43mm Autisa Spain (65cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Autisa Spain (65cc)

This topic contains 23 reacties, has 19 deelnemers, and was last updated by Magnus01 3 years, 6 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
  • #150305

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661

    Mijn ervaring:

    Niet echt goed geproduceerde cilinder. De cilinderbus loopt niet mooi over naar de poorten in het aluminium. Ook zijn de gaten van de tapeinden verkeerd geboord. De cilinder staat schots en scheef op een origineel carter, zie onderstaande foto’s.


    #150304

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Vreemd ik had op een speed engine toen nergens last van qua scheef zitten.
    Misschien toch een fabrieks foutje? want autisa is normaal een erg net merk.

    #151641

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661

    speedbuxy :
    Vreemd ik had op een speed engine toen nergens last van qua scheef zitten.
    Misschien toch een fabrieks foutje? want autisa is normaal een erg net merk.

    Op mijn speedengine precies hetzelfde probleem. De gaten zijn echt fout geboord. Als je de cilinder erop zet dan zie je ook dat de spoelpoorten niet overeenkomen ze overlappen elkaar met +/- 2mm (carter vs cilinder)

    #151568

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Ik ken het ook van de 41mm en vooral de 43mm DR Evo. Zit ook iets wat schuin. Alhoewel dit bij de autisa wel een stuk meer is zo te zien. Misschien even rondvragen bij mensen die deze cilinder ook hebben?

    Je zou de tap eind gaten iets kunnen opboren. Doe dit wel met goed gereedschap en kennis/zorg. Dan kun je hem netjes rechtzetten. Voor je dit eventueel doet zou je nog even kunnen kijken hoe de zuiger in de cilinder loopt met deze houding en of de spoelpoorten een beetje netjes overlopen.

    #151260

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661

    eidos :
    Je zou de tap eind gaten iets kunnen opboren. Doe dit wel met goed gereedschap en kennis/zorg. Dan kun je hem netjes rechtzetten. Voor je dit eventueel doet zou je nog even kunnen kijken hoe de zuiger in de cilinder loopt met deze houding en of de spoelpoorten een beetje netjes overlopen.

    Daar heb ik ook al naar zitten kijken maar, er zit maar +/- 0,5mm vlees in de uitlaatpoort. Als ik hem opboor dan zit ik voor 90% zeker in de uitlaatpoort.

    Ik ga een carter aanpassen voor deze cilinder. Ik ga de orginele boutgaten dichtlassen en dan nieuwe gaten en boren tappen.

    #151464

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ben ook maar even wezen passen en meten.

    Zoals te zien is zit mijn 2e hands kit ook scheef, maar m,n nieuwe kit zit weer gewoon mooi recht.
    Je kan op deze pic ook goed het verschil qua tap gaten zien.

    Dus das wel wat jammer ook al is het scheef zit verder niet dodelijk ofzo.
    Want dat de spoelers niet overeen komen is bij 99% van de vespa cilinders zo.
    (want zelfs bij de recht zittende cilinder zijn de spoelers van de autisa groter dan die in het carter)

    #151400

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Na een hele zooi te hebben opgekocht ben ik er ook maar even mee aan de slag gegaan.
    Heb alle cilinders bekeken en deze komen netjes recht op het carter zoals het hoort vreemd van bovenstaande dus.
    Moet zeggen dat het een vrij makkelijke cilinder is m.b.t openmaken van de poorten je gaat er zo doorheen en blijft netjes.
    Enige is dat de poorten een beetje schuin lopen dus bedenk wel goed hoe je gaat boren en waar je boort.

    Qua prestaties heb ik alleen van een koper uit de buurt gehoord dat hij er heel erg verbaast over was en hij snel optrok en ook goed doorging dit was op een speedengine 13/13 en top one. Zelf heb ik nu een carter opengehaald en ben ik deze aan het aanpassen ook met 13/13 en wellicht met vario en handmade aangezien een koppelcilinder dit vast fijn vind :)!

    Maar al met al op het oog een net afgewerkte cilinder weinig verassingen of mankementen alles glijd soepel en zal me post na mijn prestatie bevindingen nog even updaten.

    #150316

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Na alweer enige tijd met de Autisa 43mm cilinder te rijden, wil ik zeggen dat ik het een fijne cilinder vind.
    Ik rij met de volgende set-up: kick speed engine met 13/13 carb. @ 68 sproeier, malossi filter, 43mm DR kop met centraal bougiegat, poelie 80,groene koppelingsveertjes en een giannelli orginal power uitlaat.
    De cilinder trekt lekker vlot op en gaat mooi door naar zijn top, zonder al teveel toeren en mooi “rustig”.
    Hij heeft lekker veel kracht in alle toeren, zonder dat zenuwachtige gegier.
    Moet er wel bij zeggen dat DR-Flenny keurig de poorten heeft doorgeprikt, dus dat ook wel meeloopt 😉
    Ik vindt het al met al een fijne cilinder voor niet veel geld, die dus ook op een standaart blok leuk kan rijden :thumb
    En de looks zijn ook niet verkeerd.

    Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, maar is naar horen ook niet verkeerd…

    #802232

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Iemand ervaring met een autisa cilinder op een origineel snor blok? Inlaat uitvijlen zal zeker harder gaan, maar het gaat mij niet om topsnelheid.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.