ik de eerste 3 posts heb.


    kentekenplaathouder
    zo vandaag ben ik weer ff aan het werk geweest, en heb eindelijk een beugeltje gemaakt voor de ninja!
    het is simpeler geworden dan ik in eerste instantie in gedachte had, maar heeft me wel veel werk bespaart:)
    helaas heb ik hier nog geen foto van kunnen schieten omdat het al donker begon te worden, deze volgt nog wel.
    ook heb ik voor een paar dagen terug nog een bestelling binnen gekregen van jmpb, hierin zaten nog wet kleine prulletjes waaronder een kentekenplaathouder, lagerset, wat nippels voor gaskabels en nog wat lampjes voor mij, stfu en hanssie.

    vandaag heb ik de kentekenplaat+ houder gemonteerd en vind het persoonlijk niet eens zo storend eruit zien..

    ninja beugel+ opknapbeurt ninja
    zo bij deze een foto waar 2 dingen op te zien zijn; 1: de ninja beugel(helaas schittering van de flits). 2: de staat van de ninja hoe hij erbij stond( bad!!)

    en hier de status van hoe hij er nu bij staat na het opschuren. op dit moment ben ik trouwens nog ff bezig met de lasnaden waar later de foto’s nog wel van komen bij het eindresultaat.

    zo nog ff 2 foto’s van de uitlaat. nog ff in de heat resistant zetten en hij kan weer onder de si.

    zo vandaag was onze commentator Hanssie weer eens bij mij.:pest
    we hebben zn achterlichtje eens ff vervangen, aangezien die bij mij op bestelling waren gekomen.
    ook heb ik voor die tijd vanmiddag mn uitlaat ff in de lak gezet, en het resultaat is nice!!!

    hanssieb @ the si

    ziehier ook een beter beeld van de ophangbeugel, en ja het is simpeler geworden dan ik dacht. maar de uitlaat glimt goed:)

    racegaas

    zo bij het keuren moest ik de kappen ff tijdelijk dichtmaken, aangezien draaiende onderdelen afgeschermd moeten zijn.
    dit had ik toen tijdelijk met plexiglas gedaan, maar dit was ff een tijdelijke oplossing. nu heb ik een betere oplossing ofwel zoals ik ik mijn gedachte had; rood racegaas.. ziehier de foto van 1 van de kappen in hun final stage. aan de kappen hoef ik dus niet meer te komen, die zijn af:)

    op de foto hieronder zie je nog van hoe het met plexigas stond..

    blokje

    vandaag ben ik weer eens lekker aan de beun gegaan met mijn blokje en er is eindelijk vooruitgang..
    de fotos spreken voor zich..

    in de wangen zitten gaten, deze zijn bedoeld om het vloeibare staal meer houvast te geven..

    hier zit het vloeibare staal al in de wangen.. ik hoop hiermaa iets meer carterdruk te krijgen..

    als je goed op de foto kijkt , zie je waar de cilinderhemd in komt te vallen een haarscheur.. zo heb ik toen die tijd de zijinlaat van die oplichter overgekocht.. ik ben bang dat het gaat lekken dus heb als voorzorgsmaatregel het carterhelft met 2 componenten vloeibaar staal behandeld zoals je op de foto hierna kunt zien..

    ook heb ik van de deps de inlaat iets vergroot. op de eerste foto kun je nog mooi het verschil zien tussen origineel en nu; toch mooi 2 mm hoger;), de 2e foto is van hoe het er nu uit ziet..

    ook de vlinderpoort is ff behandeld en heeft er nu een extra holletje bij, ofwel door het spijltje heen:P
    hier en daar heb ik de airflow iets verbeterd, en zijn er een aantal mm uitgevreest, de voornamelijkste vernouwingen zijn er tenminste uit.

    ik ga nog niet al te gek met timingen ouwehoeren op deze cilinder aangezien ik hem eerst wil hebben rijden , dan kijken we later wel verder..

    voor een paar dagen geleden heb ik nog een pakketje van euroscooters binnengekregen, tis niet veel bijzonders, maar alrik moest toch een bestelling plaatsen, dus heb ik maar weer allerlei nutteloze rommel besteld.

