Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Meer halen uit 42mm Polini W-pooter
This topic contains 42 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by Delirium 16 years, 7 months geleden.
-
Gebruiker
-
25 augustus 2007 om 18:02 #209187
Ik heb hier een heel verhaal gepost erover op cittaforum(ik heb dus een citta), maar daar komt niemand eruit. Dus probeer ik het hier eens;)
Ik heb een 42mm polini gekocht en met de volgende setup zou het makkelijk de 65 moeten halen(vlgens heel veel mensen)
Polini top one
65 poelie
Max uitgevijlde carters, 13/13 carb@66
Malossi powerfiler
blauwe polini trekveertjes.Dat zou dus de 65 moeten halen, nou bij mij is 57.1precies de max. De carters zijn perfect gevijlt, alles loopt goed maar iet 100% snel. Het lijkt ook op top alsof hij enorme overtoeren maakt ofzo. De onsteking staat 0.3 van bdp, en op 0.45. B7HS bougie…Ik weet het niet meer. k heb echt alles al wel geprobeerd.
25 augustus 2007 om 18:03 #226775is de cilinder nieuw? anders probeer eens een nieuw setje zuigerveren en miss de zuiger verkeerd om?
25 augustus 2007 om 18:04 #226776Mischien dat er in je achtervelg een snorklok zit in plaats van een bromklok. ???
25 augustus 2007 om 18:09 #226777Cilinder is 230 km oud. Vrij nieuw dus nog.
En voor zover ik weer is er geen verschil in klokken op een citta, als iemand 65 met dat op een citta haalt dan is het gewoon een snorklok lijkt me. Een citta-klok in ieder geval.25 augustus 2007 om 18:27 #226778je hebt een snorklok.. koop een bromklok
Ik garandeer j dat dat het is..maat van mij heeft dat met zijn speed engine gaat net 60.. hij is ook opzoek naar een bromklok
25 augustus 2007 om 18:31 #226779je kan kijken wat voor n klok erin zit als ik me niet vergis….
1 omwenteling van t wiel is dat 7x je poulie rond heb je brom
1 op 12 dan heb je snortoch ???
25 augustus 2007 om 18:31 #226780Ik verdenk je contactpunten, probeer dit eens :
http://vespa-ciao.nl/page.php?id=19
EDIT: een citta heeft dus GEEN snorklok, dan je 35 met superveel toeren, en dat rij je niet.
standaard zit er ook GEEN snorvertanding in dus, maar gewoon brommervertanding46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel25 augustus 2007 om 18:46 #226782De max wat wij ( stfu en IK ) op citta met een ligt geveild blokje ( 2 x zo grote inlaat ) en 42 alu met proma circuit en poelie 70 was 65km/h op mijn aerox teller met de belgenkoppeling ging het van 65km/h naar 80km/h
Check eens wat voor naaf je in je achterwiel hebt
ong 13 x poelie wiel 1 x rond = snor naaf
ong 7-8 x poelie wiel 1 x rond = brom naafAnders zou ik je toch een andere poelie aanraden als je nu al overtoeren hebt ( poelie 55 )
25 augustus 2007 om 19:07 #226783reiniero :
is de cilinder nieuw? anders probeer eens een nieuw setje zuigerveren en miss de zuiger verkeerd om?Zuiger verkeerd om zou die toch eigenlijk geeneens starten en al helemaal geen 57 halen?
26 augustus 2007 om 10:46 #226784hansieb :
De max wat wij ( stfu en IK ) op citta met een ligt geveild blokje ( 2 x zo grote inlaat ) en 42 alu met proma circuit en poelie 70 was 65km/h op mijn aerox teller met de belgenkoppeling ging het van 65km/h naar 80km/hCheck eens wat voor naaf je in je achterwiel hebt
ong 13 x poelie wiel 1 x rond = snor naaf
ong 7-8 x poelie wiel 1 x rond = brom naafAnders zou ik je toch een andere poelie aanraden als je nu al overtoeren hebt ( poelie 55 )
Ik snap geen zak van alle verhalen over snor of bromklokken hier:P
Alle cittas hebben toch gewoon dezelfde klok?26 augustus 2007 om 10:47 #226785ja, een bromklok.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel26 augustus 2007 om 10:53 #226786Nou ok dan ga ik jou ding proberen van de ontstekingstijd;)
Maar ik heb nu al 30mm van het bdp op .45 afgesteld, dat moet al goed zijn. Maar ik probeer dan wel de 29mm:P
Verder nog iemand suggesties?26 augustus 2007 om 11:23 #226787Vsnaar te strak gespannen,
Verkeerde sproeier (welke heb je?)
3cm voorontsteking, wtf:? De slag van een citta blok is maar 4.3cm, dus dan zou hij op 1.3cm van ODP al ontsteken 😛
Verkeerd filter (welke heb je?)Met een 80 pully haalt een vriend van mij met zelfde setup als jij (alleen een polini SP eronder) net 60km/uur, dus je hebt helemaal gelijk dat hij idd niet snelgenoeg gaat:(
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno26 augustus 2007 om 11:31 #226788V-snaar staat goed. Sproeier 66, nergens echt stotteren dus dat is het ook niet. Malossi powerfilter.
En voor de rest; 7.5 omwentelingen dus ik heb wel een brom naaf;)En dat van die 29mm staat echt in de how to:P
Heb jij misschien een ander idee over de ontsteking?26 augustus 2007 om 11:36 #226789Heb gisteren bij barry op de aangepaste si gereden en binnen zo’n 100mtr zat ie al aan de 60, zat ook een alu polini 42mm op.. (en de gister aangepaste leo hm (kijk naar de special van barry) dus wat dat betreft zat daar al behoorlijk wat in en, kon nog harder, zal zeker de 70 halen, kon alleen niet zo ver doorrijden omdat op ’t eind van de straat een nogal gevaarlijke kruising was…:o en voor mij dus onbekend terrein
@delirium het is niet zeker dat je veel hoger met de snelheid komt vanwege de kleine wieltjes… de snelheid die je haalt met grote wielen blijft uiteindelijk altijd hoger liggen, het alternatief is eigenlijk nog alleen de malossivertanding in je naaf, dan kun je er wel wat meer uithalen… die werkt bij een citta ook met minder cc’s, ook weer vanwege de kleinere wielen
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.