JMPB Onderdelen
Gebruikersnaam: Wachtwoord:  Onthoudt mij?     
> Topic watcher  
 
> 1 <

Gebruiker Bericht

frisse
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
72 posts
Harderwijk Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 50CC std
Carters : Std uitgeveild
Carb. : 13 / 13
Poelie : 70
Uitlaat : City power
Krukas : standaard
Snelheid : ?
Brommer : Citta

Meer...
#539631   12:17 17-09-17 GMT    
Ha!

Van de week mijn blokje gereviseerd en het standaard carter uitgeveild. Een ruime 0,5 cm inlaat over aan beide kanten. Alles weer netjes in elkaar en starten maar. Nu start de brommer prima en loopt deze ook goed stationair. Helaas heb ik totaal geen vermogen en kom ik geen meter vooruit.

setup: 50cc, geveild carter, 13/13mm carb (58 sproeier), malossie luchtfilter en een citypower.

Het malossie luchtfilter foam viel uit elkaar dus heb deze vervangen door een schuursponsje (netjes op maat geknipt). Carburateur (13mm) schoon gemaakt en nog een ander sproeiertje geprobeerd (56) maar mocht niet baten. Daarna een deotest gedaan, en ja hoor brommer viel uit bij het spuiten op de aansluiting van het carter. Bij de schroef links op de carterpan. Zie daar ook bubbeltjes uitstaan als ik gas geef.

Hoe kan ik dit oplossen. Een nieuw carterpakking monteren met extra vloeibare pakking? Of is het slim om een tweede hands cartertje op de kop te tikken en alles over te zetten?
dus dat..
Gebruiker Bericht

zevenenergie
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1549 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : DR 43 mm
Carters : uitgeboord en geveild, geflowt,
Carb. : 13 / 13
Poelie : ronde
Uitlaat : city power
Krukas : standaard kruk bewerkt.
Snelheid : 75 km
Brommer : Si

Meer...
#539632   12:31 17-09-17 GMT    
Wat ik standaard doe op mijn vers gemonteerde cartertjes;

Ik kit de hele pas naad dicht met polytureaan kit.
Eerst tape ik het netjes af, dus aan weerszijde van de naad rondom schildersplakband. Dan een kit laagje aanbrengen, mooi gladstrijken en dan de tape verwijderen, zodat je een nette streep over heel het carter hebt lopen.

Gegarandeerd dicht.
Sommige cartertjes zijn niet helemaal vlak en je kunt ze niet vlakken, vandaar.

Ik heb een beetje mijn twijfels over dat schuursponsje, laat dat wel lucht door?
Vespa Ciao: God,s gift to humanity

Dienst:
Carters kotteren voor 46mm polinie en 46,6mm Mallossie cilinders.
Gebruiker Bericht

frisse
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
72 posts
Harderwijk Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 50CC std
Carters : Std uitgeveild
Carb. : 13 / 13
Poelie : 70
Uitlaat : City power
Krukas : standaard
Snelheid : ?
Brommer : Citta

Meer...
#539636   13:59 17-09-17 GMT    
Met het luchtfilter gaat het prima. Een redelijk dunne strook van de spons gepakt. Ook zonder het luchtfilter geen vermogen.

Ik ga morgen even naar de karwei om dit product te halen. Ik neem aan dat ik dit kan aanbrengen zonder papieren pakking?
dus dat..
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3281 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#539642   16:52 17-09-17 GMT    
Qua sproeier zit je in ieder geval best ok, ik reedt met exact die setup op die sproeier. ik denk ook dat je het in de pakkingen moet zoeken.
Gebruiker Bericht

zevenenergie
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1549 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : DR 43 mm
Carters : uitgeboord en geveild, geflowt,
Carb. : 13 / 13
Poelie : ronde
Uitlaat : city power
Krukas : standaard kruk bewerkt.
Snelheid : 75 km
Brommer : Si

Meer...
#539652   18:08 17-09-17 GMT    
Altijd de papieren pakking monteren!
Vespa Ciao: God,s gift to humanity

Dienst:
Carters kotteren voor 46mm polinie en 46,6mm Mallossie cilinders.
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540617   06:49 10-10-17 GMT    
Heb hetzelfde probleem, valse lucht bij het carter, vorige week nog de pakking vervangen!
Heb eerlijk gezegd nooit van 'polytureaan kit' gehoord @zevenenergie zou je dit niet kunnen oplossen door het af te dichten met vloeibare pakking ofzo?

Dit bericht is aangepast door Ruben06NL (07:42 10-10-17 GMT, 63 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

zevenenergie
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1549 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : DR 43 mm
Carters : uitgeboord en geveild, geflowt,
Carb. : 13 / 13
Poelie : ronde
Uitlaat : city power
Krukas : standaard kruk bewerkt.
Snelheid : 75 km
Brommer : Si

Meer...
#540622   12:03 10-10-17 GMT    
Als je nu een cartertje hebt waar van je weet dat het niet goed afsluit met een gewone papieren pakking dat is het een goed idee om aan weerszijde van de pakking vloeibare pakking aan te brengen.