    er zaten voor mij een paar ventieldoppen in, race gaas, benzineslang, velglint,en powerbox.

    het racegaas komt achter mijn kappen, waar nu voor nood(toen voor het keuren) plexiglas is geplaatst. want binnenkort als mijn blokje in elkaar zit , moet de carb. wel lucht kunnen krijgen.
    de powerbox is trouwens puur voor de looks, en aangezien ik toch nog een gaatje in mijn carter heb van de olietoevoer; kan deze mooi hierop geplaatst worden.
    de benzine slangen worden dus rood, waardoor het weer leuk bij het blokje past.
    overigens ga ik dat velglint niet gebruiken aangezien dat weer te overdone wordt.

    voor een paar dagen terug heb ik ook nog ff het olie nippeltje uitgeboorten vervangen voor een iets wat groter nippeltje.
    hier komt dan dus binnenkort de powerbox op bevestigd.

    ook heb ik nog ff mn zijinlaat gespoten; is zeer nice;)

    en voor de zekerheid heb ik ook nog maar ff wat vloeibare pakking opgehaad, die naast de normale pakking gebruikt gaat worden.


    het lang verwachte moment!!
    het blokje zit zo goed als beina helemaal in elkaar!!!
    alleen het vliegwiel moet er nog op, alleen wil ik die morgen nog ff zandstralen en misschien nog ff spuiten..
    t wordt trouwens het vliegwiel van het contactpunt vervanger blok, aangezien die vele malen lichter is dan het std vliegwiel..
    maarjah weer genoeg gelult, hier zijn de foto’s!

    lijpe shit!! vandaag ff mijn blokje onder de si geplakt en gvd:boos ik kreeg em niet aan!! tรฉ veel compressie:)
    dus ik trug lopen naar mn schuur en dan maar de klopboor( natuurlijk niet op klopstand;) ) erop gezet. en jaahoor er kwam naar een paar moeizame slagen wat rookpluimen uit mn boormachine.. dus ik dat ding direct ff met de compressor koelhouden in de hoop dat ie niet zou doorfikken en poging 2 houden.. en jaahoor pruttel de pruttel… ITS ALLIVE!!!!:@
    om 10 uur s’avonds was er behoorlijk wat gebrul in mijn tuintje omdat ik de si op loopstand had gezet, maar bedacht me opeens dat ik ook nog buren had:P:pest dus houd mijn eerste test rondje morgen maar, als ik cker ben dat al mn buurtjes niet liggen te pitten;)
    iig. ben ik blij dat het loopt, nu nog kijken hoe mn kindje rijd.. morgen hier meer over..

    (let niet op de smerige carborateurs) ;):no

    ik zou nog ff fotos posten van de sticker op de si, dus bij deze:

    mijn laatste aanwinst: de kabelsplitter!!! tnx to crullie!!:thumb

    ook ben ik vandaag weer ff met de si bezig geweest.
    zo heb ik ff de sproeiers vergroot van; 52 & 62 naar 60 & 66 toe gebracht, dit kan die wel hebben aangezien de kleur van de bougie.
    uittesten heb ik uiteraard weer niet gedaan aangezien het weer te laat was om nog weer herrie te schoppen in de buurt..
    ook heb ik de powerbox eindelijk bevestigd en aangesloten..

    ook de benzinefilter vond ik weer terug in mn chaotische schuur en zit er nu ook tussen..

    zoals ook op het filmpje te zien was donderde steeds mijn carb. eraf omdat deze niet helemaal over de zijinlaat heen schoof. dit kwam omdat mn brug in de weg zat, dus heb ik de brug een beetje uitgeslepen.. nu past ie perfect en zit ie muurvast:thumb
    nu ik toch met die carb bezig was heb ik direct ff een filter gebouwd, aangezien ik niet erg mooi een powerfilter kon bevestigen de foto spreekt voor zich..

