65cc Vespa Si trekt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen 65cc Vespa Si trekt niet

This topic contains 12 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Vespa doei 6 days, 15 hours geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #812691

    Ritchie
    Topic starter
    Berichten: 12

    Ik heb laatst een Vespa si (snor) aangeschaft en heb het volgende eraan gedaan:

    – Mallosi cilinder kit 65cc
    – Gianellie fire uitlaat
    – 80 Poullie
    – Polini luchtfilter
    – groene Polini trekveertjes
    – 13/13 dellorto carburateur

    Alles zit er nog maar net op dus moet nog ingereden worden. Maar heb persoonlijk het idee dat er meer moet gebeuren.

    #812694

    Vespa doei
    Bijdrager
    Berichten: 93

    heb je de inlaat bewerkt en de spoelers door getroken ??

    dit zal zeker helpen en voor een 13.13 is het een must om de inlaat te doen

    in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer
    #812696

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    Maar vergeet niet dat het een brommertje blijft “zonder” variateur.
    Dat optrekken blijft vaak een probleem.
    Men verwacht vaak te veel, en/of heeft ervaring met(snellere) scooters,
    die bijna altijd een vario hebben.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812697

    Ritchie
    Topic starter
    Berichten: 12

    Nee, ik begrijp dat het geen trek monster gaat worden, maar hij komt pas vooruit als hij bijna op vol gas zit en het klinkt alsof hij flink in de toeren zit aan het begin.

    #812698

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    Laat maar eens horen in een filmpje.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812702

    Ritchie
    Topic starter
    Berichten: 12

    Ik zal zsm. een video maken, maar k moet wel ff kijken wanneer ik er één kan maken de brommer staat namelijk momenteel bij een maat van mij.

    #812703

    petrolhead
    Bijdrager
    Berichten: 91

    Heb je de inlaat wel bewerkt want je knijpt hem gewoon toe dat is juist de grootste begrenzing van dit type blokken . Al die andere updates zijn anders gewoon niet zo zinvol . Wat ook kan is puur je overbrenging die slipt . Heb je nog snor klok want dat neemt ook serieus van je snelheid af

    #812704

    Vespa doei
    Bijdrager
    Berichten: 93

    maar met een snorklok en een 80 poelie moet hij wel van z’n plek afgaan
    en ja een vario doet wonderen
    behalve in je budget daar gaat een kaalslag plaatsvinden
    maar ja hobby’s kosten geld

    in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer
    #812706

    Ritchie
    Topic starter
    Berichten: 12

    Ik heb de inlaat niet bewerkt, maar zover ik weet is dat een heel gezeik om te doen en kan dat ook snel fout gaan. Het kan zijn dat ik mij vergis met iets anders, maar zou het kunnen zonder? En wat zou ik dan moeten verwachten qua prestaties met huidige set-up. Tevens heb ik een snorklok en een bromklok tot mijn beschikking alleen is de bromklok lek door het missen van een keerring en lijkt hij zwaarder te draaien. Maar die keerring kan wel gefixt worden, zodat er weer genoeg vertandingsolie in kan, maar zal hij dan ook een stuk beter draaien?

    #812707

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    Met de snorklok zou ie juist snel van z’n plek moeten gaan.
    Alleen bij 40 gaat ie dan al in de overtoeren.
    Maar dat was je klacht niet.

    Heb je soms een snorblokje, met superkleine inlaat
    iets van 9mm zijn die?
    Dan huist er waarschijnlijk ook een snorkruk in je karter(= trage inlaat timing 25km)

    Dan eerst je blok vervangen door een bromblok
    die origineel een 11mm inlaat heeft en een
    krukas met 45km timing.

    Ik ben er steeds van uit gegaan dat je ontsteking
    perfect is.

    En dat ongeveer de juiste sproeier is gemonteerd.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812748

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2045

    Nee, ik begrijp dat het geen trek monster gaat worden, maar hij komt pas vooruit als hij bijna op vol gas zit en het klinkt alsof hij flink in de toeren zit aan het begin.

    KLinkt als een slippende overbrenging.
    Zorg dat je snaar goed op spanning staat en vet vrij is.
    Zorg er ook voor dat je koppelingsschoentjes, huis en delen waar je snaar overheen vet vrij zijn.
    Vet vrij maken kan je doen met remmenreiniger of ammoniak

    Daarnaast ben ik van mening, en die is schijnbaar niet populair op dit forum, dat je 13/13 carb echt geen geopende inlaat nodig heeft.
    Al mijn brommers liepen een stuk beter met 13/13 carb zonder de inlaat aangepast te hebben.
    Dat je niet het maximale uit je blok haalt met een kleine inlaat blijft wel een feit

    • Deze reactie is gewijzigd 6 days, 15 hours geleden door SuperSi.
    #812750

    Ritchie
    Topic starter
    Berichten: 12

    Alvast bedankt allemaal voor alle reacties ik zal ten eerste nog een video maken en posten, zodat er een duidelijker beeld is van de situatie en zal ook mijn koppeling nakijken.

    #812751

    Vespa doei
    Bijdrager
    Berichten: 93

    Daarnaast ben ik van mening, en die is schijnbaar niet populair op dit forum, dat je 13/13 carb echt geen geopende inlaat nodig heeft.
    Al mijn brommers liepen een stuk beter met 13/13 carb zonder de inlaat aangepast te hebben.
    Dat je niet het maximale uit je blok haalt met een kleine inlaat blijft wel een feit

    maar het klopt wel wat je zegt
    wel is het zo dat ik geen mensen ken die een 13.13 kopen omdat het lekkerder loopt
    maar wel om de slome blokjes wat beter te laten presteren
    maar een 13.13 gebruiken op een standaard blok
    loopt wel lekker stabiel

    in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.