JMPB Onderdelen
Gebruikersnaam: Wachtwoord:  Onthoudt mij?     
> Topic watcher  
 
Vorige pagina [1] > 2 <

Gebruiker Bericht

SuperSi
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1527 posts
Leeuwarden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 38.2 DMP
Carters : Std Elec.
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Polini + 100mm
Uitlaat : Sito Rotondo
Krukas : Brom
Snelheid : 25 Meneer
Brommer : Si

Meer...
#542544   15:15 11-01-18 GMT    
Zit je carb wel strak genoeg aangedraaid?

Is het metaal van je inlaat niet gescheurd?

En heb je eigenlijk een nieuwe carter gekocht omdat die oude zo verbeukt is?
Faster, faster, faster.
Untill the thrill of speed, overcomes the fear of death.
Gebruiker Bericht

ultrabanaan
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
68 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 50CC DR
Carters : Snor -> brom
Carb. : 12 / 10
Poelie : 80
Uitlaat : Citypower
Krukas : Standaard
Snelheid : ~
Brommer : Ciao

Meer...
#542557   18:18 11-01-18 GMT    
Ja nieuw Carter gekocht omdat die oude zo "verbeukt" is Haha. Even bij scootershop langs geweest en originele Vespa Carter gekocht.
Ik heb hem momenteel open liggen. Kleine Carter deel er weer af. En probeer hem nu potdicht te kitten. Heb op andere topics over een vloeibare pakking gelezen die het gewenste effect moet bieden. Mijn Carter helften zijn beide hetzelfde (dezelfde code).
Ik zal het metaal Zometeen eens checken, maar ik betwijfel dat die ongezien zo dermate kapot zijn.
De kop en voetpakking (metaal) kan ik die nog eens opnieuw gebruiken? Zijn zo goed als nieuw...
De klembout van de 13/13 carbu, is die hetzelfde als de 12/10? Dit is namelijk de enige bout die te bestellen is via JMPB.

EDIT:
https://bouwtuig.nl/polyurethaankit-zwaluw-50fc-310ml-grijs.html?gclid=EAIaIQobChMIyKy90o7m1gIVSCrTCh0Qug2tEAQYBiABEgInP_D_BwE
Op een ander topic zei iemand dat hij deze kit gebruikt om een dun laagje over de scheiding van de carterhelften te doen. Dit in combinatie met papieren pakking en vloeibare pakking kan niet meer fout gaan... goed idee of zeggen jullie, vooral niet doen

Dit bericht is aangepast door ultrabanaan (18:56 11-01-18 GMT, 7 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3310 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#542558   19:04 11-01-18 GMT    
Je hebt een heel nieuw carter gekocht? Dan weet ik denk ik wel wat er aan de hand is, zie:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35493

Een lekkende inlaat kan je heel makkelijk controleren, draai je bougie eruit en blaas in het inlaatgat. Dit hoort niet te kunnen op het moment dat de krukas het inlaatgat afsluit.

Ik heb zelf heel veel blokjes onder handen genomen en een lekkende carterpakking komt eigenlijk zelden tot nooit voor, de papieren pakking sluit in principe altijd goed af en ik zou zelf niet met vloeibare pakking gaan rommelen daar.

Kop en voetpakking hoor je niet te hergebruiken, sowieso wordt de metalen voetpakking afgeraden aangezien ze vaak lekken. Je kan beter een kartonnen hebben.
Gebruiker Bericht

ultrabanaan
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
68 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 50CC DR
Carters : Snor -> brom
Carb. : 12 / 10
Poelie : 80
Uitlaat : Citypower
Krukas : Standaard
Snelheid : ~
Brommer : Ciao

Meer...
#542576   21:29 11-01-18 GMT    
Nee, geen nieuwe.. tweede hands bij brommerboer. Wat zal volgens jou mijn probleem dan zijn? In vorige Posts heb ik meerdere filmpjes geplaatst, wilt u eens kijken?

Een lekkende inlaat kan je heel makkelijk controleren, draai je bougie eruit en blaas in het inlaatgat. Dit hoort niet te kunnen op het moment dat de krukas het inlaatgat afsluit.



Ik heb het geprobeerd zonder klein carterhelft erop en zonder cilinder en cilinderkop. Je krijgt er heel moeilijk een heel klein beetje lucht doorheen

Dit bericht is aangepast door ultrabanaan (08:50 12-01-18 GMT, 7 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

SuperSi
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1527 posts
Leeuwarden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 38.2 DMP
Carters : Std Elec.
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Polini + 100mm
Uitlaat : Sito Rotondo
Krukas : Brom
Snelheid : 25 Meneer
Brommer : Si

Meer...
#542590   15:17 12-01-18 GMT    
polyurethaan kit gebruik je voor je douchebak, niet voor je brommer.
Daar gebruik je vloeibare pakking voor.

