Reageer op: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom? Reageer op: Waarom?

#268447

Waarom?

Bedankt weer voor de leuke reacties:thumb

@Wilk,
Dit onderwerp is al vaak besproken.. Een vario overbrenging geeft altijd aandrijf verlies en in theorie zal je dus met pullie harder gaan. Of je nu groot of kleine wielen rijd, uiteindelijk levert het blokje een bepaald vermogen waaraan een overbrengingsverhouding gekoppeld is die deze maximaal toelaat. Stel ik zou een groter achterwiel monteren dan zal je ook met lichtere rollers moeten werken om de verhouding weer te laten kloppen met als gevolg dat er niets zal veranderen qua snelheid. Doe je dat niet dan zal de vario net als pulli blijven steken op een bepaald toerental waardoor de topsnelheid niet gehaald word.

Daarbij is mijn uitlaatpoort te ver verhoogd waardoor er teveel kracht verloren is gegaan om het überhaupt nog fatsoenlijk op pullie te laten rijden.

@Speedbuxy,
Slurpen doet de Reed valve zeker! Behalve dat ik nu andere carters rijd is er aan de setup niets veranderd maar ging van spoeier 88 naar 94. Als we zondag 75km hebben gereden dan rijd de Citta nu precies 1 op 15:P

@Frank en Tonni,
Ik weet niet of dit door een betere doorstroming komt maar zou best kunnen. Zelf denk ik dat dit eerder de trekkracht/gasreactie ten goede komt en niet zozeer met de eindsnelheid te maken heeft.. Zoals Tonni al aangeeft zit er veel tijd in afstelwerk en is op de krukas na alles bewerkt of verbeterd. Wat betreft de Calibrata vind ik dit zelf ook een poep lelijke uitlaat maar naast een Proma Cannon of Simo racing weet ik niet welke pijp verder goed zal werken.

@All,
Zondag bij de Srand tot sluis tour reed de Citta erg lekker en zoals de meeste wel gezien hebben zit er zat power in:) Toch heb ik daar niet harder dan 95gps gemeten en die ene keer dat ik hard voorbij kwam stond de gps uit
Naja ik moet ook zeggen dat het met de harde zijwind icm wielplaten ook geen pretje is en komen er nog genoeg tourtjes voorbij:thumb

Omdat ik liever geen Fox of scooter vario spul wil gebruiken ben ik bang dat er ook geen 105 zal gaan komen. De vario is helemaal uitgevarieerd en denk dat dit het uiterste is dat ie toelaat? Ga ik 0,25 gram zwaarder qua rollers dan trekt ie het al niet meer en verhoog ik verder de uitlaat poort dan gaat het de powerband voorbij.

Ik wil nog gaan spelen met andere membraan kleppen om het onder en middengebied wat te verbeteren en komt er nog een Malossi powerbox op om te kijken wat dit qua zuinigheid/vermogen doet.. Verder zou ik graag een op maat gemaakte uitlaat willen maar vind dit weer erg prijzig.

Voor nu verder met afstellen en hopelijk over twee weekjes de Limburg tour:thumb