43mm Athena alu (65cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 43mm Athena alu (65cc)

This topic contains 72 reacties, has 40 deelnemers, and was last updated by Javad 6 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 73)
  • Gebruiker
  • #150511

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Is ook lekker gebeunt (ahum) aan die cilinder..
    ik vind het erg jammer van die cilindertjes…

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #150519

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    zijn er ook nog mensen die beetje positief zijn over de alu athena cilinders?

    ik heb net gisteren een aluminium 43mm athena besteld.
    ik hoop niet dat de top lager is dan mijn 43mm DR en dat hij minder snel aan gort gaat dan mijn dr.
    ik heb laatste tijd al 3 dr cilinders aan barrels gereden omdat ik een ramp ben met inrijden.
    dus daarom heb ik voor de athena alu gekozen.

    ik hoop niet dat dit een grote koopfout is:'(

    #150520

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Nou, het lijkt me nu wel overduidelijk dat een athena gelijk aan een miskoop is.

    #150521

    JayL
    Bijdrager
    Berichten: 753

    misschien een vertex zuigertje erbij bestellen? (misschien dat t foutje aan de imi zuiger ligt…)

    #150522

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    is toch geen imitatie zuiger die je bij athena krijgt?

    misschien kunnen die kerels wel niet normaal zo’n cilinder monteren:lol

    ik ga mn blok over helemaal schoonmaken bij krukas inlaat overal, zodat er helemaal geen zandkorreltje in zit.
    dan vervolgens ff kijken of nog beetje ruimte over is tussen het hemd en carter beetje ruimte zit.
    goed inrijden en dan ff blazen:D kijken of bij mij wel lukt.

    alleen hopen dat de prestaties beter zijn dan een DR!

    #150523

    JayL
    Bijdrager
    Berichten: 753

    superindo :

    misschien kunnen die kerels wel niet normaal zo’n cilinder monteren:lol

    Nu wens ik je echt heeeel veel geluk 😉

    #150524

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    superindo :
    zijn er ook nog mensen die beetje positief zijn over de alu athena cilinders?

    ik heb net gisteren een aluminium 43mm athena besteld.
    ik hoop niet dat de top lager is dan mijn 43mm DR en dat hij minder snel aan gort gaat dan mijn dr.
    ik heb laatste tijd al 3 dr cilinders aan barrels gereden omdat ik een ramp ben met inrijden.
    dus daarom heb ik voor de athena alu gekozen.

    ik hoop niet dat dit een grote koopfout is:'(

    Hoe krijg je dit voorelkaar =) 3 nieuwe DR cilinders naar de tyfus rijden ????????????

    Ik heb mijne 300 km ingereden en ziet er nog perfect uit, zo moeilijk is het inrijden absoluut niet :pest
    Aangezien er heel veel athenas naar de tyfus gaan, zou ik echt geen Athena kaufen.

    Misschien je cilinder even door iemand anders laten plaatsen en afstellen, zo te zien baat het niet helemaal bij jou 🙂

    #150525

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Ik heb de 3 Athena’s.Waarom gaan de mijne nu eens niet kapot????Dan kan ik een beetje meelullen.
    Of ik verkoop er eens ééntje & eens kijken hoelang het zou duren voordat er wat misloopt.HA.

    #150526

    Michel
    Bijdrager
    Berichten: 1138

    Hahaha, die Hans =) Das toch geen taal gebruik man. Je lijkt wel zo’n Rotterdammer :pest:P

    @ Barry: Veel mensen kunnen niet afstellen en ik weet zeker dat daar de oorzaak inderdaad ligt 😉
    Als iemand nog een Athena heb liggen wil ik hem wel proberen 😛

    #150527

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    het probleem ligt ook niet altijd aan de afstelling, maar aan de cilinder zelf.
    zo had ik verkeerde zuigerveren.

    barry heeft die cilinders ook al een HELE tijd.. misschien waren ze in die tijd wel nog gewoon goed.

    #150528

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Hey Diac,Ik heb de Citta dit jaar gebouwd,dus zo oud zijn ze ook weer niet.
    En volgens mij worden ze niet met liefde behandeld!!!Gewoon erin rammen & rijden maar.Ik heb elk uitstekend puntje,braampje,enz…zorgvuldig weggenomen.Ze gaan nogal moeilijk in het carter vond ik.

    #150529

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ligt echt niet aan de afstelling en anders moet je crullie, tonni, flick, hansieb ect maar vragen die hebben het allemaal bij mij bekeken en gezien dat de zuiger van mijn 46mm vet klemt onderin, en daar loopt het zeker weten op stuk zelfs met perfeckte afstelling.
    De 43mm versie klemt daarin tegen amper tot niets bij mij dus het lijkt wel op incidenten.

    Maar degene met een stuk hemd hadden gewoon een klem versie ipv een slechte afstelling, want mijn 46 klemt presies op het stuk wat afbreekt, plus slechte afstelling doet ook niet snel je hemd breken.
    Bij de athena,s is 75% van de 100 gewoon verkeerd doordat de zuigers vet klemmen.
    (wat trouwens wel aan de cilinders ligt en niet aan de zuigers die zijn gewoon mooi rond)

    #150532

    RiPe
    Bijdrager
    Berichten: 812

    #150533

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    het zegt genoeg, het kon niet anders. zo raar dat die 43mm Athena’s dat nou net hebben.

    #150534

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Zit maar 1 ding op

    BOYCOT athena! oftewel geen athena 43/46mm kopen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 73)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.