Zuigerveerslotje verplaatsen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Zuigerveerslotje verplaatsen

This topic contains 15 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by eidos 14 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #203234

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    Ik heb een probleem met mijn DR626, de uitlaatpoort is zo groot dat het zuigerveerslotje er recht doorheen gaat 😮

    (De rode is zoals het nu is)

    Nu kan natuurlijk het zuigerveerslotje bij mijn zuiger gaan verplaatsen, helaas is dat nogal een klote karweitje:(

    Kan iemand mij vertellen of de onderstaande zuigers de zuigerveerslotjes zo hebben zitten dat ik het in mijn DR kan gebruiken?:)

    Deze lijkt mij hetzelfde als de DR zelf kwa slotjes

    Hier gaan de slotjes tussen de boosterpoorten in de 43mm polini door, past dit met de DR?

    Zelfde verhaal als bij de bovenstaande, past dit met de DR?

    Alvast bedankt!

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #203824

    Dries
    Bijdrager
    Berichten: 317

    Moet je ff uitkijken de volgende keer hoe je vijlt hé Arvid!:lol

    Ik denk, ik weet het niet heel zeker, maar ik denk dat de Polini past. Heb deze zuiger eens vast gehad bij een kameraad.

    Anders kan je mss JMPB ff een mailtje sturen over hoe de zuigerslotjes zitten?

    Succes in ieder geval!

    #203825

    Thomasc
    Bijdrager
    Berichten: 180

    Stuur anders Mike even een Pm want volgens mij heeft ie mijn oude 70 polini nog liggen plus zuiger.
    Ik weet het niet zeker maar je kan het proberen.

    #203826

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    ik kijk wel effe voor je arvid, van de polini zuiger. heb er namelijk nog zoeen liggen en een DR evo. 3 sec.

    edit: ik heb een andere zuiger van de polini. je weet wel, met nog 2 zo’n “kuiltjes” erin. daarvan gaat 1 zuigerslotje rakelings langs de booster en de ander zit bij de uitlaatpoort, dus ik denk niet dat die zal passen.

    ik heb ook even die van m’n zeta geprobeert. deze gaat wel perfect. die zijn bij mopshop te bestellen.

    #203827

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    Timo, deze?

    Wel duur:o

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #203828

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    deze ja (klik)

    zou je normaal zeggen. maar deze is verdomme weer anders. die heeft van zo’n kuiltjes wat ik ook zij bij de polini, en daar zitten de zuigerslotjes weer anders.

    normaal moesten ze tussen de boosterpoorten en de spoelpoorten zitten (dus aan de buitenkanten van de boosterpoorten). maar ik zie op de foto geen zitten. :boos

    #203829

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    als je nou je oude slotjes weet te verwijderen , dmv verhitting, of weg slijpen oid. en van een naaldlager nieuwe slotjes maakt, dmv gaatjes voorboren op de juiste plek waar je ze wilt hebben in de zuiger, en daar het naaldje van de naaldlager inperst. moet dit volgens mij willen..

    #203831

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    oude slot pennetjes eruit slijpen met een dremel.

    dan pak je een oude zuiger, daar zaag je heel grof de slotjes uit.

    dan pak je een waterpomp tang en plet je het brokje alu.
    deze verpulvert dan en dan heb je een compleet goed slotje om in je nieuwe zuiger te zetten 😉

    #207339

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Ik weet dat dit een Oud topic is, Maar ik heb nu dus een zelfde probleem als dit.

    Heeft iemand een adres waar ik zuigerslotjes kan laten verplaatsen? Zelf doen is denk ik geen optie. Zou niet weten hoe ik de slotjes dan weer moet bevestigen.

    Bij mijn 43mm Eurocilindro loopt het slotje std door een poort heen. Hier ben ik eergisteren achtergekomen..:?

    #207340

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    ben ook wel benieuwd hoe je die hebt opgelost arvidw

    #207341

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    1 zuigerveer weglaten:D

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #207342

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Jah, Dat stelde Martino ook al voor. Maar dan kan het motortje nooit mooi lopen toch?

    Is er dan prestatie verlies?

    Slijt de cilinder dan niet veel sneller?

    Edit: Bij mij is het de bovenste zuigerveer.

    #207343

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    ah ok de zuigerveer die door de poort liep was dus de onderste? anders looptie toch niet mooi?

    #207344

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Deze oplossing zal dus niet voor mij gaan werken…

    Iemand een adres die zuigerslotjes kan verplaatsen?

    Of een manier om het zelf te doen? Ben zelf vrij handig. En heb wel het 1 en ander kwa gereedschap tot mijn beschikking.

    Heb mans engel al gemaild, Die zit hier in groningen.

    Ergens anders in het land kan natuurlijk ook!

    Alvast bedankt.

    #207345

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Ik gebruik ook maar één zuigerveer bij m’n racer, loopt er niet minder om hoor… Merk je niks van. Er liep ook één door een poort heen bij m’n membraancilinder. En de originele zuiger die bij de cilinder hoort (ik rij met een 43mm DR zuiger) heeft maar één zuigerveer, net als veel scootercilinders.
    (de mensen die hem op de meeting hebben gezien, weten dat hij wel vooruit wilt komen)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.