Reageer op: Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

Home Forums Perso’s Projecten Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario) Reageer op: Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

#274352

Tonni
Topic starter
Berichten: 4576

Na lange tijd niks een update vanaf eigenlijk al een dikke maand geleden: Ik heb een EVO blokje gekocht met een Mazzuchelli krukas erin en een 46 Polini kit erop.
Het blok is echt vrijwel niet gebruikt.

Ik heb hem gereviseerd en mijn Pinasco 46mm kit er op gezet. Liep erg goed en ik heb er dan ook de 11 Steden toer mee gereden, inclusief de rit naar Leeuwarden en terug.
Samen goed voor een dikke 300 kilometers.

Geen missslag gedaan, echt prima.

Er zat alleen een kleine vibratie in de motor die ik niet vertrouwde, dus wilde ik het blok nog even controleren voor de VCT.
De krukas uitgeklokt en er achter gekomen dat het rechter lager niet helemaal fris was…

Toen blok weer gemonteerd, met alles nieuw tot aan membraam toe.
Ook was de bedoeling om de CP vervanger zijn duurtest te geven.

Paar rondjes rijden om de vario nog een beetje af te stellen, vanwege het wisselen van uitlaat ( Leo krul naar Giannelli Mega)

Toen begon het blok opeens (na eerst toch nog heel goed te hebben gelopen) vreemd te doen.

Voordat hij vreemd ging doen en met de CP vervanger en Giannelli:

Drie dagen voor de toer:
Hier citeer ik mezelf even uit een ander topic:

“Er is iets mis met mn blok en ik weet niet wat.. Ik heb zo onderhand alles wat ik kan bedenken bijlangs geweest en gecontroleerd maar het wordt steeds erger i.p.v. beter.
Brom start prima, loopt prima stationair, reageert redelijk normaal op het gas maar begint te stotteren zodra hij wat toeren maken moet. Dit begon gisteren zomaar ineens, toen was het alleen als hij al goed warm was..

wat allemaal niet hielp (verwisseld en/of gecontroleerd):

-bougie
-bougiedop
-bougie kabel
-bobine
-chip vervangen voor nieuwe cp en condensator
-apart nog een nieuwe condensator
-spoel doorgemeten
-bedrading doorgemeten
-carburateur schoongemaakt
-grotere/kleinere sproeier
-gasschuifnaald hoger /lager
-luchtstelschroef meer/ minder
-ander/ zonder luchtfilter
-verschillende uitlaten
-pakkingen vervangen
-kleplichter opnieuw ingeslepen

Heb echt een overdosis sleutelen gehad vandaag, en gisteren ook al een beetje..

Ik zal iets over het hoofd zien maar heb geen idee wat..”

Affijn, de volgende dag en de dag erop alles vervangen en gecontroleerd wat ik maar kon bedenken.
Uiteraard gebeurt zoiets net voor een toer (wat overigens beter is als tijdens..)

Ik denk dat ik nog nooit in een paar dagen zo vaak een blok er op en er af heb gehad…

Een na laatste dag voor de toer:

“Heb nu weer splinternieuwe bougie gehaald, xtra massa gelegd naar bobine. Starten en lopen, prima gas reactie. Gas geven in zn vrijloop en hij jankt het uit (iets mooier zonder filter of met malo filter als met de polini maar dat kan afgesteld worden),maar zodra ik hem belast op de weg probeer gaat ie stotteren!

Rondje gereden, stotteren hield op maar loopt 60 zonder al te veel power.:'(
Bougie is droog en grijs/bruin, maar dat was ie met de 11 steden ook.
Ik kan het echt niet hebben dat ik dit niet kan vinden he…
Eergisteren nog wheely power en nu niks…”

Laatste dag voor de toer:

“Blok nog 5x eronder weg gehad, de volledige ontsteking van een werkend blok getrokken, niks dus..
Toen alles nieuw erop, cp, cond., bobine draad enz. , niks dus..
Verschillende bobine’s, ook niks..
Zelfs nog een NGK B8HS bougie, helpt niet…
carb doorgespoeld, niks…
blok gesplitst, pakkingen en keerring vervangen, niks dus…
membraam weer vervangen voor de oude, niks dus…
kleinere en grotere sproeiers, ander of geen lucht filter.

Hij maakt (wel ietwat stotterend) goed veel toeren in zn vrij maar heeft geen power en geen toeren op de straat.

Hij klinkt of ie zwaaaar verzuipt maar de bougie kleurt neigend naar grijs en is netjes droog. Wel wordt het blok erg snel warm. Detoneert niet, rinkelt niet maar trekt wel enigzins ‘golvend’ door met af en toe het gevoel van: daar komt ie, maar op het moment dat je dat denkt is het al weer over.

Ik vermoed (ondanks dat het volgens mij niet kan) een mechanisch defect in de carb.. Waar ik overigens niets aan kan ontdekken maar helaas ook niet kan uitwisselen nu..

Ik heb het nu officieel eerst opgegeven, en ga er een ander blok onder hangen.

Ik update hier wel ff weer als het resultaat heeft…”

I came, I saw, and I forgot what I was doing...