Gijhys’ Vespa Boxer 2

Home Forums Perso’s Projecten Gijhys’ Vespa Boxer 2

This topic contains 29 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by Gijhys 14 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
  • #284268

    Gijhys
    Topic starter
    Berichten: 178

    Dag mensjen,

    Ik mag mij nu de trotse eigenaar noemen van een Vespa Boxer 2 uit het jaar 1977. Een oldtimert dus! Ben een jaar of 2 geleden wel beetje aanwezig geweest op dit forum want heb nog 2 vespa ciaotjes gehad hiervoor. Van de eerste (zonder kenteken, meer een sleutelbrommertje) heb ik geen foto maar van de 2de wel nog.

    Paar jaar terug had de vorige eigenaresse gevraagd of ik deze brommer voor haar aan de praat wilde krijgen en gister kwam ze ermee of ik de brommer wilde overkopen voor maar 100 euries! Met kenteken erop dus een koopje. Ik meteen daarheen, had helaas weer wat langere tijd stil gestaan dus eerst heel wat keren moeten aanrennen voordat ie weer tekens van leven gaf. Naar huis gereden met een drafje van 20 km per uur ongeveer omdat hij teveel lucht kreeg en thuis aangekomen meteen carburateur en alles eruitgetrokken om schoon te maken. Wat me meteen opviel was dat er een malossi powerfilter opzat terwijl de rest van het blok gewoon zo origineel was als wat:P Sproeier klopte ook al geen zak van, maatje 43??:P Heb vandaag meteen nieuw standaard filter gehaald en rijdt nu echt super! Maar genoeg geluld, hier wat foto’s.

    Alles origineel, zelfs de lak en de banden die nog een behoorlijk profiel hebben voor een brommer van 32 jaar oud. Het enige wat veranderd is, is het voorspatbord wat zwart is gespoten.

    De originele koplamp. Vind hem zelf eigenlijk teringlelijk maar het geeft wel echt dat ouderwetse tintje aan de brommer. In de koplamp zit zelfs een (werkende!) toeter wat ik niet had verwacht op zo’n oudere brommer:P

    De mooie chrome valbuizen.

    Het standaard uitlaatje. Behoorlijk lang ding. Heb de demper eruit gehaald dus komt mooi geluidje uit nu, waar mijn ouders helaas wat minder blij mee zijn haha:P

    Plannen voor de brommer
    Wil de brommer toch wel zoveel mogelijk in de oude stijl laten, voornamelijk ook omdat het later met verkopen wat beter is voor bijvoorbeeld iemand die op zoek is naar een originele oldtimer. Wordt dus maar een klein ‘projectje’. Op technisch gebied moet er wel het een en ander aan gedaan worden want het is en blijft natuurlijk een oude brommer.

    -Andere sproeier – done, zit nu tijdelijk maatje 48 in maar denk dat 45 a 46 het beste is.
    -Nieuwe remkabels plus remleidingen – done
    -Nieuwe Bobine
    -Nieuw voorrem, werkt helaas niet (goed) meer. – done
    -Nieuwe koppelingsschoentjes plus trekveren – done
    -Nieuw knopje voor claxon
    -Groot licht (??)
    -Uitlaat ‘ontroeten’ plus helemaal schuren, polijsten/verchromen.
    -Complete revisie – done

    Ik kan wel helemaal het blok open gaan trekken en de krukaslagers en keerring en alles gaan vervangen maar heb hier bij mijn vorige brommer helaas wat slechtere ervaringen mee gehad. Blok helemaal naar de klote gereden omdat ik per ongeluk de krukas scheef erin had gezet:boos . Misschien dat ik dit dan nog door iemand laat doen maar dat weet ik nog niet. Vind hem zo goed rijden. De topsnelheid ligt trouwens voor de geinteresseerden rond de 41 km/uur. De brommer weegt ongeveer rond de 90 kilo dus opzich niet slecht. Ben benieuwd naar jullie reacties! Ik ben er in ieder geval blij mee, ook al is het blijkbaar een vrouwenbrommer haha:lol

    #454140

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    leuke brommer goed dat je hem orgineel houdt:thumb

    GTZ NV

    #454143

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Mooi, ik ga ze steeds meer waarderen die boxers.

    90 kilo? nee dat kan niet hoor, ik zou hem eerder op 70 schatten.

    Er gaat ook veel brandstof in zo te zien.

    btw. sproeier 43 is normaal, 42 zie je ook vaak.

