JMPB Onderdelen
Gebruikersnaam: Wachtwoord:  Onthoudt mij?     
> Topic watcher  
 
> 1 <

Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541228   05:53 07-11-17 GMT    
Mensen, probleem!

50cc origineel + std. kop
Origineel bromcarter onbewerkt
Std. Krukas
13/13 + welk filter?
Aparte uitlaat, zie foto
70 poelie
Trekveren, polini blauw (net erin gezet maar te zwaar)




Er zit nu sproeier 66 in en hier rijdt die tot nu toe het best op.
Zat eerst lager qua sproeier maar toen kwam die niet eens van de plek af.
Nu komt die wel van de plek af maar loopt het best zonder lucht filter en eigenlijk trekt die heel beroerd op. Voor mijn gevoel ook met veel rook.
Het blok zelf is heel rustig in stationaire stand en trekt geen valse lucht aan.
Weet niet of de citta hiervoor met dezelfde setup gereden heeft.
Heb hem een paar jaar geleden gekocht als sloopbrommer.

Wie kan me helpen ?

Bedankt!

Dit bericht is aangepast door Jelle Wezep (07:52 12-11-17 GMT, 8 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

xinix
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
135 posts
Amsterdam Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : STD
Carters : Kick
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : City
Krukas : STD
Snelheid : 50
Brommer : Citta

Meer...
#541229   10:30 07-11-17 GMT    
Ik zou voor een Polini luchtfilter gaan met sproeiermaat 54/56 (13/13 Del)
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541232   12:18 07-11-17 GMT    
Citaat
xinix :
Ik zou voor een Polini luchtfilter gaan met sproeiermaat 54/56 (13/13 Del)



Die heb ik nog wel liggen, volgens mij ook nog een polini filter.

Ik kan dit niet eerder dan morgen doen, als er in de tussentijd meer ideeŽn zijn dan zijn deze uiteraard welkom.

Welke trekveren adviseren jullie? Of gewoon origineel ?
Gebruiker Bericht

xinix
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
135 posts
Amsterdam Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : STD
Carters : Kick
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : City
Krukas : STD
Snelheid : 50
Brommer : Citta

Meer...
#541240   16:09 07-11-17 GMT    
STD veren of de groene Polini, maakt iets overtoeren eerste km'ers.
Gebruiker Bericht

SuperSi
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1483 posts
Leeuwarden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 38.2 DMP
Carters : Std Elec.
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Polini + 100mm
Uitlaat : Sito Rotondo
Krukas : Brom
Snelheid : 25 Meneer
Brommer : Si

Meer...
#541246   18:39 07-11-17 GMT    
inderdaad groene polini veren en een polini of standaard brom filter.
Eventueel je uitlaat wisselen voor een citypower, die heeft wat meer trekkracht
Faster, faster, faster.
Untill the thrill of speed, overcomes the fear of death.
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541277   19:21 08-11-17 GMT    
Mensennnn... polini filter erop geknald met sproeier 56.
Als ik gas gaf kwam het bekende bwooop bwooop geluid.
Ik vol goede moed weer sproeier 66 erin, loopt die toch weer het mooiste op.
Alleen qua trekkracht haalt het niet echt aan.
Wellicht toch de overstap maken naar een grotere poelie, ik dacht dat er 80 onder zat maar er zit een 70 onder.
Met de groene trekveren maakt die sowieso minder overtoeren als met de blauwe.
Heb er ook nieuwe segmenten in gezet.

Jullie nog ideeŽn voor het snellere optrekken?
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3247 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#541278   19:30 08-11-17 GMT    
Als hij goed loopt op een sproeier 66 is er ergens iets mis. Je blokje trekt ergens lucht aan op een plek waar het niet hoort (valse lucht). Door een grotere sproeier te monteren los je dit probleem voor een klein beetje op aangezien je hem zoveel brandstof geeft dat het weer een beetje in balans komt, maar echt perfect afstellen gaat uiteraard niet lukken zo.

Ik zou eerst eens kijken of de krukaskeerring er niet uitgelopen is aangezien dat de meest voorkomende kwaal is bij dit soort klachten.

Met een 80 poelie zal hij wel wat beter gaan trekken, maar over het algemeen trekt een standaard Citta een 70 poelie ook wel hoor. Een Citta heeft kleine wielen en dat heft het verschil in optrekken met een kleine poelie weer een beetje op.
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541279   19:34 08-11-17 GMT    
Citaat
Wilk1985 :
Als hij goed loopt op een sproeier 66 is er ergens iets mis. Je blokje trekt ergens lucht aan op een plek waar het niet hoort (valse lucht). Door een grotere sproeier te monteren los je dit probleem voor een klein beetje op aangezien je hem zoveel brandstof geeft dat het weer een beetje in balans komt, maar echt perfect afstellen gaat uiteraard niet lukken zo.

