This topic contains 3 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Feem 12 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
11 februari 2012 om 13:10 #284204
Zoals de titel al meld, mijn naam is Djowy.
Ik woon in een dorp 13km buiten Zwolle.
Ben sinds kort trotse eigenaar van een Citta en ben al langere tijd eigenaar van een Kaptein Mobylet uit 1969 en een Hercules CB1 mini uit 1971.heb in 6 weken tijd misschien 4 dagen echt genoten van de Citta en voor de rest alleen maar er aan zitten beunen, om een lang verhaal kort te maken..
op internet een mooie Citta met een 65cc polini w-poort gevonden in de buurt van Zwolle op een dag gaan kijken en gelijk meegenomen
(foto’s volgen)Vervolgens 2-3 dagen lekker mee rond gereden zonder enige problemen maar daar kwam al snel verandering in toen we eens besloten naar de cilinder te kijken..
Bleek een scheurtje in te zitten, was waarschijnlijk een keer gevallen waardoor de zuiger er niet meer in paste
Cilinder kon ik niks meer mee dus toen heb ik van Tim zijn oude standaard 50cc even geleend om er mee thuis te komen..
Daar ook nog een dagje mee gereden toen er weer problemen kwamen..
heb ondertussen zoon 30 kilometer gelopen met de Citta ook omdat mijn achterband 2 keer lek was en ik ergens in de middle of nowhere woon.Heb sinds vorige week zaterdag via Tim (ook op het forum) een cp blokje met een 65cc dr evo
de bougie vonkte niet dus ik heb alle
heb gister na er flink wat uren in te hebben gestoken eindelijk het blokje aan de praat gekregen (moest ontsteking afstellen, heb geen voelermaat dus maar een tipje gebruikt) heb er misschien een goede 100 meter mee gereden toen de ontsteking weer de geest gaf..Dus nu weer alles even na lopen kijken of ik iets over het hoofd heb gezien en hopelijk eind dit weekend eens een stukje rijden.
Ben van plan nog foto’s te maken en misschien een wekelijkse update hier te plaatsen..
Djowy
16 februari 2012 om 16:10 #487191heb enkele foto’s gemaakt van mn brommers voor de geïnteresseerde:
bandje, geen idee welke eigelijk
Mijn Citta, moet nog veel aan gebeuren maar heeft geen haast
ooit was ie roze….
oldtimer compressor uit de zundapp fabriek
4 takt melkkarretje uit 1945, verstopt onder een stapel meuk
Hercules CB1 mini mofo project, wil er misschien een sprinter van bouwen
kom je niet vaak meer tegen deze originele bing carb
per toeval het originele bromblokje nog tegen gekomen op internet, gelijk maar gekocht
40 jaar oude techniek
kaptein mobylet, helemaal in perfecte staat gerestaureerd rijd ongeveer 60 alles origineel
nogmaals
1971
Weet iemand nog deze stickers ergens te vinden?
alle drie op een rijtje
citta!weer even wat om naar te kijken..
iemand trouwens nog leuke ideeën voor die hercules? wil het liefst niks verzagen in het frame of dergelijke maar wel een mooie sprinter van bouwen..Djowy
16 februari 2012 om 16:29 #486179Die hercules ziet er nog best goed uit, ik zou hem niet gaan verbouwen maar eerder opknappen en verkopen of houden.
Hoe wil je trouwens een sprinter maken zonder je frame te verbouwen?Een sprinter met een wielbasis van 20cm rijmt niet…..
Wat tips voor je citta, als ik zo vrij mag zijn:
-Geen low profile banden op een standaard verhoogde citta
-schokbrekers niet langer dan 280
-Nieuw zadel(geen driezits! : -P )
-kappen
-voorvorkrubbers
-iets om hem persoonlijk te maken, stickertje?
-zwart oranje handvatten
-achterrekje oranje spuiten
-oranje koplamprooster
-poelie en koppeling 😀succes
O ja, die mobylette is de bom!
16 februari 2012 om 16:37 #486180ja heb je ook wel gelijk in, maar onderdelen voor de hercules zijn bijna niet te vinden, vandaar het idee
even over de citta:
Binnenkort komen er sowieso nieuwe (kortere) achterveren, deze zien er niet te best uit
Bananenzadel is een blijvertje!
kappen heb ik liggen, citta rijdt momenteel niet ben er mee bezig vandaar dat ie nog wat onderdeeltjes mist
voorvorkrubbers is een must
achterrekje staat in de primer, heb alleen er op gezet omdat ik anders mijn zadelstang verneuk (geen geld voor verf haha) -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.