    #454145

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Idd leuk zo’n Boxer!
    Jammer van het voorspatbord, maarja, dat mag wel voor z’n leeftijd;)
    Blijft een leuk ding, veel plezier ermee:thumb

    #454146

    Gijhys
    Topic starter
    Berichten: 178

    @ Edjuh Ow ja ben niet zo goed in het inschatten van gewicht:pest maar dacht dat een ciao’tje al zo rond de 60/70 kilo weegt en deze weegt duidelijk meer dan dat:lol mja doet er verder ook niet toe. Van sproeier weet ik het trouwens niet. 43 is veels te weinig voor deze want dan loopt die echt voor geen meter. Heeft misschien er ook mee te maken dat het frame over de carburateur loopt ofzo. Er past idd redelijk wat benzine in. Rond de 3.5 liter ongeveer, tenzij de reservetank ook al 1 liter is.

    #454150

    Gijhys
    Topic starter
    Berichten: 178

    New post:

    Het fijne rijden is helaas veranderd in het niet zo fijne rijden. Vandaag nieuwe tankdop gehaald, zo’n afsluitbare en sinds ik die erop heb lijkt het alsof die opeens veel minder rijdt. Bij lage toeren valt die al uit en als de moter koud is moet ik steeds opnieuw aanrennen. Pas als die warm is loopt die wel weer goed. Denk dat de pakkingen nu echt gaar zijn dat die teveel valse lucht trekt?? Heb sproeier 48 erin nu, dus of het ligt daaraan?

    #454160

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Zou gewoon het heleblok even een goeie revisie geven van pakking en lagers. Zit je meteen weer goed. Ziet er iig erg goed uit. Zie die boxers nooit rijden. Maar het heeft wel wat, zeker als je hem gewoon netjes orgineel laat!

    #454161

    Loek
    Bijdrager
    Berichten: 963

    “De brommer weegt ongeveer rond de 90 kilo dus opzich niet slecht”

    Uhm… Ik heb een Vespa Boxer én een Kreidler Florett schakelbrommer. Die Kreidler weegt 66 kilo om een voorbeeldje te noemen. Zo’n boxer kun je met twee handen optillen, je moet denken aan een kilo of 40, meer niet. In ieder geval ongeveer zo zwaar als mijn jongste zusje dus…. 😀 :bier

    #454162

    SpeedDemon
    Bijdrager
    Berichten: 854

    HELMOND!!!!

    #454192

    Lindsey
    Bijdrager
    Berichten: 11

    ik denk dat je de schroefdraad in het carter hebt kapot gedraaid.

    je kan proberen om met een grotere maat te tappen als het gaat
    dan zou je em misschien nog kunne redden

    #454193

    Loek
    Bijdrager
    Berichten: 963

    Gewoon een electronisch blok erin, geen gezeur meer…

    #454381

    Gijhys
    Topic starter
    Berichten: 178

    Vandaag lekker boodschappen wezen doen bij de brommerboer. Dacht dat de flens stuk was van ori cillinder(bleek achteraf toch niet zo te zijn dus die werkt nog gewoon) dus nieuw cillindertje gehaald, de DR 70 EVO:D Bleek dat ik een krukas Pen 12 heb en de EVO die ik gekocht heb is voor pen 10 dus morgen terug om te kijken of ik het nog kan ruilen. Ook nog ff 13/13 carb en remsegmenten voor het voorwiel gekocht en gemonteerd. Heb ook meteen naar de contactpunten gekeken en zag dat deze gewoon niet eens meer ‘open’ gingen bij de slag van de krukas dus ff op 0.45 gezet en loopt echt geweldig nu.

    Moet nog een opening voor de bout van de uitlaat boren in het frame zodat ik mijn proma cc eronder kan gaan hangen. Kut dat bij de boxer de uitlaat en langer is en aan de andere kant zit tegenover een ciao’tje:( Daarna goed inrijden en lekker knallen! Ben een beetje van mijn plan afgegaan om hem zo origineel mogelijk te houden mja 50 rijden sucks ass na een tijdje.

    Trouwens iemand een idee hoeveel zo’n boxer uit 1977 waard kan zijn op het moment?

    #455680

    Gijhys
    Topic starter
    Berichten: 178

    Lange tijd nix meer van me laten horen dus bij deze.

    70cc Dr evo is niet doorgegaan, bij de bromboer hadden ze alleen pen 10 en ik heb 12 nodig dus die maar ingeruild. proma cc zit er nu ondertussen ook al onder en rijdt lekker, kilometertje of 56 top en lekkere boost. heb uit verveling eens een ontwerpje gemaakt van hoe ik de brommer het liefst zou wille hebben maar weet niet of ik hier ooit aan ga beginnen ivm tijd/geld, hoop het wel eigelijk want vind het in ieder geval rete vet:P

    laat maar weten wat jullie er van vinden!:thumb

    #455681

    ciaohorst
    Bijdrager
    Berichten: 242

    wel vet maar misschien een beetje vernaggeling van zoon mooie brommer..

    #455682

    venner90
    Bijdrager
    Berichten: 62

    ik vind het echt vet uitzien ! 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.