41mm Malossi Ipermatic Replica (55cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 41mm Malossi Ipermatic Replica (55cc)

This topic contains 14 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 5 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #149183

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Wie heeft er ervaring met de bovenstaande cilinder? Heeft hij qua poorterij eenzelfde layout als zijn grotere broertjes? En hoe is de zuiger uitgevoerd? Met een of twee zuigerveertjes?

    Het gaat hier niet om de cilinder die alleen in groot carter past met groter uitlaatpoort, maar de geen die gewoon op een orgineel carter past!

    #151272

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Die bestaat niet voor zover ik weet. De enige Malossi 38,2 mm is die die op een Speedengine moet en een grotere uitlaatflens heeft.

    Verder is er een 41mm en 43mm, die hebben dezelfde lay-out en zo’n ‘halve’ zuiger.

    Ook is er de Ipermatic, die heeft een grotere uitlaatpoort, een zuiger met 1 zuigerveer en is ook 41mm. De poort lay-out is verder wel gelijk aan de ‘normale’ en de zuiger ook.

    Dus die van MP is geen 50cc maar een 41mm Ipermatic. (neem aan dat je het daarom wilt weten…)

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #151273

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Juist Tonni dat is precies wat ik wilde weten. Ik kende hem namelijk ook niet en dacht dat dit daarom ook wel een 41mm betrof.(mp)

    Als nog heb ik hem maar aangeschaft omdat ik ooit mijn eigen 41mm heb weg gegeven(Spijt van gekregen omdat diegene er vervolgens niks mee heeft gedaan). Ik wacht mijn pakketje wel af en zal wel zien welke het is. Enig idee wat dat Ipermatic betekent of is dit alleen een naamgeving?

    Kan een van de moderators tegen die tijd dit topic veranderen in Malossi 60cc.

    Edit:

    Deze week dus de 41mm Ipermatic binnen gekregen. Hier de foto’s

    Hele kit

    Poorterij

    Zuiger

    Toch twijvel ik over die andere “normale Malossi41mm” In mijn herinnering had deze een soort boosterpoorten als die van een 41mm DR. Over de lengte. Ik zal proberen deze cilinder weer op te sporen omdat ik wel benieuwd ben. Wel heb ik nog het bijbehorende vastgelopen zuiger gevonden. Er mist een deel, maar het idee van de zuiger lijkt mij wel duidelijk. En Malossi heeft al van die volle zuigers! 😀

    Foto Malossi41mm zuiger

    #151284

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Er werd vroeger mee geraced:





    Hier zie onder 2 soorten competities staan, en bij de ipermatic moest je dus met een ipermatic rijden : -)

    Dit was eind jaren 80 begin jaren 90 schat ik?

    #151285

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Toch waren dat blijkbaar andere Ipermatic’s als deze. (bij deze stond volgens mij ook ‘replica’ op de doos).
    In de tekst hebben ze het namelijk over 38,4 x 43 cilindertjes.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #151286

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Oh wellicht is dat de 50 die ze bij jmpb verkochten, maar er waren verschillende klassen uiteraard.

    De poorterij is anders:

    http://www.vespa-ciao.nl/plug.php?e=gallery&v=1752

    http://www.vespa-ciao.nl/plug.php?e=gallery&v=1749

    #151289

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Wow Edjuh leuke info, mooi ondersteund met fotos uit de oude doos. Een speciale klasse voor een soort cilinder.

    Binnenkort kan ik ze echt goed vergelijken Kan namelijk mijn weg gegeven cilinder weer terug krijgen en de normale 41mm Malossi heb ik via ebay ook aan geschaft. Ik zal ze eens naast elkaar leggen dan.

    Toch is die cilinder die je hierboven hebt geplaatst met fotos, niet de 50cc voor groter carter?

    @Tonni over welke tekst heb jij het? lees ik ergens over heen?

    In de tekst hebben ze het namelijk over 38,4 x 43 cilindertjes.

    #151290

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    De tekst bij deze foto…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #151292

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Ik kan helaas de laatste foto niet zien plus die Tonni heeft gepost. Ik zal het nog eens op een andere pc met firefox proberen. edit; inmiddels wel en wat betreft de ipermatic is dit ook een replica.

    Heeft er iemand toevallig ook nog poortmapjes van een van de cilinders klaarliggen?

    Heb nu ook de “normale” 41mm Malossi weer in mijn bezit en gelukkig laat mijn geheugen mij nog niet in de steek.
    Deze heeft namelijk een heel andere poort layout als de andere Brevettato’s. En zal hier zo snel mogelijk foto’s van posten.

    Hier de foto’s met de poorterij.

    Plus de zuiger voor de volledigheid.

    #151369

    VespaChopper
    Donateur
    Berichten: 203

    Hey,
    mijn broer heeft dezelfde cilinder als deze (60cc) met de zelfde uitlaat poort als originele cilinders, rijd super!

    #151642

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Ook heb een 41mm Ipermatic kit nieuw in doos!
    Toen ik net met de hobby begon heb ik hier op het forum een blokje gekocht met hierop een 41mm Malossi, helaas liep deze na een kleine 50km alweer vast. Jammer maar helaas!

    Daarna heb ik er nog 1 2e hands gekocht en 1 nieuw, deze heb ik beide nog in mijn bezit.


    Zoals je ziet is de uitlaatpoort zeker niet misselijk te noemen.

    #151643

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Ik heb nog zo’n zuigertje liggen als op de foto, is wel pen 12.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #151644

    QuicklyHeizer
    Bijdrager
    Berichten: 136

    Haha en ik heb nog de cilinder liggen zonder zuiger 😛

    #779136

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    Zoals sommigen van jullie weten heeft florian een kickblokje voor mij opgebouwd met een 41 ipermatic.

    Ik heb nu ongeveer +- 90 km met deze cilinder gereden. en ik moet zeggen dat het erg goed bevalt. Ik hoop dat deze ook redelijk slijtvast is. maar daar moeten we nog achterkomen.

    De cilinder is naar mijn gevoel erg hoogtoerig  en rijdt lekker vlot door. de eerste run na het monteren en een beetje spelen met het gas haalde ik +-60. dit was met vario, 1:10,5 vertanding en 100mm schijven. daarna bleek de halfpoulie van de voorvario kapot, maar na vervanging ging hij nog steeds dezelfde snelheid.

    Hierna heb ik de achterkoppeling vervangen voor een doria clutch, en toen ging de snelheid ineens naar 71 gps.. zonder verdere afstellingen. dus ik hoop en denk ook dat de 80 haalbaar is met deze cilinder.

    wanneer ik mijn 90mm vespa koppeling terug heb ga ik hier mee testen. want een doria clutch is natuurlijk niet iets uit de vespa wereld 😆

    er volgt vast snel een update over mijn ervaringen met deze cilinder  :mrgreen:

    #779138

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    80 of zelfs harder zou met deze kit zeker mogelijk moeten zijn:thumb
    Ik zou hem persoonlijk ook eens op poeli gaan testen. Gezien vario zo kms laat liggen als de afstelling niet perfeckt is.
    En de boost met poeli moet ook master wezen, gezien het een toeren draaiertje is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.