43mm Malossi deps

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Malossi deps

This topic contains 45 reacties, has 20 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
  • #150406

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    ja idd. nog even over nadenken of ik het op ga vullen.

    ow dat moet lukken dan.

    ja, is cilinder + zuiger (pistonpen, zuigerveren etc.) + kop + pakkingen + 3 carterpennen.
    alleen zit er geen uitlaatpoort bij 😕 maar zag al dat ze deze bij JMPB gewooon op voorraad hebben.

    maar gaat dus allemaal goed komen 🙂

    ik zag trouwens dat hij wel van de site bij 50cc.nl is afgehaald

    #150407

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Opzich vindt ik het best zonde dat de laatste 47mm DEPS van 50cc.nl bij jou te recht is gekomen:(
    Zo’n cilinder hoort gewoon op een ReedValve, en niet op een uitgebeund orgineel carter met dicht geplamuurde spoelpoorten:con
    Volgensmij wist je eerst zelfs niet eens dat een 80cc niet op een ori carter past, dit omdat je zei dat je net een paar mm te kort kwam bij je carter:con
    Waarschijnlijk ga je hem ook nog voor dagelijks gebruik gebruiken?
    Dat zou helemaal zonde zijn:(
    Maargoed, als ik jou was, met jou (volgensmij) beperkte brommerkennis, zou ik je nieuwe DEPS hier voor een mooi prijsje aanbieden en van het geld wat je er voor krijgt een nieuwe speedengine + 46,5 malossi kopen;)
    Dan heb je een degelijker blokje wat waarschijnlijk ook nog eens harder gaat dan je dadelijk zelf aangepaste carter;)
    Denk er dus eens goed over na zou ik willen zeggen, en overweeg alles goed, er zijn hier zat mensen die een moord zouden doen voor de cilinder die jij daar hebt liggen:o
    Oja, we zitten hier eigenlijk fout, dit opic gaat over de 43mm en niet over de 47mm DEPS die jij hebt:!

    #150408

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Hij heeft een 43mm DEPS

    #150409

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Als hij het over andere tapeinden heeft dan heeft hij het volgensmij over de 47mm, of zitten die bij de 43mm ook?:?
    Zo ja, waarom?:?

    #150410

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    De 43 heeft ook met het speciale onderste tapeind.
    is ook wel aan de cilinder te zien dat dit een 43mm is..

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #150411

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    idd. een 43mm. onderste tapeind is dunner omdat deze door de uitlaatpoort heen loopt.
    en beperkte kennis valt wel mee hoor :p maar is allemaal al even geleden voor mij, 7 jaar terug reed ook met deze cilinder op een citta (was wel pen 10 trouwens), maar toen was er nog niet zo’n mooi forum als dit :p is nu allemaal wat verder en meer ontwikkeld…
    en geloof me, ik gebruik hem goed 😉

    #151423

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Ik vond de prestaties wat tegenvallen, trekkracht is niet overweldigend en de topspeed ook niet. Zoals wel vaker is de DR70evo een betere cilinder kwa prestaties.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #151457

    Turbociao
    Donateur
    Berichten: 130

    Wie kan me vertelen of het veel verschil maakt,om bij een deps cilinder de spoelpoorten in de cilinder open te maken.
    Zodat deze de ‘orginele’ spoelpoorten in het carter ook kan benutten?

    #151458

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ik denk niet dat het een wereld van verschil maakt gezien deps al groot en deels via de zuiger spoelt.
    Maar niemand heeft het naar mijn weten ooit geprobeerd dus zou zeggen probeer het eens en meld ons het resultaat:thumb
    (Slechter zal ie er sowieso niet van gaan lopen:thumb)

    #151459

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Toch heb ik hier of op ccc.it wel ergens hier iets over gelezen, maar waren de resultaten niet als verwacht. Ik had toen namelijk bij mijn eigen blokje er voor gekozen om juist de originele spoelers dicht te gooien om zo meer carterdruk te krijgen en een betere flow. Hier kan ik je nog niks over zeggen omdat ik het projectje nog nooit onder een brommer heb getest. Heeft Alex (AAT- Racing) op zijn Si hier niet wat meer ervaring mee?

    #151460

    Turbociao
    Donateur
    Berichten: 130

    Nou als het waarschijnlijk niet veel uit maakt,laat ik hem maar in orginele staat.
    Zo makkelijk is er nou ook niet meer aan te komen.

    Ik dacht namelijk ook dat iemand hier op het forum het al eens geprobeerd had.
    Misschien dat er binnenkort nog wel iemand reageerd met zijn bevindingen.

    #151652

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Ik heb mijn 43 deps er sinds vandaag onder.
    wat mij meteen opviel was dat mijn fire niet meer goed paste.
    de ophanging bij de blokbout was een 5mm naar rechts verplaatst.
    meer info later

    #151653

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    Martino :
    Toch heb ik hier of op ccc.it wel ergens hier iets over gelezen, maar waren de resultaten niet als verwacht. Ik had toen namelijk bij mijn eigen blokje er voor gekozen om juist de originele spoelers dicht te gooien om zo meer carterdruk te krijgen en een betere flow. Hier kan ik je nog niks over zeggen omdat ik het projectje nog nooit onder een brommer heb getest. Heeft Alex (AAT- Racing) op zijn Si hier niet wat meer ervaring mee?

    Klopt. hier heb ik goeie ervaringen mee. Doordat de originele spoelers nu dicht zijn heb ik bulten meer carterdruk!. dit resulteert zelfs tot een slippend achterwiel met poelie overbrenging.(erg zeldzaam voor zo’n zware si:lol)
    Ook voor de flow heeft dit goede resultaten. Aangezien de smering nu niet op nutteloze plekken zich gaat bevinden. Op deze manier pers je de benzine rechtsteeks de main spoeler in.
    Want met zo’n cilinder kun je elk druppeltje benzine goed gebruiken:thumb

    Ook ik ben van mening dat het doorprikken van de originele spoelers in feite nutteloos is. de cilinder wordt al zeer goed gevoed. en denk dat als je de spoelers doorprikt je juist de smering in onnodige bochten laat wringen, wat juist op prestatie verlies gaat leiden.
    De kunst is juist om zo snel en zo veel mogelijk smering bij je cilinder te krijgen, waardoor je koppel ook enorm omhoog gaat. Zo rijd mijn si nu met een dubbele carb op sproeier 72 en 80!
    Aangezien er nog poelie op zit vind de si dat onderin niet zo leuk (halfgas optrekken dus) maar eenmaal op snelheid kan hij zn benzine prima kwijt! (Ook de bougie is het daar helemaal mee eens8))
    Maar om mijn punt dus te bewijzen heeft de Deps absoluut geen extra spoelers nodig! (in mijn situatie eerder een vario:pest:lol)

    #798225

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    20200531_20514520200531_204309Ik heb een Pinasco deps 43 mm (zelfde als Malossi) en zit er aan te denken deze een beetje aan te passen maar ik heb geen ervaring met cilinders en zuigers aanpassen en ook niet echt het gereedschap daarvoor. Ik dacht er daarom aan om het simpel te houden en waar ik het ingekleurd heb om 1 mm diepe happen in de zuiger te maken en het spoeler gat ietsje verder richting het carter te vijlen, 2 mm ofzo? Is dit een goed idee of kan ik dit beter niet doen?

    #798226

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Nooit “happen” boven uit een zuiger halen, verlies je compressie (=vermogen) mee….!!!
    Bovendien krijg je problemen met je bovenste (L) zuigerveer…

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.