Als je geen polytureen kit kan vinden klik
Vespa Ciao: God,s gift to humanity

Dienst:
Carters kotteren voor 46mm polinie en 46,6mm Mallossie cilinders.
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540625   14:28 10-10-17 GMT    
Oke, maar vloeibare pakking rond de randjes werkt niet? Want bij polytureen zie ik 'lijm' is dat niet erg onhandig als er bijv. een lagertje vervangen moet worden ofzo?
Gebruiker Bericht

SuperSi
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1488 posts
Leeuwarden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 38.2 DMP
Carters : Std Elec.
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Polini + 100mm
Uitlaat : Sito Rotondo
Krukas : Brom
Snelheid : 25 Meneer
Brommer : Si

Meer...
#540627   15:00 10-10-17 GMT    
Kan nou niet zeggen dat ik fan ben van de kit oplossing.
Bij een normaal blok is de papieren pakking voldoende.
Mocht het dan toch lekker doe er dan een dun rupsje vloeibare pakking tussen.
Faster, faster, faster.
Untill the thrill of speed, overcomes the fear of death.
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540628   15:08 10-10-17 GMT    
Ik heb nu zo'n 15km met de huidige carterpakking gereden kan ik dat papier hergebruiken? Zo niet moet ik dat eerst bestellen...
Gebruiker Bericht

AA-T
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1665 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer : Ciao

Meer...
#540631   15:13 10-10-17 GMT    
Voorkeur zou hebben een nieuwe pakking op te halen.
Je kan hem echter op het oog beoordelen; zitten er geen scheurtjes in en is hij nog droog, zou hij mijn inziens nog prima gebruikt kunnen worden (waarbij ik veronderstel dat je dit tezamen met vloeibare pakking doet).
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540634   16:59 10-10-17 GMT    
Jazeker, moet ik ook mijn cilinder loshalen? Vanwege de onhandigheid met tapeinden...
Mijn koppakking is aluminium (denk ik) en mijn voetpakking karton/papier.
Gebruiker Bericht

SuperSi
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1488 posts
Leeuwarden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 38.2 DMP
Carters : Std Elec.
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Polini + 100mm
Uitlaat : Sito Rotondo
Krukas : Brom
Snelheid : 25 Meneer
Brommer : Si

Meer...
#540635   17:11 10-10-17 GMT    
Jazeker. Die moet ook los.
Beste is gewoon even 3 nieuwe pakkingen te halen. Voet, kop en carter.
Faster, faster, faster.
Untill the thrill of speed, overcomes the fear of death.
Gebruiker Bericht

AA-T
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1665 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder :
Carters :
Carb. :
Poelie :
Uitlaat :
Krukas :
Snelheid :
Brommer : Ciao

Meer...
#540636   17:13 10-10-17 GMT    
Als het jou lukt het carter uit elkaar te krijgen met de cilinder gemonteerd zou ik dat heel heel heel erg knap vinden!

Cilinder er dus af, tapeindes kun je wel laten zitten, koppakking kun je hoogstwaarschijnlijk hergebruiken, voetpakking wordt spannender, maar je kan het op het oog beoordelen..

Edit:
SuperSi was me net voor. Nieuwe pakkingen is inderdaad het beste, al heb ik ze zelf wel vaker een tweede keer gebruikt (met uitzondering van de carterpakking). Je merkt het snel genoeg als het niet goed zit.
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3281 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#540644   19:02 10-10-17 GMT    
Die carterpakking wordt ook samengeperst als je het blok in elkaar zet dus ik zou hem zeker geen tweede keer gebruiken, ding kost maar een paar euro. Ook lagers hoor je niet te hergebruiken en aangezien je de carterpakking niet kan vervangen zonder de lagers te vervangen (ok aan 1 kant wel) zou ik die ook vervangen.

De kans is groot dat je cilinder of je cilinderkop bij de aansluiting van de koppakking krom is, die zou je eerst moeten vlakken voordat je het weer monteerd. (origineel zit er helemaal geen koppakking tussen aangezien het origineel uiteraard vlak is)

Over vlakken is genoeg te vinden via de zoekfunctie.
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540648   20:20 10-10-17 GMT    
De kop is al gevlakt, moet ik lagers wéér vervangen? Nét gedaan... als ik het goed begrijp: elke keer dat ik de carterhelften los haal om even wat te fiksen moet ik pakkingen én lagers halen (vrijwel een halve revisie)

Als dit het geval is... is er een oplossing tegen valse lucht zonder al dit? Gelieve niet vast lijmen...
Dus bijv. vloeibare pakking langs de randen? (Heb verder geen idee hoor, werk namelijk nooit met vloeibaar maar heb het nog wel staan)
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3281 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#540649   05:00 11-10-17 GMT    
Als je je carter open hebt gehad zou je altijd nieuwe lagers en een nieuwe pakking moeten monteren, maar hoe weet je zo zeker dat hij lekt bij de carterpakking dan? Ik heb dit nog nooit meegemaakt namelijk.

