48mm Avionic/Proma (90cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 48mm Avionic/Proma (90cc)

This topic contains 34 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 4 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
  • #151171

    .-{2F4OV}-.

    Tim :
    hoe zou die lopen op mijn roterende inlaat? en is die sneller dan de 70cc deps of niet?

    Volges mij is het een cilinder met beukpower;) Sneller dan de DEPS zal die niet zijn denk ik.. hij heeft naar mijn weten owk geen vlinderpoort..

    #151172

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    ArvidW :
    Std carter + uitgevijlde inlaat.

    Dat is het beste, want de cilinder heeft dezelfde spoelpoortyen als 50cc origineel.
    Dus een speedengine heeft niet echt zin, want die komt daar qua spoelers niet mee overeen.

    #151173

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    .-{2F4OV}-. :

    Tim :
    hoe zou die lopen op mijn roterende inlaat? en is die sneller dan de 70cc deps of niet?

    Volges mij is het een cilinder met beukpower;) Sneller dan de DEPS zal die niet zijn denk ik.. hij heeft naar mijn weten owk geen vlinderpoort..

    Cilinder is idd niet sneller als een deps.
    Zoveel steld ie niet voor.
    Ik maak anders straks wel even een foto van de kit, want heb er hier 2 staan:)

    #151174

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Graag meningen in ervaringen hiero he, niet over dat je hem wel eens gezien hebt er er leuk uit ziet graag beetje op niveau :no

    #151175

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Hier een foto van de 90cc.
    En het snelle slijtage verhaal lijkt me onzin trouwens.

    #151176

    VoNcKjE
    Bijdrager
    Berichten: 385

    beukpower heef die cilinder heel zekker kwa trekke is het de beste cilinder die ik hep8)
    snelheid is niet zo hoog maja als je dat trekke merkt boeit je dat niks meer haha:D

    #151177

    timschilders
    Bijdrager
    Berichten: 1016

    .-{2F4OV}-. :

    @ArvidW: Op std carter past dit niet mits je m laat kotteren;) Bijv. bij Barry

    niet waar,
    deze cilinder heeft geen cilinderhemd dus past op elke vespa carter

    #151178

    tom
    Bijdrager
    Berichten: 101

    Ik zie dat het cilinderkitje op cycle-tech.ch 299 zwitserse frank kost… Maar kan iemand mij vertellen hoeveel dat omgerekend in €uro is?

    *Edit*: = 180€ !! Best duur vind ik

    #151179

    Frits
    Bijdrager
    Berichten: 1064

    @kwafo

    volgens mij is die tussen 300 a 400 euro

    correct me if i’m wrong

    #151180

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Kwafo :
    tja ik kan hem waarschijnlijk aankomen onder de 100 euro dus ook al gebruik ik hem niet kopen doe ik zowiezo ^^

    Hoeveel onder de 100?
    Want 90 is veel te duur of hij moet nog als nieuw wezen.
    Ik heb er namelijk vandaag weer 1 binnen gekregen(heb er nu 3:)
    Maar voor deze heb ik met nieuwe snaar en poeli erbij en cilinder zuiger en kop 56,50 inclusief betaald.
    En heb hier zelfs een gloednieuwe liggen ook helemaal compleet en die koste maar 80.
    Dus voor een 2e hands zou ik niet meer betalen dan 60 als ik jou was.

    #151181

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Kwafo :
    hij is helemaal nieuw ze hadden hem nog in de stelling liggen, geen spatje roest of krasje hier en daar, doos is nu 2 keer opengeweest, de eerste keer toen ze hem binnen kregen en deze week toen ik kwam kijken XD.

    ik vroeg dus aan hen, wat kost zoiets nu eigenlijk. Zaten ze allemaal te zoeken naar een prijs, tja staat geen prijs op, op internet ook niet ofzo. Toen zei de baas, ach dan verzinnen we wel iets, t zal iig niet duurder dan 100 euro zijn.

    dus ja ^^

    Dan zou ik hem meteen kopen.
    En als het het orginele doosje is, en jij doet daar niks mee, dan wil ik die wel van je overnemen.
    Kan ik daar mooi mijn nieuwe avionic kit indoen:)
    Ik wil er wel 20 euro voor betalen als het nog een mooi doosje is.
    Kost de cilinder je nog maar 80:)

    #151193

    Tim
    Bijdrager
    Berichten: 598

    ik heb er nu ook een, hij liep goed toen ik hem kocht op een orrigineel cartertje.
    ik heb hem ff uit elkaar gehaalt. carter uitgevijlt en die zooi…
    en toen ff gekeken of een puch uitlaat paste want ik had nog een orriginele puch staan, PAST DUS….
    dus nou binnekort maar even kijken voor een snelle puch uitlaat. welke raden jullie mij aan??
    Gr Tim

    #151715

    freddy k
    Bijdrager
    Berichten: 543

    Vind hem wel brutaal.
    Vraag me af hoe die zou performen met doorgeprikte booster poortjes,
    vergrote spoelpoorten en evolution engine.
    Moet wel een beest worden dan.
    Als het meezit heb ik binnenkort enen om uit te proberen (:

    #151182

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    zei die 7!!! jaar later haha

    Gr. Wim.

    #151183

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    @ Wim, dit is een mening en ervaringstopic, hier kan in principe altijd gepost worden als er iets nuttigs te melden is.

    Ik ben dan ook benieuwd naar Freddy’s verdere ervaringen, het is toch een bijzondere cilinder.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.