    goed nieuws!!
    ik heb net nog ff een wanhopige poging gedaan om mn versterkers aan de praat te krijgen. en jahoor het is me gelukt!!
    k weet niet waarom ze het eerder niet deden aangezien ik ze gewoon weer op dezelfde manier heb aangesloten.. maybe toch een dooie accu, dat lijkt me de enige optie waarom ze het eerst niet deden.. nu heb ik ze ff op “das kist” aangesloten; onze accu-radio.. dus probeer ze zo lekker op mn si te monteren en zoek dan wel uit of ze het dit keer wel doen op een andere accu..

    zo vandaag ff wezen shoppen bij luytink: paar kabels en nippels gekocht, en een flexibele luchtslang van een scooter; voor de luchtfilter..

    zo ik heb de versterkers nu op de si bevestigd, maar wordt nu al gek, als ik zie hoeveel kabels ik nu weer moet verwerken.. maarjah tis weer een leuke uitdaging..

    ook de luchtslang zit er nu op..

    en de filter is bevestigd..

    filmpjes

    :whistle houd me in de gaten!!! voor nog meer dol dwaze gekte!!!!!!:duivel

    #271423

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Alex je sitje vordert nu helemaal ๐Ÿ™‚

    Alrik is idd iemand anders dan ALEX !

    De lak is echt super vet !!!!!!!!!!! =) veel tijd en energie in gestoken en veeeeel gekke ideeen! met recht daarom ook een echte SPECIAL !

    #271490

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    ff een updatejuh:
    ik heb de afgelopen dagen me met mijn brug bezig gehouden en heb nog een kleine verrassing hiermee, dus laat ik later nog weten wat dit is. dit is nog ff een verrassing:pest
    ik heb ook me perso geupdate dus hoop hiermee de vragen een beetje te hebben opgelost. en anders vraag et me maar :thumb

    #271491

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Ik verander jullie AC RACING ff in alex en bij AA-T in alrik

    edit AA-T (alrik):
    en ik heb het ook weer verranderd

    #271581

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    UPDATE:
    eindelijk een rollend chasis na 3 kwart jaar!!
    het resultaat mag er wel wezen:D
    nu de rest nog….

    Voor meer fotos ff naar bove scrollen

    #271582

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    ziet er egt uber uber vet uit maar ik had toch een vraag wat heb je nu betaald voor die lak voor alles ??

    #271583

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Dit ding is echt te bruut ๐Ÿ˜€ mooiste si die ik ooit heb gezien.

    !!! de lak is nice nice !!!!!! :bier:bier:bier=)=)

    #271584

    Marcc
    Bijdrager
    Berichten: 259

    ziet er super uit!!

    #271585

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    lekker! eindelijk nog iemand met een SI project:D

    #271586

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    reiniero :
    ziet er egt uber uber vet uit maar ik had toch een vraag wat heb je nu betaald voor die lak voor alles ??

    tot nu toe met plamuur polyester enz. denk ik ergens tussen de 400 en 600 euro in ongeveer.
    dit zal vast bij velen een pijnlijk gevoel geven als je weet hoe pijnlijk dit bedrag in mn portomonai aanvoelt.. maar toch het resultaat is er. en alles natuurlijk zelf met de hand gedaan.

    #271587

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    en wat denk je dat dat kost als je het laat doen? of heb je daar geen benul van?

    #271588

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    mirage kan je niet laten spuiten omdat motip alleen mirage in spuitbus heeft uitgebracht. je kan wel parelmoer laten spuiten met een mooie vlok erin,, dan krijg je hetzelfde effect ongeveer. maar vooralsnog ik weet niet wat laten spuiten kost, omdat ik zelf alles spuit, zowel spuitbus als compressie
    of je moet een idioot in een spuiterij weten te vinden die met spuitbus wil spuiten=)
    ik heb overigens een lage dunk van spuiterijen omdat ik er een slechte ervaring mee heb en anderen er ook altijd over hoor klagen

    #271589

    Frits
    Bijdrager
    Berichten: 1064

    Vet man die ninja uitlaat is ook mooi er bij:)
    Vind de kleuren echt over de top gewoon zo mooi
    Maar die stang op het achterbrug iets minder mooi maar goed

    voor de rest prachtig
    veel succes ermee!:D

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 576)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.