Carburateur past niet goed

Home Forums Techniek Problemen oplossen Carburateur past niet goed

This topic contains 17 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by kevin_oet_vilt 17 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
  • #208889

    kevin_oet_vilt
    Topic starter
    Berichten: 325

    hallo.
    ik heb een 13/13 van een vespa ciao op mijn citta, en ik zou hem graag willen ruilen tegen een 13/13 van een citta.
    die zijn iets anders, wist ik ook niet maar hier staat het:
    hier zie je eerst de ciao carbrateur en daarna de si/citta..
    ik zou die dus graag willen ruilen voor een si/citta carbrateur.
    het liefst omgeving limburg .
    het is een egte Dellorto.

    mvg kevin

    #225072

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    het enige verschil is de choke-hendel, en bij citta/si zit er een hefboom op ipv een bocht (waar de gaskabel door loopt) ๐Ÿ˜‰ dus als iemand die 2 dingetjes los heeft liggen…

    #225073

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    volgens mij is er geen verschil, behalve het gashendeltje en het benzineslangetje opzet stukje.

    dat maakt niets uit carb. van een ciao of citta.

    #225074

    bobbie88
    Bijdrager
    Berichten: 472

    Het enige verschil wat er in deze carburateurs zit is dat het gaschuif gedeelte bij een citta anders werkt (een soort hefboom arm) รฉn dat het ijzeren plaatje waar de shoke hendel aan bevestigd wordt iets langer is. Dit is overigens zรณ te veranderen, en waarschijnlijk heb jij al ge orginele ciao gaschuif systeem erin zitten.. Ruilen lijkt me dus overbodig!
    Ik zie nu er 2 voor mij zijn geweest, wel allen in dezelfde minuut;)

    #225075

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    ik heb idd nog wel een citta bovekantje liggen.. dat is zo’n prut hendeltje.. de ciao manier gaat veel soepeler met dat bochie als je t mij vraagt..:?

    Mike
    #225076

    kevin_oet_vilt
    Topic starter
    Berichten: 325

    neej maar er is verschil tussen citta en ciao carbrateurs..
    de ciao carbrateur heeft een dunner ringetje dat om de inlaat gaat..
    bij de citta is dat dikker..
    en hij sluit niet goed af.hij schuift er een beetje af.

    #225077

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    dat is niet waar, wat de rest zegt is alleen de bovenkant (hefboompje) en het choke hendeltje anders.
    voor de rest identiek!

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #225078

    kevin_oet_vilt
    Topic starter
    Berichten: 325

    nou mijn 12/7 was een citta carbrateur en die paste precies en viel nooit eraf en nu heb ik die vespa carbrateur erop en die schuift soms beetje eraf
    ..
    hoe kan dit…
    en wat kan ik er dan aan doen ??

    #225079

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik move dit topic wel even naar een niet verkoop gedeelte, aangezien je dat niet zal helpen

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #225080

    kevin_oet_vilt
    Topic starter
    Berichten: 325

    oke : wie kan mij helpen :D:D

    #225081

    pier
    Bijdrager
    Berichten: 836

    andere plastic busje! of je schroef eens fatsoenlijk vast draaien.

    #225082

    kevin_oet_vilt
    Topic starter
    Berichten: 325

    ja wat voor plastic busje …
    een vespa busje of citta busje ???

    hij is fatsoendlijk vastgedraaid want men schroef ben k kapot aant draaien..

    #225083

    eddi
    Bijdrager
    Berichten: 307

    kevin_oet_vilt :
    neej maar er is verschil tussen citta en ciao carbrateurs..
    de ciao carbrateur heeft een dunner ringetje dat om de inlaat gaat..
    bij de citta is dat dikker..
    en hij sluit niet goed af.hij schuift er een beetje af.

    Er zit idd verschil in carburateurs, alleen niet in wat voor brommer je hebt maar of je een oud of nieuw type hebt.. Ik geloof vanaf 91 is de diameter van het plastic busje aan de binnenkant groter.. Als je in de carb kijkt is ie ook meteen dikker (wanddikte).. Ditzelfde heb je met uitlaatflens maten, 22 & 23,5mm

    Ps, je kunt die busjes niet veranderen met de andere want de diameter van het klemgedeelte waar de bus in valt is ook anders (buiten diam. bus).

    #225084

    kevin_oet_vilt
    Topic starter
    Berichten: 325

    bedankt ๐Ÿ˜€
    maar hoe weet k nu of k een dunne of dikke ring nodig heb ?:P

    #225085

    eddi
    Bijdrager
    Berichten: 307

    kevin_oet_vilt :
    bedankt ๐Ÿ˜€
    maar hoe weet k nu of k een dunne of dikke ring nodig heb ?:P

    de carb moet er zonder veel klemmen op te schuiven zijn, beetje mag. als je dan je carb vast draait moet ie redelijk makkelijk vast gezet kunnen worden zonder al te veel kracht, want als je flink moet aandraaien heb je de verkeerde… :!dit ook ivm valse lucht trekken.. heb hier inmiddels ook ervaringen mee gehad. Je kunt ook de losse klembusjes er overheen passen en degene die het mooist past is het, geen speling bedoel ik..

    ik weet ‘t… het is irritant:boos

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.