Ik zou eerst eens kijken of de krukaskeerring er niet uitgelopen is aangezien dat de meest voorkomende kwaal is bij dit soort klachten.

Met een 80 poelie zal hij wel wat beter gaan trekken, maar over het algemeen trekt een standaard Citta een 70 poelie ook wel hoor. Een Citta heeft kleine wielen en dat heft het verschil in optrekken met een kleine poelie weer een beetje op.



Hoe zie ik dit? Volgens mij is hij wel helemaal dicht namelijk.
Gebruiker Bericht

xinix
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
135 posts
Amsterdam Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : STD
Carters : Kick
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : City
Krukas : STD
Snelheid : 50
Brommer : Citta

Meer...
#541280   19:42 08-11-17 GMT    
Als een @66 goed loopt op een std setje is er iets aan de hand, met 66 slaat je bougie zwart als je gťťn valse lucht zou trekken, zou idd zoals Wilk al voorstelt je keerring nakijken ( vliegwiel eraf halen) of je carters zijn niet dicht, maar met een correcte afdichting en een propere luchtfilter (Polini) zit je op 54/56 sproeiermaat en loopt dan ook prima.
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3247 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#541281   20:26 08-11-17 GMT    
Neem dit verhaal eens door: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=188

Het grootste deel is niet op jou van toepassing, maar wel interessant. Halverwege zie je hoe je bij de krukaskeerring komt en hoe die te vervangen
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541282   20:43 08-11-17 GMT    
Bedankt voor de reacties mannen. Hoop niet dat dat het is zeg.
Is het heel erg schadelijk om zo te rijden ?
Kan het ook een lekkende pakking zijn tussen de cilinder of de kop?
Zal morgen eens kijken of daar alles wel lekker zit, voor mijn gevoel zat het wel snor daar.

Nogmaals bedankt.
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3247 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#541283   20:53 08-11-17 GMT    
Het zou ook een lekkende pakking zijn tussen de cilinder en de kop inderdaad, en als je niet precies weet in welke staat je blokje is is dat sowieso wel de moeite van het controleren waard.

Kan je gelijk je zuigerveren vervangen, kost niet veel maar zo ga je wel problemen uitsluiten.

Overigens zijn er nog wel een paar plekken waar je blokje valse lucht kan trekken (aansluiting carburateur/decompressieklep bijvoorbeeld) Maar kijk eerst die keerring maar eens na.
Gebruiker Bericht

IJskonijn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
168 posts
Vledderveen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 70cc Eurocilindro Fluitpoort
Carters : 12,5mm brom geveild
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : Proma CC
Krukas : std.
Snelheid : +/- 70
Brommer : Bravo

Meer...
#541291   10:04 09-11-17 GMT    
Zoals de anderen ook zeggen, waarschijnlijk valse lucht.
+1 voor Wilk's verhaal!

Verder zou ik nu niet rijden tot je het blokje nagekeken hebt, want valse lucht kan zorgen voor een warmloper/vastloper..
Too much horsepower still just isn't enough

IJskonijn's Perso
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541308   18:34 10-11-17 GMT    
Ga het blokje er maar onderweg draaien. Jullie hebben me overtuigd.

Ik heb ook nog een 60cc blok liggen die ik wel eens kan proberen.
Kan dat met deze uitlaat ? En met een 13/13 welke sproeier kom je dan op uit. Ongeveer natuurlijk.
Dit blok is destijds gereviseerd en alles is er nieuw in en op gekomen. Ook een nieuwe krukas en lagers etc.

Hoor graag effe. Thanks
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541320   10:10 11-11-17 GMT    
Dader gevonden , voetpakking lek!
Had een stukje gereden en liet hem even stationair lopen.
Toen ik gas gaf zag ik rook komen vanuit een plek wat niet hoort.
Keek ik onder het blokje , zwarte smurrie bij de uitlaat, tussen de cilinder en het blok.
En had hem helemaal schoon gemaakt dus dat moet het zijn!
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541331   17:34 11-11-17 GMT    
Nieuwe voet en kop pakking dus dat zit weer goed.
Alleen nog steeds niet het juiste vermogen terug.
Zou het dan echt die krukaskeerring zijn of kan ik eerst nog wat met een grotere poelie proberen?
Blokje loopt wel heel mooi rustig maar trekt behoorlijk langzaam op...
Ik verwacht natuurlijk ook geen wonderen van een citta maar volgens mij kan dat ook anders...
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541333   17:44 11-11-17 GMT    
Gebruiker Bericht

AA-T
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1636 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer : Ciao

Meer...
#541336   18:09 11-11-17 GMT    
Met poelie 80 zou je prima van plek moeten komen.

