Home › Forums › Perso’s › Andere merken › 120cc Peugeot Speedake project
This topic contains 33 reacties, has 17 deelnemers, and was last updated by vivakaka 9 months, 1 week geleden.
-
Gebruiker
-
31 januari 2013 om 00:06 #260600
Bij deze start ik in deze sectie ook maar eens een perso.
Want de paar scooter updates vonden hun plek nog wel in m,n andere perso maar dit project wil ik toch wel wat meer bijhouden gezien erop internet en youtube eigenlijks weinig tot niks over deze blokken te vinden is.
Dus daar gaan we verandering in proberen te brengenHet gaat hier om een 100cc Peugeot blok met een 120cc (122 echte) malossi upgrade kit.
De blokken zijn origineel voorzien van een 100cc giet cilinder en hangen dan onder een viva city, speedfight, elyseo en trk scooters.
Maar mijn doel is om het onder deze jonge te hangen
Hier hangt al een speedfight blok met schrijf rem onder, dus ook dit blok past er plug and play onderMaar er moet eerst nog wel wat aangepast worden aan het blok, want de inlaat is origineel gewoon hetzelfde als bij de 50cc brom versie:no
En dat vind ik voor 50cc al wat mager laat staan voor deze big jonge.Dus dat pas ik als 1e aan en daarnaast verwijder ik de olie pomp nog gezien ik deze toch niet ga gebruiken en hij ook aangedreven word door de kruk.
(koste op een setup van 13pk 0,4pk verlies)
Maar goed dit update ik tzt met een uitgebreid foto verslagHier het 1e foto verslag van de verschillen tov een 50cc blok, want die zijn er zeker wel.
(links origineel peugeot)
Ook de as van de kruk waar de vario op komt is anders vorm gegeven en een stuk dikker.
Dit spreekt voor zich:lol
Koppeling schilt ook een best stuk in size.
(Rechts is origineel peugeotl)
Vario schilt ook best
Ook de rollen zijn een stuk groter
Nou kan je de boel aanpassen waardoor je gewoon met de brom vario en koppeling kan rijden, maar denk dat ik eerst dit eens ga checken.
Want tijdens de foto sessie van de 100cc vario zag ik dat het om de Malossi vario ging die verkrijgbaar is voor deze type blokken
En ook de koppeling is al voorzien van de enige beetje goeie koppeling verkrijgbaar
Dus dan verdien het wel een kans om te zien wat dit doetTo be continued
31 januari 2013 om 00:26 #261469Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit type blok van dichtbij zie π maar zie zo al de grote verschillen en voordelen. Ga dit lekker bijhouden om wat van je te leren AndrΓ©
TICKLING BARN31 januari 2013 om 01:13 #261468Crullie :
Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit type blok van dichtbij zie πVoor mij ook want op internet vind je echt bijna niks qua afbeeldingen.
(niet eens een proper filmpje)
Dus vandaar ook deze losse perso dan kan ik deze tzt lekker vol gooien met foto,s en filmpjes en dat besmet dan vanzelf het wold wide web;)Check zirri bv maar eens in google search.
Dan sta ik op homepage op de 2e plaats bij het filmpjes advies en via afbeeldingen komt m,n rode toer buffel ook al binnen geringe tijd langs.
Dus dat werkt best:lol31 januari 2013 om 05:39 #261467Vet dat je hier een aparte perso voor bij houdt, ik was in het verleden ook met Peugeot scooters bezig en ben heel benieuwd wat er uit dat 100cc blokje te halen valt, succes!!
31 januari 2013 om 08:16 #261466Leuk man, als hij klaar is wil ik wel een test rondje komen doen…. mis de tranen in me ogen van me oude bws…
31 januari 2013 om 10:37 #261625Straks ben je weer de schrik van Leeuwarden!
Mooi blok. Is het membraan ook hetzelfde als bij het 50cc blok?
31 januari 2013 om 13:47 #261463@wilk
Ik ben ook erg benieuwd wat dit gaat doen@frank
Das altijd mogelijk want ga vanaf nu gewoon m,n toertjes hierop rijd:haha@edjuh
En daarbuiten:D
En er zit ook gewoon een origineel membraan op deze blokken:no enkel het spruit stuk is diameter 17,5mm met daaraan een 17,5mm carb.
Maar ik pleur hier mooi een top racing 4kleps bigvalve setje op met 21mm carb en half ontgrenst origineel filter.
