Probleempjes met de Citta

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleempjes met de Citta

This topic contains 3 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Martino 10 years, 5 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #211172

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Hallo medeforummers,

    Ik zit met’t volgende probleem, nja ik vroeg me af of ’t een probleem is of zo hoort:
    Ik heb de volgende set-up:

    43mm DR(geen evo) cilinder
    Standaard citta kopje(oude versie)
    12-10 Dellortho @44
    Standaard luchtfilter(met gaasje)
    Poulie aandrijving @poulie 80
    43mm Polini zuiger(gloed nieuw)+gloednieuwe zuigerveren)
    Groene Polini trekveertjes
    Fabrizi racing

    Het probleem is, dat me citta eerst met sproeier 48 er … reed, tijdens het rijden steeds het geluid:”trrrrrr”, en inhouden, die hield steeds aan, sproeier 46 geprobeert, en hield het ook aan, maar wat minder.
    Daarna heb ik 44 geprobeert en toen was’t weg!
    Als ik ook rij met me brommer dan reageert die op 2/3 gas hetzelfde als op vol gas:?
    Voor de rest is het starten en lopen, start direct en loopt perfect stationair, bougie is een hittegraag 7, en is koffie bruin, blokje en zuiger ben ik nog bezig met inrijden, heeft ongeveer 30 Kilometer gelopen.

    Mijn vragen:

    *Hoe kan’t dat ik even hard ga met 2/3 gas, als met volgas?
    *Mijn top valt mij ook wat tegen, ik ga rond de 50 GPS, ik had toch wel een 55-60 verwacht?

    P.s. voordat ik de vragen krijg waarom ik met een 43m polini zuiger in een 43mm DR cilinder rijd het volgende, mensen die mij al wat langer kennen op’t forum weten dat ik hiervoor een groene met oranje vespa ciao had, en die had precies t zelfde set-upje, op de aandrijving en uitlaat na.
    En ook precies dezelfde sproeier, dit reed altijd erg lekker en wou t zelfde set-upje weer na maken, en heb ook exact dezelfde cilinder gebruikt!

    Alvast bedankt!

    #232254

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Idd een beetje een rariteitenkabinet betreft de setup. Als je het mij vraagt geheel uiteenlopende onderdeeltjes, maar goed.

    Ik zal toch een groter sproeiertje monteren en de luchtfilter wat extra gaten mee geven.

    Hoe ziet je cilinder eruit? Je zegt dat deze 2e hands is en al eerder met een andere zuiger heeft gereden. Wellicht dat deze wat krassen of stootrandjes heeft? Is dit het carter waarbij de krukas niet netjes gemonteerd kon worden en is dit nu wel zonder problemen gelukt? CP of elek?

    De Fabrizi pijp is echt too much voor jou setup en ik zal een ander pijpje monteren.

    En niet omdat het niet kan hoor, maar je wist dat ik ook nog nieuwe DR zuigers voor je had ipv Polini. 😉

    #232534

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Ja het is zeker Een apart set-upje,maar had het op me beslag ciao toen met Een proma circuit en sproeier 48 perfect gelopen(had toen vario erop), cilinder had wel wat gebruikerssporen en plekjes maar dit heb ik zo goed als zorgvuldig opgeknapt/weg geschuurd!, off topic:ik had nog een extra DR zuigertje bij je besteld maar die was voor mijn broers set-up! Tevens is dat dat betreffende carter, maar heb toen alles niet goed verhit etc..was beetje oneduldig en nu paste de lagers,krukje etc allemaal perfect! Het is En CP blok,nieuwe punten en condensator etc,punten ook goed afgesteld. Maar zoals u zei van grotere sproeier?, dan stottert het blok weer..en waar zou ik e.v.t die extra gaten moeten maken?, en die fabrizi is meer Een show pijpie.

    #238310

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Zo zijn er ook weer wat verschillen tussen de standaard luchtfilters. De extra gaten zal je op het vierkantje naast de 3 al bestaande gaten kunnen maken of aan de achterkant. Dit maakt in wezen niet zo heel veel uit. Kijk voor de zekerheid of er ook genoeg doorlaatoppervlakte is wanneer je het gaasje weg haalt. Hier zie je 3 of 5 gaten bijv. Deze kunnen vaak ook wat luchtdoorvoer tegen houden.

    Bij het vergroten van je luchtdoorlaat zal je de sproeier ook moeten vergroten en hiermee dus ook geen inhouden of viertakten meer op treed.

    Mocht je nog een CC hebben liggen zal je hiermee maar zo je prestaties zien verbeteren tegenover de Fabrizi idd showpijp.

    PS. De andere zuiger was idd een DR evo zuiger, maar ik had het over de normale DR zuiger.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.