Reageer op: DarkMagician6’s zwarte Si

Home Forums Perso’s Projecten DarkMagician6’s zwarte Si Reageer op: DarkMagician6’s zwarte Si

#497182

Martino
Bijdrager
Berichten: 7345

Toch jammer dat het blokje niet wil presteren zoals je graag had gehoopt. Hebben de verschillende theorieën over de inlaattiming toch gelijk? Het verder nog aanpassen van je inlaat bij de SE zal ik over het volgende nadenken. Ik heb hierboven de tijden en duur in krukasgraden met een bromkrukas al gegeven. Nou is niet elke krukas precies gelijk, maar zal jou bromasje er niet ver naast zitten.

Wat bedoel je precies met “langer” vijlen? Naar beneden toe staat je inlaat langer open en naar boven toe opent deze eerder. Pas je dit aan komt je totale inlaatperiode ook langer te liggen. Nou hoor je de laatste tijd veel mensen met positieve verhalen van een snorkrukas in een SE. Het verschil met een bromas is dus dat deze nog eerder opent en ook eerder sluit. Ik kan dit morgen wel eens voor je nameten, maar heb hier zelf nogal mijn twijfels over of dit beter presteert. Wie heeft bijvoorbeeld ook echt de verschillen in de praktijk gemeten en de beide krukassen in hetzelfde blok gehad? Zelf ken ik alleen het verschil tussen een bromkrukas en racekrukas in een SE. En deze laatste was echt duidelijk sneller. (Iets wat volgens bepaalde theorieën niet zal kunnen)

Ik denk dat je zolang je met een 13mm carburateur blijft rijden weinig aan je inlaat van de SE hoeft te doen. De timing is met de krukwang te reguleren en vaak dus al lang zat. Alleen wanneer je een grotere carburateur zal gaan gebruiken heb je meer aan het bewerken van de carters. Niet alleen de inlaatperiode vergroot je, maar ook de totale doorgang van het mengsel.