12 spaaks velgen ciao

Home Forums Algemeen Brommers algemeen 12 spaaks velgen ciao

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Martino 5 years, 5 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #779591

    dennis84
    Topic starter
    Berichten: 53

    Hallo iedereen,

    Is er iemand bekend met de 12-spaaks velgen voor de ciao? Onderstaande links is slechts een voorbeeld, maar ik zie wel dat er ook complete setjes te koop staan, lees: voorvelg mét rempot etc. Mocht nu blijken dat deze redelijk plug&play zijn, overweeg ik een setje aan te schaffen.

    https://www.kijiji.it/annunci/ricambi-moto/treviso-annunci-castelfranco-veneto/raro-cerchio-bernardi-anteriore-ciao-si-bravo-piaggio/122479490

    Dennis.

    #779601

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Dennis, dat zijn Benardi Mozzi velgen.
    En ja die zijn plug and play. Echter vrij zeldzaam en als je een setje hebt bestaat er een kans dat ze niet helemaal 100% recht zijn.
    Hier zie je ze onder mijn voormalige ciao
    550

    #779602

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Dit zijn zo,n beetje de mooiste velgen voor een ciao vind ik.
    Ik heb ze zelf nooit gehad, maar ik denk als je ze er opzet dat je zo maar de brommer van de week bent. Geen idee op het plug of play is, maar ik denk dat een hoop mensen met belangstelling naar deze advertentie kijken 😉

    #779603

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Dit zijn inderdaad Bernardi Mozzi velgen. Een klein Italiaans merk welke meer onderdelen, maar vooral velgen voor bromfietsen en fietsen heeft gemaakt. Deze velgen zijn voor de Ciao bedoeld en heeft daarom een rempot voor welke plug and play is. Dit type velg is ook voor andere bromfietsen gemaakt met daarbij dan een andere rempot of ander achterwiel voor kettingaangedreven bromfietsen. Deze rempotten zijn over te zetten zodat je deze in een Si of SuperBravo kunt gebruiken. Lees ook de perso van Si-sovrano eens door. Die past momenteel een setje in zijn SB. Let wel de velgen zijn van kunststof en zoals Jelle aangeeft kan het voorkomen dat ze niet helemaal recht zijn. Ik heb ooit eens een aantal sets nieuw aangeschaft waarvan 2 setjes wielen niet recht waren.

    #779604

    dennis84
    Topic starter
    Berichten: 53

    @jelle; zit er dan een bepaalde zwakte in dit type velgen? Zou jammer zijn als ik deze relatief prijzige velgen laat overkomen en achteraf blijkt dat ze niet 100% recht zijn.

    Ik denk dat ze in het brons of gunmetal-grey wel echt heel mooi staan 😛

    @zevenenergie; haha die brommer van de week die heb ik eigenlijk al, heb namelijk 2 weken geleden de Big DEPS ciao (oorspronkelijk van Robbert) overgenomen. Over het verloop van de rest van mijn geknutsel ‘s weekends zal ik zsm een perso maken. Het loopt thuis qua onderdelen/blokjes nogal uit de hand, en heb nog zat leuke ideeën voor de toekomst.

    #779609

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Het zijn kunststof gegoten velgen en niet de allerbeste kwaliteit zeg maar. Ken maar weinig 100% rechte sets, overigens zijn de sets voor Ciao die ik ken allemaal origineel zwart. Ik zou ze never nooit spuiten aangezien de velgen als je hard door de bocht gaat een beetje mee buigen en daardoor in de lak scheurtjes kunnen ontstaan.

    En omdat het hier om alleen voorwiel gaat zou het ook een puch maxi wiel kunnen zijn, daar maakt mozzi ook velgen voor.
    Maar dit is slechts een aanname hoor.

    #779612

    dennis84
    Topic starter
    Berichten: 53

    Ahh sorry niet goed gelezen, ze zijn van kunststof….das best jammer, indien ze van “gewoon” aluminium waren zou ik ze zeker aanschaffen

    Dank voor de info.

    #779613

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Over de zwakte hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb er veel mee gereden en zelfs een Harz toer mee gedaan. Dit kan je deels offroad beschouwen. Ze zijn dus wel stressbestendig. Het is dus helaas zo dat er febrieksaf een slag in kan zitten. Ik heb wel eens een bedrijf aangeschreven of dit te richten valt, maar door de binnendiameter zal dit niet mogelijk zijn of goed kunnen gebeuren. Ik zal ze trouwens niet zomaar gaan lakken. Standaard zwart zijn ze al mooi.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.