Lucht langs je inlaat blazen is alleen objectief als beide carter helften tegen elkaar aan zitten omdat dan je krukas in de juiste positie staat.

Pakkingen niet hergebruiken, je wilt niet straks weer kloten omdat nu je koppaking lekt.

De klembout kan je ook een passende M6 bout in doen ofzo.
Moer met kunstof ring er echter en dan gaat ie ook niet meer los
Faster, faster, faster.
Untill the thrill of speed, overcomes the fear of death.
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3310 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#542593   17:32 12-01-18 GMT    
Ik heb de filmpjes bekeken, maar durf er geen uitsluitsel over te geven wat het zou kunnen zijn.

Ik zou hem weer in elkaar zetten maar dan met een nieuwe kartonnen voetpakking en metalen koppakking, uiteraard kan je voor de zekerheid wat vloeibare pakking gebruiken bij de voet en koppakking voor de zekerheid.

De cilinder en cilinderkop zijn ook zeker weten vlak? Als je een kromme kop heb zal hij daar ook valse lucht trekken.

De klembout van een 13/13 is hetzelfde.

Het filmpje waarin je met deo spuit zegt met niet zoveel, het andere filmpje geeft een beetje een verstopte sproeier of kapotte vlotter effect. Weet je zeker dat je carburateur in order is? Als je de vlotter eraf haalt stroom dan alles goed door? Is de vlotter niet kapot waardoor hij afsluit of iets dergelijks?

Is de buis waar je de sproeier indraait goed schoon?

Misschien heb je de mogelijkheid om het met een andere carburateur te proberen?

Simpele dingen als een andere bougie heb je ook gecheckt?

Dit bericht is aangepast door Wilk1985 (06:52 13-01-18 GMT, 6 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

ultrabanaan
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
68 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 50CC DR
Carters : Snor -> brom
Carb. : 12 / 10
Poelie : 80
Uitlaat : Citypower
Krukas : Standaard
Snelheid : ~
Brommer : Ciao

Meer...
#542603   00:21 13-01-18 GMT    
Ik ga morgen avond alles proberen. Ik houd jullie op de hoogte!
Gebruiker Bericht

Erik J
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
27 posts
Apeldoorn Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 50cc origineel
Carters : Origineel
Carb. : stinkend naar benzine
Poelie : 80
Uitlaat : Verschilt
Krukas : Snor
Snelheid : Acceleratie voor snelheid
Brommer : Ciao

Meer...
#542604   07:24 13-01-18 GMT    
Je laatste filmpje geeft duidelijk aan dat hij ergens valse lucht trekt.

De kunststof bus moet tot helemaal achter in de opening van de carb vallen. Anders kan de carb daar valse lucht trekken.

In eerdere posts gaf je aan dat je je carter met een verfföhn hebt verwarmd. Deze krijgen niet genoeg energie in je carter om de passing groter te laten worden. Dus moet je hard slaan om alles los te krijgen.

Dus even een loodgietersbrander kopen voor een volgende keer.
Gebruiker Bericht

ultrabanaan
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
68 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 50CC DR
Carters : Snor -> brom
Carb. : 12 / 10
Poelie : 80
Uitlaat : Citypower
Krukas : Standaard
Snelheid : ~
Brommer : Ciao

Meer...
#542627   21:06 13-01-18 GMT    
Goedenavond!
Gister wat info gevraagd aan enkele vrienden en die zeiden mij dat ik eens naar de zuiger moest kijken. Gemist in de how-to schijnbaar.. het pijltje moet naar de uitlaat wijzen en de mijne zat natuurlijk 180 graden verdraaid. Gegoocheld naar het probleem en ze beschreven exact het mijne. Vanmiddag omgedraaid en alles opnieuw geplaatst. Alles werkt perfect en de 50CC DR is nog beter dan dat ik verwachtte.

Sorry, voor het lastig vallen.. hartelijk dank voor jullie hulp!
Gebruiker Bericht

SuperSi
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1527 posts
Leeuwarden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 38.2 DMP
Carters : Std Elec.
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Polini + 100mm
Uitlaat : Sito Rotondo
Krukas : Brom
Snelheid : 25 Meneer
Brommer : Si

Meer...
#542629   08:35 14-01-18 GMT    
Haha, mooi zo!
Nu lekker rijden!
Faster, faster, faster.
Untill the thrill of speed, overcomes the fear of death.