Als de lekke voetpakking, en dus de valse lucht inderdaad de oorzaak was, heb je inmiddels ook gecontroleerd of je met de juiste sproeier rijdt? Als je met een te grote sproeier rijdt mis je behoorlijk wat vermogen onderin.

Het controleren van een lekke keerring klinkt misschien als een boel werk, maar het valt reuze mee, blokje eronder weg, vliegwiel eraf en controleren..

Verder ziet je citta er schier uit, zou zeggen maak een perso aan
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541340   22:50 11-11-17 GMT    
Citaat
AA-T :
Met poelie 80 zou je prima van plek moeten komen.

Als de lekke voetpakking, en dus de valse lucht inderdaad de oorzaak was, heb je inmiddels ook gecontroleerd of je met de juiste sproeier rijdt? Als je met een te grote sproeier rijdt mis je behoorlijk wat vermogen onderin.

Het controleren van een lekke keerring klinkt misschien als een boel werk, maar het valt reuze mee, blokje eronder weg, vliegwiel eraf en controleren..

Verder ziet je citta er schier uit, zou zeggen maak een perso aan



Ja dat is dus een goede, er zit nu 66 in maar als ik nu ga rijden rijd die nog wel steeds maar met een blauw rookpluimpie achter me aan.
Zodra ik lager er in deed maakte hij het beroemde BWHOOOP geluidje en viel die bijna uit.
Dat zou ik nu natuurlijk wel weer kunnen proberen, lager in sproeier gaan en rond de 54/56 gaan zitten.

Ik heb 8 jaar geleden voor het laatst aan een citta geknutseld dus ik ben mijn vliegwieltrekker kwijt.
Is ergens verdwenen bij mijn ouders thuis, had hem ook nodig voor mijn andere blokkie.
Gebruiker Bericht

daver1
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
64 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 60 cc
Carters : standaard
Carb. : 12 / 7
Poelie : 95
Uitlaat : gianelli cittypower
Krukas : bromkruk
Snelheid : 40+
Brommer : Citta

Meer...
#541341   22:57 11-11-17 GMT    
Begrijp dat je blokje nogsteeds niet helemaal lekker loopt,
waar je blokje ook nog wel eens valse lucht wil trekken is op het nylon busje van de carb.zeker als deze wat ouder is.

Ben je bekend met de deo-test? daarmee weet je in no time of en waar je blokje valse lucht trekt.
bij een stationair draaiendende motor even wat deo spuiten bij de pakkingen of richting het aansluit punt van de carb.
als hij er daar ergens valse lucht trekt hoor je meteen de toeren omhoog gaan.
Gebruiker Bericht

arvid13690
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
804 posts
Baflo Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43mm pinasco deps
Carters : kickstart bewerkt
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Polini + 100mm
Uitlaat : Gianelli fire en top one
Krukas : kickstart brom
Snelheid : ...
Brommer : Ciao

Meer...
#541343   08:33 12-11-17 GMT    
Hoe strak staat je v snaar?
Die kan ook slippen
www.vespa-ciao.nl
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541365   11:55 13-11-17 GMT    
V-Snaar staat op goede spanning, en heb met deo bij de carburateur gespoten maar daar deed die niks op.
Wat me wel blijft opvallen is dat hij behoorlijk wat blauwe rook uitblaast, ben toch benieuwd wat die gaat doen als ik lager in sproeier ga proberen, wat Wilk in het begin zei rond de 54/56.
Ga ook weer een vliegwieltrekker aanschaffen zodat ik ook de krukaskeerring kan controleren en het andere blokje voor elkaar kan maken.

Als er nog mensen ideeŽn hebben, zeker welkom!

Dit bericht is aangepast door Jelle Wezep (12:01 13-11-17 GMT, 7 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

IJskonijn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
168 posts
Vledderveen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 70cc Eurocilindro Fluitpoort
Carters : 12,5mm brom geveild
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : Proma CC
Krukas : std.
Snelheid : +/- 70
Brommer : Bravo

Meer...
#541367   14:18 13-11-17 GMT    
Als je valse lucht hebt uitgesloten, dan kun je nu sproeiers gaan afbouwen.
Want als je blokje nu mooi dicht is, lust ie wat minder benzine.
Probeer de 56 maar even.
Too much horsepower still just isn't enough

IJskonijn's Perso
Gebruiker Bericht

Jelle Wezep
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
17 posts
WEZEP Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer :

Meer...
#541403   18:25 14-11-17 GMT    
Helaas, sproeier 56 geprobeerd, waardeloos lopen.

Ik ga toch mijn vliegwieltrekker regelen om zo de krukaskeerring na te kijken, te vervangen.

Word vervolgd...!
> 1 <