43mm Malossi brevettato

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Malossi brevettato

This topic contains 22 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by Millyway 2 months, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker

Ami
    Topic starter

Hallo,
    Ik ben van plan om een 65cc brevettato malossi te gaan kopen.
    Ik hoor graag jullie ervaringen over deze cilinder.
    Mvg Ami

Edjuh
    Bijdrager

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=7007

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=47

Snelle cilinder maar de zuiger slijt heel snel omdat hij zo weinig oppervlakte heeft(wordt heter?). Waarschijnlijk ben je met een dr of een polini beter af qua betrouwbaarheid.

TerrorHenkie
    Bijdrager

ik heb m nu onder me citta zitten maar kvind het een beetje tegen vallen maja waarschijnlijk komt dat omdat ik r allang aan gewend ben maar rijd wel relaxed, ik ga denk ik zeeeer binnekort mischien morgen nog een 46,5 malossi halen http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=2111 voor 150€!! maja suc6

*105

pepko
    Donateur

hallo,

Ik heb er een onder mijn ciao met een K-star zuiger,
    ik vind dat deze cilinder weinig kracht heeft onderin, maar wel lekker rijd in het midden gebied.
    verder is het wel een lekker cilindertje om rustig te toeren.
    ik zou wel je inlaat aanpakken want dat heeft hij echt nodig, als je ergens heen wilt tenminste.

m.v.g. pepko

Vincent Vario
    Bijdrager

Bij mij zijn vorige week de zuigerveren totaal zonder aanleiding afgebroken. Cilinder is nog goed, zuiger is minder.

Jarco
    Bijdrager

Vind de boosters erg zwak in deze cilinder, als je erin kijkt zie je 1 groot obstakel parkoers.
    Vond het een fijne cilinder voor zover ik hier mee gereden heb.
    Wel eerst de nodige dremel uurtjes aan gehad. 😛

luukciao
    Bijdrager

gewoon voor de 43 mm dr evo gaan :thumb

Martino
    Bijdrager

gewoon voor de 43 mm dr evo gaan

Wat hebben we hier aan deze opmerking? Gaat over de Malossi cilinder.

Het is over het algemeen een vrij snelle 43mm cilinder zo uit de doos, veel rpm. Ook zonder er aan te dremelen. Grote nadeel is zoals al eerder is gezegd de zuiger snel slijt, maar ook de cilinder is onderhevig aan snel slijten in vergelijk met andere cilinders. Dit in combinatie met elkaar kan er voor zorgen dat de zuiger kan gaan kantelen en daardoor stukjes afbreken.

just1991
    Bijdrager

”Ik heb hem zelf ook!”

Heb er alleen nog niet veel KM mee kunnen draaien omdat ik eerst de zuiger verkeerd om had 😕
    En nu krijg ik hem i.c.m met vario en 1:13 vert. niet aan de gang aanlopen gebeurt niet. Hij krijgt te veel olie dikke blauwe rook pluimen (benzine iets te rijk gemengd). Ik kocht hem omdat hij een van de goedkopere 70cc is en hij was i.c.m met een Kop maar liefst 90 euro NIEUW ! bij opvoeren.nl

Verder heeft hij een leuke poorterij die nog wel wat groter kunnen zoals boven al aangegeven door Jarco. Ik geloof ook wel dat hij de nodige potentiële snelheid heb. Misschien zelfs goed afgesteld sneller als een DR 😉

jordykee
    Bijdrager

In 1 woord: hetiseenkutcilinder.

ik had deze gekocht en 1000 km later (nu dus) is hij gewoon gaar, de halve zuiger heeft dikke sporen in de cilinder getrokken, ook zit hij vol met dikke vegen.

toen hij nieuw was trok hij goed, dit ging snel voorbij

just1991
    Bijdrager

Past hier trouwens een K-star zuiger in ? aangezien de std. zuiger snel slijt

Of lopen de poorten dan niet meer goed en de zuigerveer slotjes

eidos
    Donateur

@ Jordykee: Dan vraag ik mij eerder af hoe goed jij bent in afstellen. De zuiger zou geen sporen in de cilinder mogen maken met een goede afstelling. En zal zeker langer meegaan dan 1000km.

pepko
    Donateur

just1991 :
    Past hier trouwens een K-star zuiger in ? aangezien de std. zuiger snel slijt

Of lopen de poorten dan niet meer goed en de zuigerveer slotjes

ja hoor past er gewoon in 😉 bij wel iig 😛

jordykee
    Bijdrager

eidos :
    @ Jordykee: Dan vraag ik mij eerder af hoe goed jij bent in afstellen. De zuiger zou geen sporen in de cilinder mogen maken met een goede afstelling. En zal zeker langer meegaan dan 1000km.

Hoe goed ik ben in afstellen ? goed genoeg om hiermee te blazen:

en verder, het zijn geen krassen maar puur waarde zuiger de cilinder niet raakt is het nog helemaal goed maar waar de zuiger de cilinder wel raakt is het gewoon dieper weg gesleten.

Dave1988
    Bijdrager

Ik rij ook met de malossi 43mm, maar als je de boostpoorten doortrekt in je carter de krukwangen en de inlaat bewerkt loopt hij als een raket… zelfs met mijn 50cc homoet…

p.s. bij een nieuwe cilinderkit zit een boekje met wat je met je krukwangen en inlaat moet doen (inlaat is gewoon als van ouds boren en veilen)

maar als je geen liefde in je blokje stopt komt het er ook niet uit..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.