43mm Motiristica Milanese

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Motiristica Milanese

This topic contains 27 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Gebruiker
  • #796074

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7344

    Hier weer eens een cilindertje welke uit een oude partij welke in Nederland wordt aangeboden. Velen hebben deze ook al besteld. Aan de prijs kan het in ieder geval niet liggen rond de €35,- voor een versie met zuiger. Ik heb hem daarom even wat beter bekeken en ben benieuwd of hij deze prijs ook waard is?

    Motoristica Milanese 1
    Motoristica Milanese 2

    Mijn vermoeden dat hij lijkt op een 43mm Zeta giet en Zirri giet wordt ook bevestigd. De cilinders zijn eenzelfde zoals verschillende merken wel vaker dezelfde onderdelen verkopen. Zie ook de 43mm Proma/Avionic cilinder en deze is een tijd als Creco cilinder verkocht.

    Motoristica Milanese 5

    Van genoemde Zeta en Zirri cilinders is bekend dat ze kwalitatief niet super zijn en de zuiger ook een probleem geeft. Dat is bij de Motoristica Milanese helaas niet anders. Een leuke poorterij, maar niet netjes afgewerkt en doordat er zoveel poorten aanwezig zijn is een passende zuiger vinden lastig.
    Ik heb ook een foto bijgevoegd waarop de plaats van de slotjes is weer gegeven waar deze uitkomen met de huidige(K-star) zuiger. Zoals je ziet komt het slotje van de bovenste veer precies uit in 1 van de hoofdspoelpoorten.

    Motoristica Milanese 3
    Motoristica Milanese 4

    #796100

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Zo weer eentje voor de ervaringen topic.
    Ik heb hem nog niet binnen. Zondag besteld. 3 dagen geleden.
    Afwerking is ook niet al te best. Dus eerst een dremel er overmen.
    Met die zuigerveren ben ik wel benieuwd hoe dat op de langere termijn uit gaat pakken.
    Maar ben erg benieuwd naar waar het natuurlijk om gaat: prestaties….
    Rijd op het moment met een “china power” 43 mm van onze sponsor. Kan alleen maar beter worden zou ik bijna zeggen.

    #796101

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Lijkt me een prima kandidaat voor verplaatsen van zuigerslotje? Alleen dat cilinderhemd ziet er zo ielig uit bij de spoeler.. Alsof dat elk moment kan afbreken.

    #796106

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    De mijne is ook vertraagd, eind vorige week ergens besteld.

    #796118

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 361

    dremeltje is er al doorheen gegaan. Enkel ontbramen en een beetje rechttrekken.

    heb er 2 besteld om echt te kijken hoe of wat. Ik denk dat deze mal een beetje op was bij deze productie.(Qua hemd aan buitenzijde)

    maar heb er wel vertrouwen in mits de slotjes verplaatst worden.

    lekker uitlaatpoortje wel🤪 :mrgreen:

    #796123

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    @ridingsolo FOTO FOTO!
    Ik ben eigelijk wel benieuwd hoe je de slotjes kunt verplaatsen. Nog nooit gedaan.

    #796136

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Ik ben eigelijk wel benieuwd hoe je de slotjes kunt verplaatsen. Nog nooit gedaan.

    Te verplaatsen slotje wegdremelen, oude zuiger opofferen voor zuigerslotje door ruw om het slotje heen te zagen en dan met een flinke tang het alu verbrokkelen. Gaatje boren op de plek waar zuigerslotje moet komen 0.1mm kleiner dan het slotje, dan de eerste paar mm met een groter boortje boren en dan flink hameren.

    We zijn nu wel beetje het topic aan het vervuilen, dus mochten de mods dit willen opschonen mag dat.

    #796137

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Op zich is dat niet erg. Het hoort allemaal bij deze cilinder.
    Zoals ik ook al in het Marktplaats topic had gemeld, deze cilinder heb ik ook gehad (vrij zeker). Bij mij was dit van het merk Zeta – en ik had deze zuiger er ook bij. Ik had geen last van de veren die bleven happen.

    Ik was persoonlijk alleen niet onder de indruk van de cilinder (misschien door de rare timingen?). Deze is uiteindelijk in de kliko beland me dunkt. Maar ik ben erg benieuwd wat jullie van deze cilinder gaan vinden!

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #796169

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    Toen ik hem uitpakte was ik eigenlijk een beetje geschrokken van de staat van de cilinder… Enorm slecht afgewerkt en roest op de cilinderwand. Toen ik de cilinder in keek viel ook de enorm lage uitlaatpoort op. Misschien voor optrekken wel chill, maar toeren zal hij waarschijnlijk niet lusten. Ook vond ik het een beetje jammer dat de boostpoorten met dezelfde hoek de verbrandingskamer binnenkomen als de spoelpoorten (+/-90º), en niet zoals bij veel andere cilinders, richting de bougie. Maar degene die deze cilinder ontworpen heeft zal ongetwijfeld meer over cilinders weten dan mij, dus dit zal vast met een reden gedaan zijn.

    20200423_185659
    20200423_185652
    20200423_185639
    Zo zag hij er uit toen hij uit het doosje kwam. Op de foto’s ziet hij er nog beter uit dan in het echt.

    Toen ben ik ff aan de gang gegaan met wat scotchbrite, een vijl en een dremel.
    20200423_18524420200423_18513920200423_184956
    Nu nog even een passende zuiger vinden en testen maar.

    #796170

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 361

    willen jullie de boel even opmeten. 😯

    #796174

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240
    #796176

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 361

    20200423_202919

    de diameter van je cilinder (oja jij hebt geen zuiger erbij he ..bij mij klemt er 1.)

    #796179

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    de diameter van je cilinder (oja jij hebt geen zuiger erbij he ..bij mij klemt er 1.)

    Ah, das klote… Ik had zonder zuiger besteld ja. De diameter van de cilinder is 43mm.

    #796184

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    @biermobiel
    lekker opgefrist.:thumb

    De booster poorten die op 90 graden staan, staan natuurlijk poepie verkeert.
    Slechter kan het niet. Het laatste wat je wil is het mengsel recht op de uitlaatpoort richten, of een tornado van botsende lucht stromen op de zuiger.
    Hieraan kan je zien dat de cilinder door iemand die er geen verstand van had, gekopieerd is.
    Ik zou hier zeker wat aan veranderen.

    Ik vermoed dat de cilinder van grijs gietijzer is en niet uit een voor een cilinder bedoelde legering.
    Met een goed passende zuiger, malossie? En de juiste aanpassingen zou je er misschien toch nog aardig wat plezier van kunnen hebben(vermogen), maar levensduur zou ik er niet van verwachten.

    Een drol kan je immers niet polijsten.

    #796280

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240


    Hij doet het erg leuk, nu nog verder inrijden en hopen dat hij het een tijdje blijft doen…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.