Creco 43 boosters doorprikken

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Creco 43 boosters doorprikken

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Waarom? 12 years, 12 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #203461

    Vespa Si
    Topic starter
    Berichten: 517

    Sommige vna jullie hebben misschien al gelezen dat ik als een wilde beunhaas bezig ging met het openen van de boosters in de 43creco en daarbij dwars door de wand ging… Eigenschuld dikke bult, ik was ondoordacht en overhaast bezig, zeker als je ervanuit gaat dat dit de eerste keer is dat boosters doortrek…

    Maargoed. Cilinder kapot dus ik heb ‘m gebruikt als ‘studiemodel’ voor als ik straks m’n definitieve ga tunen. Ik heb hier wat foto’s staan van de creco en z’n boosters, is dit een beetje de goede kant op? Wat kan er beter/anders volgende keer?

    (het lijkt alsof er dikke krassen op de wand zitten, dit is echt maar heeeel oppervlakkig en de cilinder wordt toch niet meer gebruikt…)

    En het lek:

    Is dit voor de handige knutselaar nog te fixxen??

    Lijkt me een inkoppertje, maar deze delen op hemd & zuiger moeten ook passend gefreesd worden toch?

    Als dit zo goed is ga ik ze overtrekken op mn kleine carter en die eens met de dremel aanvallen =)

    PS. Ik heb het zo snel niet kunnen vinden, maar voglens mij is er nog geen how-to voor het openen van gesloten poorten. Zal ik die komende week met m’n andere creco dan eens in elkaar knutselen ^^

    #207827

    Robke15
    Bijdrager
    Berichten: 149

    Zou je dat niet dicht kunnen lassen? en weer bij werken?*-) uitlaatflens kun je ook zo lassen..

    #207828

    Vespa Si
    Topic starter
    Berichten: 517

    als je erbij komt… Het gat zit binnen IN de booster, buiten precies tussen twee koelribben.

    Binnen zit het dus vrij gunstig, onevenheden van het lassen maken in de poort niet echt uit (okay, flow is niet optimaal, maar beter dan dat de wand zelf een las plek zou krijgen xD) Ik had van Arvid al een PM gehad dat ie interesse had in de cilinder dus de handige klusser mag ‘m overnemen 😛 Ik ken geen lassers en kan het zelf ook niet…

    #207829

    jan-willem
    Bijdrager
    Berichten: 381

    misschien kom je er met een dunne elektrode aan ?

    #207830

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    je kan dit dicht lassen.

    ik heb dit namelijk met een dr evo gehad, die heb ik ook moeten dicht lassen in een spoel-poort.
    en martino op het forum heeft het ook de boosters doorgeprikt maar echt veel meer power zat er op die manier in.
    maargoed, wat ik zou doen is het volgede:

    een kogeltje van een lager in het gaatje duwen (mag er net niet doorheen vallen) en dan met zwakke stroom op een co2 `mag` las automaat proberen de cilinder op die plaats iets op te vullen, en het moet best wel dicht zijn anders lekt je al je carterdruk weg 😛

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #207831

    Waarom?

    Dat is idd prima te fixen. Waarschijnlijk kun je dit ook gewoon hardsolderen, met soldeer staven en een brandertje. Wel even kaal schuuren om het gat tussen de koelribben;). Als je gaat kijken op google vind je hier vast reparatie setjes voor.
    Anders gewoon even bij een constructie bedrijf oid binnenlopen en vragen of zij dit willen repareren. Doe ik ook als ik er zelf niet uit kom en kost je misschien een tientje, kratje bier of een doos gebak:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.