50cc si maximaal opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren 50cc si maximaal opvoeren

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door rolo2310 1 week, 3 dagen geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

Larsdevries LV tunin
    Topic starter

hallo allemaal ik heb een soort van wedstrijdje met paar vrienden Wie de snelste 50cc scooter/brommer kan maken ik heb voor een si gekozen omdat ik dacht dat je die goed kan opvoeren nu heb ik de inlaat uitgevijlt 17.5 mm Dellortho en spoel poorten uit gevreesd en cilinderkop afgedriaad ben nu bezig met terugloop uitlaat zou die denk je de 70 km hallen zo nee wat moet ik allemaal nog veranderen

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat je met de basis dingen heel goed op weg bent. Een 17,5mm kan best overkill zijn denk je niet? Is een 15 of 16mm niet verstandiger?

Anders kijk ook even naar de uitlatentest die is gedaan. Daar kan je goed kijken welke uitlaat het beste presteert op een 50cc. Een terugloop is voor scooters namelijk.

Kan je iets over je overbrenging vertellen? Waar kies je voor.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Larsdevries LV tunin
    Topic starter

Oke ik ga even kijken bedankt voor de tips

ritze
    Bijdrager

Hey, cool. Laat eens zien wat je van de spoel poorten gemaakt hebt 🙂 en ja 70 moet wel te halen zijn met een ori 50cc cilindertje

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

zevenenergie
    Bijdrager

Ik rijd met een geheel origineel blokje getjoend en met citypower en 13/13  en netjes afgesteld dat met windstil 70 loopt. Dan nog niet eens de krukas aangepast.
    Ik denk met een ander uitlaatje dat ik de 80 wel zou kunnen halen.

Extreme blokken zijn natuurlijk helemaal het einde, maar het is ook leuk om op de VCT de krachten te meten met een geheel standaard blok dat bewerkt is. 🙂
    Dat is voor iedereen betaalbaar en het is leuk om tijdens de winter maanden een beetje te pielen aan een blokje.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Larsdevries LV tunin
    Topic starter

ja klopt

Larsdevries LV tunin
    Topic starter

Heb zo geen foto’s van spoelpoorten

Larsdevries LV tunin
    Topic starter

Maar wat kan ik nog doen aan de krukkass dan ?

rolo2310
    Bijdrager

Aangezien je de inlaat hebt uitgevijlt zou je de timing opnieuw kunnen bereken en daar je krukas op kunnen aanpassen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.