Dit is op een 70 blokkie al een upgrade die je tamme scoot veranderd in een wilde scoot:lol dus deze 120cc jonge kan dat vast helemaal wel waarderenWant vind het eigenlijks ook gewoon een schade dat peugeot ze met originele inlaat en membraan/spruitstuk de deur heeft uit gestuurd.
(nou stelt die 100cc cilinder daarin tegen ook niks voor dus dat compenseert dat wel weer wat)
Maar deze malossi is vrij hoogtoerig, want de uitlaatpoort ligt 2mm onder de helft van de slag dus deze vereist ook minstens een getunde inlaat met een dik membraanhuis anders komt ie nooit volledig tot z,n recht.31 januari 2013 om 14:20 #261461Zat al te denken, wat zal Buxy aanpassen π Meer adem met een grotere Carb en inlaat voor meer carterdruk.
Dan zul je ook vast al wel een uitlaat op het oog hebben die goed met de grote adem omgaat.TICKLING BARN31 januari 2013 om 14:40 #261462Crullie :
Dan zul je ook vast al wel een uitlaat op het oog hebben die goed met de grote adem omgaat.Ik denk dat ik eerst gewoon de yasuni eens ga proberen want de verkoper van dit blok had evt ook een technigas rs 100 pijp erbij, maar die heb ik na bezichtiging voor gepast.
Want ik kon op het oog niet echt verschillen vinden tov de betere/snellere 70cc pijpen.
(en ook de doppler s3 uitlaat lijkt op het oog niet echt veel anders)
Maar mocht ik al het idee hebben dat heb erg beperkend werkt dan gaat ie richting DPR;)31 januari 2013 om 16:00 #260609Interresant perso dit, ik heb zelf een vivacity x-race in bezit en kan zo mooi even meespieken en leren.
31 januari 2013 om 16:46 #261569Hatsikidee haha.Dikke shizzle hoor Speedbuxy.!
Ik ga lekker met je meekijken.Veel succes en plezier makker
31 januari 2013 om 17:38 #261465
Anoniemhaha, deze blijf ik volgen, aangezien mijn snelste scooter ook een speedake was.
1 februari 2013 om 09:24 #261558
Waarom?Naast de cc’s is deze vario overbrenging ook een beste uprade, dat gaat ie zeker waarderen8) Is het mogelijk om één groot gat te maken in het carter zodat er een behoorlijk menbraam in kan, evt met adaptotplaatje. Zou hier namelijk liever een 24Mikuni VS op monteren, dat verdient dit blokje toch wel?
Leuk project Buxy blijf deze volgen
1 februari 2013 om 11:39 #261562
Moet toch wel mogelijk zijn lijkt me.
1 februari 2013 om 15:04 #261561Ik moet maar kijk en luister geld gaan vragen zoveel mensen gaan er mee kijken:D
@Waarom?
1 groot gat is mogelijk heb dit in verleden wel gedaan.
Maar dat durf ik bij dit blok niet aan want het verzwakt er wel redelijk door.
Ik maak gewoon weer z,on inlaat ervan
Want het gat is ten alle tijden toch te klein om daar een membraan in te laten vallen.
Bij Peugeot zal je altijd houden dat je met een membraan huisje moet werken, ala simo zij inlaat.En dit is op zich ook niet zo erg want een top racing membraan huis is groot zat
En er kunnen am6 of honda mb membramen in dus dat geeft evt ook genoeg keuzeEn hier kan evt met een honda spruitstuk vrij makkelijk een mikuni 24mm op en dat zou dit blok ook vast kunnen waarderen.
Maar dan kan ik niet meer m,n ”originele” filter behouden en das geen optie, want met een power filter sta ik meer op het bureau dan dat ik ermee rijd ben ik bang:lol@hansieb
Die membranen passen zo al in dit huisje.
Maar het membraan wat origineel in deze top racing huisjes zit is zo dus danig goed dat koopmans tuning hem toen des tijds bij het afstellen van m,n sprint scoot verkoos boven alles wat ik hem aan geleverd had.
En daar zat zelfs een echt merk v-force membraan bij van een kx 65 crosser.Maar dit membraan reageerde knap maar waar het beste en boekte bij hem op de bank 24pk met een top van 145km
(dus top racing maakt af en toe best nog wel eens goed spul:D)
Wel alleen het membraan hoor:lol want huisje zelf zit nog wel het nodige huisvlijt aan vast voor het gebruiks waardig is.
(wat me nu doet bedenken dat het membraan vast gewoon uit besteed is door top racing:lol) -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.