48mm Cilinder @ Evo Engine???

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 48mm Cilinder @ Evo Engine???

This topic contains 59 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by kapot 16 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
  • Gebruiker
  • #203611

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Kapot, is die cilinder van WOE niet iets voor jou? Volgens Italianen snelelr dan de DEPS47mm

    Eurocilindro 46mm, kijk maar bij verkooptopic 🙂

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #203612

    kapot
    Topic starter
    Berichten: 531

    Ik ga het eens bekijken tnx voor de tip

    #203613

    kapot
    Topic starter
    Berichten: 531

    Nee is niks voor mij. Cilindertje is al gebruikt (das niet erg) maar er zit geen zuiger bij, en de uitlaatpoort is 27 (geen nadeel, maar ik heb geen 27mm uitlaat.)

    Misschien moet ik me eens verdiepen in mijn huidige cilinder. Ik weet niet hoelang hij nog mee gaat, maar ik denk dat als ik hem heb ingereden (1000KM moet genoeg zijn?) maar laat voorzien van een grotere uitlaatpoort. (weer die uitlaat damn) Dan wil ik ook mijn vliegwiel laten afdraaien enz.

    Edit

    Wat klinkt mijn verhaal toch onlogisch….
    Naja het gaat erom dat ik dat gedoe met een nieuwe zuiger enzovoorts niet wil, heb liever alles compleet.
    Maargoed, ik ga zoeken naar iemand die ervaring heeft met het afdraaien van elec vliegwielen enzo.

    #203614

    Rebel

    Gast 1 tip begin er niet aan.
    Met jou kennis en verhalen op dit forum is zon project echt gedoemd om te faalen (no offence maar is gewoon de waarheid)

    en 1000km inrijden? Wtf? niet echt gezond als je het mij vraagt of je wil perse een tamme cilinder?

    #203615

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    ik zie het probleem van een nieuwe zuiger niet. als je per se snel wilt gaan kan je je gewoon beter die 46mm eurocilindro kopen, als je toch al een 27mm uitlaatpoort op je 80cc polini wilt lassen moet je zoiezo een 27mm uitlaat maken/kopen. bij een 48mm simonini had je nog een groter probleem omdat die uitlaatpoort 30mm is.

    en op mopshop is die zuiger gewoon te koop, bestelling zo gedaan.

    #203616

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Wat Timo zegt wil ik nog ff aanvullen:

    Volgens Overmars (een toch wel goeie tuner van vroeger) moet je voor een bepaald max toerental en een bepaalde cilinderinhoud een minimale binnendiameter van je uitlaatpoort hebben.

    Voor jouw 71.5cc cilinder met een max toerental van 9000tpm moet de binnendiameter van je flens toch wel 24mm zijn.

    Nu met 18.5mm binnendiameter flens en jouw polini 80 begint de flens in theorie vanaf 5300tpm al enigsinds te begrenzen, hoe hoger het toerental hoe ernstiger de begrenzing wordt.

    Dit zul je bij elke cilinder met 22mm flens hebben, dus overstap naar 27mm flens is logische keuze.

    (met mijn DR’etje mag ik met mijn 23.5mm flens tot 9800tpm gaan, dit is meer omdat de cilinderinhoud kleiner is)

    Ik zou dus echt je polini 80 gaan tunen, poort in cilinder vergroten, uitlaatkanaal vergroten, flens binnendiameter vergroten.

    (Simonini heeft zit met zijn 30mm flens en 83cc beter in de buurt, daar begint begrenzing pas vanaf 10.000tpm, terwijl blok 11k wil draaien)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #203617

    kapot
    Topic starter
    Berichten: 531

    Arvid dat klinkt mij als muziek in de oren. Het betekent voor mij gewoon dat er heel veel meer in die cilinder zit. En daar wil ik best wel aan.

    Het enige probleem wat ik dan heb is dat er niemand in mijn omgeving is die hier ervaring mee heeft of sterker nog, ik ken maar een paar mensen die een kennis ergens hebben die dan misschien ergens nog wel een lasapparaat hebben. Dat word dus een 10 jaren plan.

