overhit

Home Forums Techniek Problemen oplossen overhit

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by ArvidW 15 years, 11 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #209085

    frf
    Topic starter
    Berichten: 355

    eergister reed ik dus vanuit groningen naar eelde voor sommige mensen wel bekend,,, Daar kreeg ik zo maar uit het niets een warmloper dikke knal en daar stond ik stil dus half uur stil gestaan toen kon ik weer rustig rijden,,,,
    Rij ik in peize dus ik dacht gas erop :p nou nee dus stukje verder weer hetzelfde dus klein stukje nog verder gereden naar huis de hitte straalde ervan af egt superheet was me carter…

    dus ik reed dus gister richting zevenhuizen 2 km van huis af weer hetzelfde helemaal overhit dus direct maar over gegaan naar 1:40 en de sproeier kon ook nog wel stuk groter van 55 naar 61.
    De 61 is wel iets te groot maar ja toen ook direct maar andere bougie opgehaalt hittegraad 7 normaal heb ik een 6
    Maar na dit alles is het nog steeds niks verandert…

    Wat nu ???…???

    #219425

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Het zwarte kapje zit toch nog over je cilinder??Ook kan je het ganse luchtgeleidingstraject van vliegwiel-tot cilinder eens schoonblazen met perslucht of een hogedrukspuit.Durft wel eens dicht te zitten met vuil & stof.
    En zijn je zuigerveren niet versleten???

    #219426

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Als een cilinder eenmaal is warmgelopen dan is de cilinderwand en de zuiger heel ruw. Uiteindelijk slijt het wel weer vlak maar de kans is groter dat hij voor die tijd echt keihard vastnaait.

    Omdat hij zo ruw is wordt hij ook zo warm.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.