13 mm inlaat –> 16 inlaat meening gevraagt

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 13 mm inlaat –> 16 inlaat meening gevraagt

This topic contains 10 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by ritze 14 years, 9 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #203410

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3430

    ik zat laats te denken om de originele inlaat spruitstuk te vervangen voor een grotere 16mm misschien 17mm

    mijn plan was om het spruitstuk eraf te zagen en mooi vlak maken.
    dan komt het 2e punt : het vlakje vijlen.
    ik zat te denken aan to the max vijlen helemaal vierkant. misschien ook goed id om dan ook meteen kruk te tunen.
    maar moet je , of kan je het inlaatvlakje op je krukas aanpassen? want hoe meer je vijlt hoe meer graden inlaat hij zal krijgen ofnie? 😕

    en dan nog het punt van grotere carb… die zal dan ook wel groter zijn qua omvang dus had ik dit ingedachte:


    ps, de teks in het driehoekje : weg halen voor grotere carb.

    brand maar los, ik zal wel wat vergeten zijn ofzo…

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #206993

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik weet van ArvidW zijn berekeningen nog dat er maar max 13.5mm effectief door een kan.
    Persoonlijk denk ik dat je beter ergens anders kan tunen (cilinder, spoelpoorten etc)

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #206994

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    ik denk dat het geen tot weinig nut gaat hebben. je inlaat vlak is gewoon te klein voor zulke maten carburateurs. Een grote carburateur is bedoeld voor een grotere hoeveelheid toevoer naar je blok. Wanneer je blok niet meer kan vragen, heeft een grotere carb ook weinig nut.
    en als je dat stuk wegzaagt moet je ook rekening houden met je vliegwiel.
    En hoe was je van plan een nieuw spruitstukje te monteren?

    #206995

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3430

    met tig lass, maar als de totale oppervlakte van het inlaatvlakje bijna evengroot is als de bijv 15mm carb
    dan zou het toch inprincipe meer pwr geven dan mijn 13er? of heeft het totaal geen effect?

    kan je van een ori klein carterdeel geen zij inlaat bouwe?

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #206996

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Dat kan beter;) Gewoon een mix cartertje pakken. Kijk maar in lowie’s perso!

    #206997

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3430

    jep ik snap wat je bedoelt lijkt me ook wel n goed id om te maken
    moet ik wel weer n paar hss freesjes kope… ik ga er ns overna denken
    topic kan wel dicht ben al overtuigd 😀

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #206964

    bramvespaciao
    Bijdrager
    Berichten: 51

    ja kan toch ook die inlaat wat langer maken hoef je dat stukje niet weg te halen ?

    #206963

    hdev
    Bijdrager
    Berichten: 110

    dan zit je weer met je frame he

    #206998

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    met een origineel carter zit je idd met de afmetingen van het vlakje, hier zijn echter ook verschillen in. dus het kan zijn dat het best wel wat groter kan bij bepaalde carters. met een speedengine is het wel goed te doen, een spruitstuk daarvoor maken is ook niet zo moeilijk. aan te raden is een 16mm mikuni voor yamaha FS1, die zijn lekker smal.

    #206999

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    ik heb het al eens een keer gedaan check mijn perso. Mijn inlaat was afgebroken (veel te dus gevijld natuurlijk 13,5mm) en toen heb ik hem vervangen door een buisje van 17mm. Ik had in elk geval het kunstof busje in de carburateur er niet meer in zitten waardoor je inlaat na 15mm kan. Ik had hem eerst als een perspassing, maar dat wou niet goed dus later heb ik hem tig gelast. Alleen kun je zo moeilijk bij de achterkant komen. ik denk dat je het zelde systeem als de speedengine toe moet passen om het allemaal effectief te maken. Dus carter oplassen en dan bewerken.

    #207000

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3430

    ja en ik zat ook nog denken om een membraam systeem te maken, want doen boeit het ook niet of je “buiten het vlakje“ gaat omdat je membraam hebt. er is alleen een beetje weinig plaats om ook nog een membraam erop te zetten.
    dat word dan een spruitstuk van 10cm lang, kan ik maken van 16mm koper buis, had ik voor de charger ook gemaakt

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.