Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › 46 polini past niet in SE
This topic contains 21 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by pepko 12 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
10 november 2011 om 20:14 #211619
hey,
ik heb hier een speedengine liggen, maar de 46 polini klemt op 2 punten in het carter, en kan er dus niet een sin met het hemd. koimt dit vaker voor?
de enige oplossing is zeker kotteren/dremelen?heeft iemand nog tips om het op te lossen?
gr. pepko
10 november 2011 om 20:21 #238570meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mn se :'(
dis mooi k*t.
gr
Tis altied moar eem!10 november 2011 om 20:22 #238571Bij mij wilde de cilinder de laatste 2mm niet in het carter omdat er teveel spanning op de tapeinden kwam te staan, de gaten in de cilinder waren blijkbaar niet perfect uitgelijnd in het SE. Ik heb met een vijl wat speling in de tapeind gaten in de 46polini gemaakt en toen paste alles prima.
Wellicht dat jouw probleem ook door slecht gecentreerde tapeind-gaten komt? Heb je aan de andere kant ruimte teveel?
10 november 2011 om 20:23 #238572nope, zonder tapeinden wil die ook niet…
ik heb de twee plekken zwart gemaakt…
(de plek is wel smaller dan het zwarte gedeelte, offcourse maar dan is het ff duidelijk)
10 november 2011 om 20:43 #238573Ik heb het hier en daar wel eens aan mede Vespa liefhebbers verteld, en dit bewijst het voor mij nu eens!:o
Ooit in een grijs verleden was ik eens bij Luytink in Groningen, en daar lag toen de ‘opvolger’ of ‘voorganger’ van de alom bekende SE. Het enige verschil (werd mij destijds verteld) was dat deze SE gen boring voor een 80cc had, maar gewoon de standaard boring.
Deze uitvoering zou speciaal bedoeld zijn voor de destijds geïntroduceerde Polini 42mm Alu cilinderkit.Ik heb deze SE’s daarna ook nooit weer gezien en ik heb nog nooit iemand getroffen die er ooit van gehoord had of er een gezien had. (misschien was het gewoon een lulverhaal)
Misschien is dit er zo één? Of is de afwijking daarvoor ook weer niet groot genoeg?(Is dit carter gewoon scheef ofzo, maar zo op de foto’s lijkt het daar niet op ?)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 november 2011 om 20:46 #238574dit is de ex van docs911, die reedt toch 46 pinasco? :O
10 november 2011 om 20:50 #238575Ja dat klopt maar dat was volgens mij met een zij-inlaat klein carter? Is het grote carter ook bewerkt? Daar lijkt het wel een beetje op namelijk.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 november 2011 om 20:51 #238576hmz docs zij dat ie er niet in had gehakt, maar er is idd een stukje afgefreesd
10 november 2011 om 20:53 #238577
AnoniemKun je hem dan niet gewoon kotteren?
10 november 2011 om 20:55 #238567ja dat is ook een optie… maar als het is wat Tonni zegt, dan is het weer zonde 😛
10 november 2011 om 21:03 #238568
AnoniemHet is ook zonde dat je een SE koopt om er vervolgens geen 46mm op te doen 😛
10 november 2011 om 21:03 #238569ik kan wel janken.
het boeit me eigenlijk niet zoveel of ie nou zeldzaam is ja of nee.
ik wil rijden mn ciao staat al sinds dat ie klaar is met spuiten stil.
k*t zooi:(.gr
ps. jullie en docs911 kunnen hier niks aan doen ff voor de duidelijk hijd
Tis altied moar eem!10 november 2011 om 21:04 #238578Kan me van dat setje van DOCS nog herinneren dat het toen met de Pina ook allemaal slecht uitkwam, en volgens mij heeft Thomas toen het spul gekotterd (geen idee of er toen ook wat uit het grote carter is verdwenen).
Docs? Thomas? Clear the matter please..I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 november 2011 om 08:35 #238579Zucht… Wat is dit nou weer… Ik heb inderdaad het carter laten kotteren samen met mijn zijinlaatcarter. Dit omdat het gat dat in dat carter zat niet in het midden zat. Het gat in de SE is daardoor ook iets geslepen, maar de dikte die er af is is nihil. Ik regel dit verder wel ff via pm…
Het zal ook een keer meezitten…
11 november 2011 om 08:58 #238580docs jij kan hier niks aandoen.
ik hoor het wel van popko.@docs voel je niet schuldig, je kaner echt niks aandoen.
gr
Tis altied moar eem! -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.