50cc si maximaal opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren 50cc si maximaal opvoeren

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door rolo2310 1 week, 3 dagen geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #779961

    Larsdevries LV tunin
    Topic starter
    Berichten: 10

    hallo allemaal ik heb een soort van wedstrijdje met paar vrienden Wie de snelste 50cc scooter/brommer kan maken ik heb voor een si gekozen omdat ik dacht dat je die goed kan opvoeren nu heb ik de inlaat uitgevijlt 17.5 mm Dellortho en spoel poorten uit gevreesd en cilinderkop afgedriaad ben nu bezig met terugloop uitlaat zou die denk je de 70 km hallen zo nee wat moet ik allemaal nog veranderen

    #779964

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6247

    Ik denk dat je met de basis dingen heel goed op weg bent. Een 17,5mm kan best overkill zijn denk je niet? Is een 15 of 16mm niet verstandiger?

    Anders kijk ook even naar de uitlatentest die is gedaan. Daar kan je goed kijken welke uitlaat het beste presteert op een 50cc. Een terugloop is voor scooters namelijk.

    Kan je iets over je overbrenging vertellen? Waar kies je voor.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #779965

    Larsdevries LV tunin
    Topic starter
    Berichten: 10

    Oke ik ga even kijken bedankt voor de tips

    #779983

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3361

    Hey, cool. Laat eens zien wat je van de spoel poorten gemaakt hebt 🙂 en ja 70 moet wel te halen zijn met een ori 50cc cilindertje

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #779986

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 1997

    Ik rijd met een geheel origineel blokje getjoend en met citypower en 13/13  en netjes afgesteld dat met windstil 70 loopt. Dan nog niet eens de krukas aangepast.
    Ik denk met een ander uitlaatje dat ik de 80 wel zou kunnen halen.

    Extreme blokken zijn natuurlijk helemaal het einde, maar het is ook leuk om op de VCT de krachten te meten met een geheel standaard blok dat bewerkt is. 🙂
    Dat is voor iedereen betaalbaar en het is leuk om tijdens de winter maanden een beetje te pielen aan een blokje.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #780163

    Larsdevries LV tunin
    Topic starter
    Berichten: 10

    ja klopt

    #780164

    Larsdevries LV tunin
    Topic starter
    Berichten: 10

    Heb zo geen foto’s van spoelpoorten

    #780165

    Larsdevries LV tunin
    Topic starter
    Berichten: 10

    Maar wat kan ik nog doen aan de krukkass dan ?

    #780167

    rolo2310
    Bijdrager
    Berichten: 54

    Aangezien je de inlaat hebt uitgevijlt zou je de timing opnieuw kunnen bereken en daar je krukas op kunnen aanpassen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.