Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Si start niet
This topic contains 17 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by MaxAndijk 13 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
27 januari 2011 om 11:47 #211029
Hallo,
ik heb al een tijdje een vespa si.
ik heb er altijd lekker op gereden tot hij laatst niet meer starte.
normaal starte hij latrijd met een hendeltje aan de linker kant van het stuur.
maar als ik nu ga rennen(heb de trappers en kappen enzo er af,hij toch voor cross) blijft het achter wie gewoon slippen.Ik heb al naar de koopeling gekeken of die schoentjes vesleten zijn maar waas bniet het geval.
ik heb nu de cilinderkop er af en als ik op het hendeltje druk krijgt de cilinder wel valse lucht.Waar kan dit aan liggen?
27 januari 2011 om 11:51 #235856Is je v-snaar niet gewoon overleden of je poelie/koppeling vet?
Als dat het geval is blijft je snaar alsmaar slippen zonder dat de koppeling aangrijpt.( Ik kan er naast zitten ik begrijp je verhaal niet helemaal, sorry )
27 januari 2011 om 11:57 #235857dat vet zou kunnen,
hetr verhaal is gewoon het achterwiel blijft slippen als ik hem aan ren ,ook als ik het hendeltje aan de linker kant van mijn stuur indruk.
27 januari 2011 om 12:04 #235849dankjewel,
ik heb nog een vraag: heb ik een electronisch blok met cdi?
27 januari 2011 om 12:09 #235850Dat is snel genoeg te zien.
Heb je een gat in je vliegwiel zitten? = CP
Heb je een ‘bobine’ waar 3 stekkertjes in moeten? = Elec.27 januari 2011 om 12:10 #235855Als ik het goed begrijp blokkeert z’n achterwiel dus?
Dan staat de v snaar toch niet te slap en ik denk dat je dan weinig opschiet met schoonmaken van poelie?
En Max, dat hendeltje is de decompressie hendel. Die zorgt ervoor dat je makkelijk aan kan rennen, doordat de cilinder geen compressie maakt wanneer je ermee rent. Als dat dus geen verschil maakt, zit het probleem waarschijnlijk ergens in de overbrenging.
Til je brommer eens op en probeer je wiel te draaien, dan kun je makkelijker merken waar het blokkeert.( Dan begrijp ik het idd. verkeerd.. )
27 januari 2011 om 12:21 #235859Als dat het geval is kan het ook simpelweg een vastloper zijn.
Haal je snaar eens van de poellies en draait je wiel dan wel?31 januari 2011 om 15:08 #235894CittaKlaas :
Als ik het goed begrijp blokkeert z’n achterwiel dus?
Dan staat de v snaar toch niet te slap en ik denk dat je dan weinig opschiet met schoonmaken van poelie?
En Max, dat hendeltje is de decompressie hendel. Die zorgt ervoor dat je makkelijk aan kan rennen, doordat de cilinder geen compressie maakt wanneer je ermee rent. Als dat dus geen verschil maakt, zit het probleem waarschijnlijk ergens in de overbrenging.
Til je brommer eens op en probeer je wiel te draaien, dan kun je makkelijker merken waar het blokkeert.( Dan begrijp ik het idd. verkeerd.. )
als het aan mijn overbrenging ligt,wat moet ik er dan af halen om dat te kunnen zien wat er mis is
31 januari 2011 om 22:45 #234698Draai je bougie dr uit , spuit wat remmenreiniger (je kan ook wat ander vluchtig lichtontvlambaar goedje gebruiken) in de kop , Bougie dr in en dat al zal hij moeten ontsteken , doet hij dat niet , dan kan je verder kijken , onsteking of te weinig mengsel. Dat laatste kan je makkelijk zien wanneer je bijft gassen bij het starten en en bougie nat is.
V-snaar kan je zelf tjekken als hij door slipt.
Cilinderkop strak aandraaien , koppakking dr tussen en zorgen dat je decompressie klep in je kop goed sluit!
Succes
2 februari 2011 om 13:40 #235939okee, dankje wel
maar mijn ontsteking en bougie zijn goed
het probleem is dat het achterwiel blijft slippen
ook als ik hem aan fiets
2 februari 2011 om 13:50 #235864Zijn je startveertjes eruit??
Wat jij zegt betekend dat je koppelingsblokjes al uit zijn tegen de schaal aan..2 februari 2011 om 14:05 #235941okee, je start veertjes zijn de drie veertjes in me koppeling toch?
dus je bedoeld dat mijn koppeling schoentjes versleten zijn ofzo?
sorry ik ben nog maar een beginnend sleutelaar
2 februari 2011 om 14:06 #235942Nee startveertjes zijn 2 veertjes in de schaal,
9 februari 2011 om 15:33 #235943zo, het probleem was opgelost totdat het opnieuw begon,
kijk, als je met de brommer van een heuvel afrijdt begint hij na
een paar seconden te pruttlennu gaat hij gwoon als een idoot afremmen in plaats van pruttelen
kan het aan mijn koppeling liggen of de schoentjes ervan?
weet iemand hier iets van?
9 februari 2011 om 20:41 #236026koppeling of schoentjes lijkt mij niet, ik zou zeggen haal je koppelling en v-snaar er eens af en probeer dan even aan de poelie te draaien, of het achter wiel.
als dat nog soepel gaat is er niks aan de hand met je achterklok en kun je de overbrenging wel uitsluiten.
het probleem zit dan in je blok en kan van alles zijn, van een vastloper tot aan verotte lagers of andere versleten onderdelen, pistonpenringetjes willen ook nog weleens loskomen en zich in de wand van je cilinder boren, en zelfs zuigerslotjes kunnen de zelfde schade aanrichten. om te checken of je een vastloper hebt gehad moet je de cilinderkop er even af halen en de zuiger op zijn laagste punt zetten. je zou dan duidelijke krassen moeten kunnen zien en voelen.
maar om t even makkelijk te houden kun je ook proberen even aan de koppeling te draaien, als de v-snaar er niet om ligt. als dit niet gaat weet je zeker dat het probleem in je blok zit.suc6 ermee!
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.