    Ik wil ook het vliegwiel nog af laten draaien, dus ik moet iemand zien te vinden die dit kan of die kennissen heeft die het kunnen en die er ervaring mee heeft, en eigenlijk dit voor mij wilt doen (voor een vergoeding uiteraard)
    Wat er dan moet gebeuren is dus cilinderpoort groter maken, uitlaat omlassen en e.v.t. vliegwiel afdraaien. Maar vind maar iemand die zo kundig is.

    #203618

    Rebel

    Je wil zeggen dat er in hoofddorp en omgeving geen metaalbewerk bedrijf is. lijkt me toch wel te vinden?

    Maar goed plan om aan je 80cc te beginnen.

    #203619

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    allemaal leuk en aardig kapot, maar zou je niet eerst eens zorgen dat je blokje nu fatsoenlijk loopt?
    daarna kun je nog altijd tunen.
    maarja, wat jij wil eh:thumb

    #203620

    kapot
    Topic starter
    Berichten: 531

    @Rebel: Er zijn vast wel bedrijven, maar niet die ervaring hebben met het vergroten van een poort. Ik ga dat niet zelf doen, ik wil dat het goed gebeurt en dat ik er van uit kan gaan dat het gaat werken. Ik heb ook geen dremel of andere gereedschappen dus om dat te kopen word ook nog een aardig kostplaatje, vandaar dat ik het wil laten doen.

    @diac: ga ik ook doen.. 🙂 ik zit alleen m’n toekomstplan uit te werken..

    Flick dat dat er ergens valse lucht werd gezogen dus dat ga ik vanmiddag even checken.
    M’n voorwiel is ook steeds schever gaan staan dus die moet ik ook weer ff goed vastzetten.

    Daarna nog goed inrijden (1000KM?) en dan kan het beginnen 🙂

    #203621

    .-{2F4OV}-.

    Kzou mooi die eurocilindro 46mm hale. Nieuwe zuiger erin en je hebt zowat n nieuwe cilinder. En blijkbaar is ie bruut snel! 27mm Malossi Too Bad uitlaat erop en gaan met da ding:thumb Of eventueel je simo racing omlasse;)

    #203622

    kapot
    Topic starter
    Berichten: 531

    Ja dat zou kunnen, maar dat kost me weer een paar duiten, en om eerlijk te zijn kan ik die op het moment niet missen. Bij de tijd dat ik dan weer genoeg reserves heb om dat ding te kunnen kopen is ie al weer weg. Lijkt me ook wel een leuk cilindertje hoor, maar ik kan het niet betalen op het moment.

    Mijn eigen cilindertje omlassen en uitlaat omlassen is een veel goedkoper alertnatief wat ook wel gaat werken.

    #203623

    .-{2F4OV}-.

    Ja daar heb je gelijk in. Je zal wel wat geld in het tunen moete steken. Of wil je da owk zelf doen?

    #203624

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    ik wil mn 46 eurocillindro ook wel ruilen voor je 80cc hoor:D

    dan ben jij tenminste 1 van de weinigen die deze cilinder heeft en ermee rijdt.
    26 euris voor een nieuwe zuiger is niks, als je vergelijkt met de zuiger van die polini80.

    en een alu cilinder hoef je niet echt in te rijden

    #203625

    kapot
    Topic starter
    Berichten: 531

    Oei oei dat klinkt wel goed… Maar daar zal ik toch even over na moeten denken. Ik wil hem wel een keertje proberen, maar dat gaat niet omdat ie niet compleet is.

    Kop kost 26 euro, dan nog iets van 10 euro verzenkosten ofzo, kom je alweer op 35 euro… dan ook nog jouw verzendkosten, 6 euro, mijn verzendkosten naar jou toe is 6 euro dan kom je al op 47 euro.
    Opzich een mooie prijs, maar ik kan het op het moment echt niet missen, hoe jammer ik het ook vind. Ik vind het wel zonde want het lijkt me een leuke cilinder om mee te rijden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.