Aannemmelijker is dat hij lekt bij de kop of voetpakking. Je zegt dat de kop gevlakt is maar is de cilinder dat ook bij de aansluiting met de kop?
Gebruiker Bericht

Javad
Donateur
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1883 posts
Middelstum Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : DR43 Evo
Carters : Brom / elec/ tuned
Carb. : 13 / 13
Poelie : 60
Uitlaat : Gianelli Original
Krukas : Brom/ tuned
Snelheid : 65
Brommer : Citta

Meer...
#540650   06:05 11-10-17 GMT    
Wat Wilk zegt is in principe waar maar als je net nieuwe lagers hebt gemonteerd lijkt me het niet nodig om die te vervangen.
Je hebt er toch nauwelijks mee gereden? Die lijken me nog prima bruikbaar. Maar dat is mijn mening.

Ik moet binnenkort mijn blok uit elkaar halen want de lagerpassingen zijn af, dan moet ik zeker de lagers vervangen want die hebben op hun donder gehad.

Verder gewoon je blokje uit elkaar halen, nieuwe carterpakking ertussen, nieuwe voetpakking en een beetje zwarte vloeibare pakking op je koppakking smeren ( heel dun laagje er op 'pikken' met je vingers)

Deze: https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/pakkingen-gilera-citta/vloeibare-pakking-zwart-85-gram.html

Zeker geen Curil rood gebruiken, dat wordt hard en werkt minder goed.

Ik smeer de carterpakking altijd lichtjes in met olie, dat sluit ook mooi af.
Maar je kan er ook voor kiezen om de carterpakking te voorzien van een dun laagje vloeibare pakking, gewoon lichtjes insmeren, niet dik.
Citta Rules Everything Around Me C.R.E.A.M J+D <3
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540651   06:15 11-10-17 GMT    
Ik zal er binnenkort mee bezig,
Ik had remreiniger bij alle plaatsen met pakking gespoten @Wilk1985 en de enige plek waarbij het toerental veranderde (smoorde) was bij de carterhelften...
Daar baal ik dus ietwat van want ik had die nét open gehad, teruggemonteerd en nu moest 'ie er weer af! Maar ik zal m'n best doen er voor tezorgen dat alles fatsoenlijk functioneerd voordat ik alles weer terug plaats.
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540875   14:32 19-10-17 GMT    
Vandaag pakkingen gehaald en het blok uit mekaar gehaalt, zowel de voetpakking als de carterpakking was erg nat. (valse lucht?)
Ik weet niet hoe ik iets doe aan de voetpakking behalve een nieuwe monteren en correct aandraaien, maar bij de carterpakking ga ik dus aan de gang met vloeibare pakking, iemand nog tips? De oude pakking lijkt trouwens niet gescheurd of beschadigd dus misschien 2 lagen papier, 1 laag vloeibaar?
Wat me ook nog opviel was een keering die nogal scheef leek:

Kan dit ook lijden tot valse lucht?
Ik zal kijken of ik hem wat beter kan tikken...
Gebruiker Bericht

Martino
Ex-moderator
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
6727 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 42mm Tuned
Carters : Polini SE
Carb. : 16mm
Poelie : 65
Uitlaat : Polini Top One
Krukas : Brom
Snelheid : 1,5KW
Brommer : Ciao

Meer...
#540876   14:58 19-10-17 GMT    
Ja, die keerring ziet er niet goed gemonteerd uit. Deze hoort recht te zitten en mag ook iets dieper het carter ingeduwd worden.

Nu de carterdelen uit elkaar zijn zal je kunnen kijken of deze geen beschadigingen hebben en mooi vlak zijn waar de pakkingen worden gemonteerd. Eventueel vlakken en kijk ook naar de carterdelen afzonderlijk. Sluiten deze mooi op elkaar aan, geen hoogteverschillen bijvoorbeeld?

Dit bericht is aangepast door Martino (15:14 19-10-17 GMT, 53 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540877   16:51 19-10-17 GMT    
Carterdelen zijn mooi vlak, ga er nu mee bezig...
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540879   17:28 19-10-17 GMT    
Net aangebracht, een klerespul om mee te werken maar hoop dat het heeft geholpen..
Gebruiker Bericht

Ruben06NL
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
186 posts
Nieuw-Weerdinge Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43DR (65cc)
Carters : Elek. + std. grote inlaat (12mm)
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : 22mm Sito (Si citypower)
Krukas : Standaard Brom
Snelheid : Zal binnenkort efkes kijken...
Brommer : Si

Meer...
#540888   14:50 20-10-17 GMT    
Vanmiddag getest op de werkbank, loopt best goed op sproeier 64, reageert niet op remreiniger bij de voet- en koppakking, het toerental word wel hoger als je spuit achterop het carterdeel (niet voor) maar dit is al een heel stuk minder en misschien is het zelfs wel dat er wat in het luchtfilter terecht komt...
Is het probleem bij jou ook al opgelost @frisse ?
> 1 <