JMPB Onderdelen
Gebruikersnaam: Wachtwoord:  Onthoudt mij?     
> Topic watcher  
Hier allemaal informatie en foto's over brute vespa engines
Updated : 09:11 30-04-06
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Malossi:

Malossi Reed Valve System:





- Gemaakt in 3 verschillende uitvoeringen: normaal, "racing red" en kickstart.
- Gemaakt in 2 verschillende ontstekingstypes: electronisch en contactpunten.
- Wordt standaard geleverd met spruitstuk voor 13/13 Dell'orto.
- Carburateur kit 19mm + spruitstuk is verkrijgbaar.
- Voorzien van een 4 kleps membraan en grote spoelpoort boven in het carter, voor DEPS cilinders.
- Membraan inlaat, het is dus mogelijk een volle wangen krukas te gebruiken voor hogere carterdruk.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Polini:

Polini Speed Engine:





- Gemaakt in 2 verschillende uitvoeringen: normaal en kickstart.
- Gemaakt in 2 verschillende ontstekingstypes: electronisch en contactpunten.
- Afneembaar spruitstuk voor 13/13 Dell'orto.
- Groot inlaatvlak, boosterpoorten voor o.a. Polini cilinders en een carteropening groot genoeg voor cilinders t/m 47mm.

Polini Evolution Engine:




- Gemaakt in 2 verschillende uitvoeringen: normaal en kickstart.
- Gemaakt in 2 verschillende ontstekingstypes: electronisch en contactpunten.
- Speciale 19mm carburateur die vast gemaakt wordt op het carter dmv een klemsysteem.
- 2 kleps membraan.
- Membraan inlaat, het is dus mogelijk een volle wangen krukas te gebruiken voor hogere carterdruk.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Simonini:


Simonini Engine:



- 48mm cilinder, krukasslag 46mm.
- Zij-inlaat systeem met 4 kleps membraan.
- Electronische ontsteking.
- Compleet geleverd met carburateur, Simonini koppelingshuis en uitlaat.

Simonini Engine 2007:







- 47,6mm 4 taps cilinder, krukasslag 46mm.
- Zij-inlaat systeem met 4 kleps membraan.
- Electronische ontsteking met stalen vliegwiel zonder geforceerde koeling.
- Fabrieksopgave 16 pk.
- Wordt compleet geleverd met uitlaat, 21mm carburateur, Simonini koppelingshuis of Malossi vario.

Losse Simonini 2007 carterset:





Mooie carters om zelf een blok mee samen te stellen, het lijkt relatief makkelijk om een binnenrotor ontsteking te realiseren.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Sprocatti:

Sprocatti 3 taps motorblok:



- 48mm cilinder, krukasslag 46mm.
- Membraan inlaat.
- Geschikt voor electronische ontsteking.
- Inclusief 21mm Dell'orto carburateur.

Ook verkrijgbaar in onderstaand 4 taps model:



Sprocatti 4 taps motorblok:




- Watergekoelde 50mm cilinder, krukasslag 46mm.
- Roterend inlaatsysteem met 30mm carburateur.
- Binnenrotor ontsteking.
- Fabrieksopgave 25 pk.
- Geleverd compleet met carburateur en uitlaat.

De carters met roterend inlaatsysteem zijn ook in 3 taps verkrijgbaar.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Zirri:

Zirri Engine:



Ontzettend weinig over bekend helaas. Volgens de tekst bij de afbeelding:

- 125cc.
- 19 pk.
- 13.200 toeren per minuut.
- 150 km/h.
- Membraan inlaat.
- 34mm carburateur.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________