Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 43mm Pinasco deps
This topic contains 18 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Jarco 11 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
22 juli 2010 om 14:29 #149195
wie heeft er ervaring met boven genoemde cilinder.
ik ben namelijk in afwachting van een splinternieuw exemplaar
waar ik mee wil gaan rijden graag zie ik jullie reactie`s
22 juli 2010 om 14:41 #15142122 juli 2010 om 14:47 #151424ik wist niet dat dit betrekking had op de pinasco
3 augustus 2010 om 07:03 #151427Zoek de verschillen:
Pinasco DEPS:
Malossi DEPS:
Aangezien de uitlaat poort van de Pinasco 43mm DEPS vele male groter is dan de poort van een malossi 43mm DEPS, zijn de prestaties dus ook heel anders.
Dus ik vind niet dat je de ervaringen van een pinasco 43mm DEPS bij de ervaringen van de 43mm Malossi kan zetten.
Mijn ervaring met de Pinasco op een reedvalve blokje is zéér positief8)
Lekker hoog toerig, alleen onderin zit wat minder power.
setup:
Pinasco 43mm DEPS
Malossi Reedvalve carters
Nuovo krukas
19mm carburateur met 85 sproeier
Simonini racing 27mm11 augustus 2010 om 15:18 #151434Dat schilt idd best qua uitlaat poort grote.
Lijkt wel dat de malossi wat grotere spoelers heeft daarin tegen.
Maar die pinasco deps liep toen idd best op je deps blokje11 augustus 2010 om 15:18 #151435Volgens mij zit er tussen alle 43mm deps cilinders dan een verschil in de grootte van de uitlaatpoort. Of ze nou van het merk Malossi of Pinasco zijn. Bij mij zijn die van Malossi namelijk weer wat groter dan mijn Pinasco. Ik denk ook dat bij de 47mm DEPS verschil zit in de uitlaatpoort. Dit is zelfs al met het oog te zien. Dus misschien komt dit door de nabewerking die wordt gedaan aan de cilinders?
Als voorbeeld een foto van mijn splinternieuwe Malossi 43mm Deps. Deze lijkt dus ook zo in ieder geval breder dan de Pinasco Deps van Jelle.
11 augustus 2010 om 15:22 #151436Best vaag opzicht, dat er zulke afwijkingen in zitten…
We moeten maar eens een paar poortmapjes gaan maken denk ik zo 😉
11 augustus 2010 om 15:39 #151437Ja dit is idd best vaag allemaal, maar betekent dit ook dat we allemaal verschillende meningen en ervaringen topics moeten aanmaken. :con.
Ik zal morgen eens een potloodje, papier en stukje tape erbij pakken en gaan kleuren.
off: Bij de Simonini 48mm cilinders zit er onderling ook veel verschil in de poorterij. Dus dit zal niet voor het eerst zijn.
11 augustus 2010 om 15:51 #151438Das idd wel maf, want de malossi deps van jou heeft idd duidelijk een grotere uitlaatpoort dan de malossi deps van jelle.
Ik denk dat de productie jaren het verschil maken.
De malossi speed cilinders (type1) voor scooters waren in het begin ook tammer dan de laaste type 1 cilinders die van de band af rolde.
Dingen werder door de jaren heen namelijk steeds ietsje verbeterd.
Maar dit deden ze meer om de verkoop ervan iedere keer weer wat nieuw leven in te blazen, maar vraag me af of ze dat bij vespa ook om die reden gedaan/gedacht hebben.
(lijkt er haast wel op)11 augustus 2010 om 16:06 #151439En hier alvast mijn Pinasco 43mmDeps foto.
en mijn Malossi 47mm Deps. (welke heeft er nu een kleine uitlaatpoort?)
11 augustus 2010 om 16:12 #151440Hier mijn pinasco deps.
Wel een oude pic want de pinasco deps is in reallife te vies om aan te pakken.
(zit in plastic met een laag vet erin wat overings normaal is bij pina deps)En hier 1 van de alu deps 47
Ook een oude pic want cilinder rust nu bij jarco11 augustus 2010 om 20:03 #151444Dan zal ik ook nog maar even een pic van mijn 47mm DEPS plaatsen:
Mijn pinasco is volgens mij dezelfde als die van buxy…
11 augustus 2010 om 22:36 #151446Offtopic:
47 alu deps hans
16 oktober 2010 om 12:44 #151517Pinasco DEPS 43mm 2e hands:
Pinasco DEPS 43mm Nieuw uit de doos. ( Slecht afgewerkt trouwens.. )
Malossie 43mm DEPS voor bewerken.
1 december 2012 om 19:25 #150757Iedereen doet natuurlijk aan verkoop praatjes, maar 6 pk en 110km/h lijkt mij voor de 43mm Pinasco DEPS wel wat veel van het goede. Ik blijf die geschetste uitlaat ook maar wat raar vinden, geen belly? Zal deze uitlaat ook ooit eens gemaakt zijn gezien er wel een artikelcode wordt gegeven in deze folder.
Verder staat er in deze folder ook eens een richtlijn welke sproeiers te gebruiken met de Pinasco zij-inlaat voor deubbele carb.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.