Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 43mm Motiristica Milanese
This topic contains 27 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
22 april 2020 om 15:32 #796074
Hier weer eens een cilindertje welke uit een oude partij welke in Nederland wordt aangeboden. Velen hebben deze ook al besteld. Aan de prijs kan het in ieder geval niet liggen rond de €35,- voor een versie met zuiger. Ik heb hem daarom even wat beter bekeken en ben benieuwd of hij deze prijs ook waard is?
Mijn vermoeden dat hij lijkt op een 43mm Zeta giet en Zirri giet wordt ook bevestigd. De cilinders zijn eenzelfde zoals verschillende merken wel vaker dezelfde onderdelen verkopen. Zie ook de 43mm Proma/Avionic cilinder en deze is een tijd als Creco cilinder verkocht.
Van genoemde Zeta en Zirri cilinders is bekend dat ze kwalitatief niet super zijn en de zuiger ook een probleem geeft. Dat is bij de Motoristica Milanese helaas niet anders. Een leuke poorterij, maar niet netjes afgewerkt en doordat er zoveel poorten aanwezig zijn is een passende zuiger vinden lastig.
Ik heb ook een foto bijgevoegd waarop de plaats van de slotjes is weer gegeven waar deze uitkomen met de huidige(K-star) zuiger. Zoals je ziet komt het slotje van de bovenste veer precies uit in 1 van de hoofdspoelpoorten.
22 april 2020 om 21:25 #796100Zo weer eentje voor de ervaringen topic.
Ik heb hem nog niet binnen. Zondag besteld. 3 dagen geleden.
Afwerking is ook niet al te best. Dus eerst een dremel er overmen.
Met die zuigerveren ben ik wel benieuwd hoe dat op de langere termijn uit gaat pakken.
Maar ben erg benieuwd naar waar het natuurlijk om gaat: prestaties….
Rijd op het moment met een “china power” 43 mm van onze sponsor. Kan alleen maar beter worden zou ik bijna zeggen.22 april 2020 om 21:39 #796101Lijkt me een prima kandidaat voor verplaatsen van zuigerslotje? Alleen dat cilinderhemd ziet er zo ielig uit bij de spoeler.. Alsof dat elk moment kan afbreken.
22 april 2020 om 22:07 #796106De mijne is ook vertraagd, eind vorige week ergens besteld.
22 april 2020 om 23:17 #796118dremeltje is er al doorheen gegaan. Enkel ontbramen en een beetje rechttrekken.
heb er 2 besteld om echt te kijken hoe of wat. Ik denk dat deze mal een beetje op was bij deze productie.(Qua hemd aan buitenzijde)
maar heb er wel vertrouwen in mits de slotjes verplaatst worden.
lekker uitlaatpoortje wel🤪
23 april 2020 om 08:21 #796123@ridingsolo FOTO FOTO!
Ik ben eigelijk wel benieuwd hoe je de slotjes kunt verplaatsen. Nog nooit gedaan.23 april 2020 om 10:21 #796136Ik ben eigelijk wel benieuwd hoe je de slotjes kunt verplaatsen. Nog nooit gedaan.
Te verplaatsen slotje wegdremelen, oude zuiger opofferen voor zuigerslotje door ruw om het slotje heen te zagen en dan met een flinke tang het alu verbrokkelen. Gaatje boren op de plek waar zuigerslotje moet komen 0.1mm kleiner dan het slotje, dan de eerste paar mm met een groter boortje boren en dan flink hameren.
We zijn nu wel beetje het topic aan het vervuilen, dus mochten de mods dit willen opschonen mag dat.
23 april 2020 om 10:23 #796137Op zich is dat niet erg. Het hoort allemaal bij deze cilinder.
Zoals ik ook al in het Marktplaats topic had gemeld, deze cilinder heb ik ook gehad (vrij zeker). Bij mij was dit van het merk Zeta – en ik had deze zuiger er ook bij. Ik had geen last van de veren die bleven happen.Ik was persoonlijk alleen niet onder de indruk van de cilinder (misschien door de rare timingen?). Deze is uiteindelijk in de kliko beland me dunkt. Maar ik ben erg benieuwd wat jullie van deze cilinder gaan vinden!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel23 april 2020 om 19:40 #796169Toen ik hem uitpakte was ik eigenlijk een beetje geschrokken van de staat van de cilinder… Enorm slecht afgewerkt en roest op de cilinderwand. Toen ik de cilinder in keek viel ook de enorm lage uitlaatpoort op. Misschien voor optrekken wel chill, maar toeren zal hij waarschijnlijk niet lusten. Ook vond ik het een beetje jammer dat de boostpoorten met dezelfde hoek de verbrandingskamer binnenkomen als de spoelpoorten (+/-90º), en niet zoals bij veel andere cilinders, richting de bougie. Maar degene die deze cilinder ontworpen heeft zal ongetwijfeld meer over cilinders weten dan mij, dus dit zal vast met een reden gedaan zijn.
Zo zag hij er uit toen hij uit het doosje kwam. Op de foto’s ziet hij er nog beter uit dan in het echt.Toen ben ik ff aan de gang gegaan met wat scotchbrite, een vijl en een dremel.
Nu nog even een passende zuiger vinden en testen maar.23 april 2020 om 19:52 #796170willen jullie de boel even opmeten. 😯
23 april 2020 om 20:31 #79617423 april 2020 om 21:04 #796176de diameter van je cilinder (oja jij hebt geen zuiger erbij he ..bij mij klemt er 1.)
23 april 2020 om 21:10 #796179de diameter van je cilinder (oja jij hebt geen zuiger erbij he ..bij mij klemt er 1.)
Ah, das klote… Ik had zonder zuiger besteld ja. De diameter van de cilinder is 43mm.
23 april 2020 om 23:23 #796184@biermobiel
lekker opgefrist.De booster poorten die op 90 graden staan, staan natuurlijk poepie verkeert.
Slechter kan het niet. Het laatste wat je wil is het mengsel recht op de uitlaatpoort richten, of een tornado van botsende lucht stromen op de zuiger.
Hieraan kan je zien dat de cilinder door iemand die er geen verstand van had, gekopieerd is.
Ik zou hier zeker wat aan veranderen.Ik vermoed dat de cilinder van grijs gietijzer is en niet uit een voor een cilinder bedoelde legering.
Met een goed passende zuiger, malossie? En de juiste aanpassingen zou je er misschien toch nog aardig wat plezier van kunnen hebben(vermogen), maar levensduur zou ik er niet van verwachten.Een drol kan je immers niet polijsten.
25 april 2020 om 20:01 #796280
Hij doet het erg leuk, nu nog verder inrijden en hopen dat hij het een tijdje blijft doen… -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.