Reageer op: Carter+cilinder tips enz?

Home Forums Techniek Opvoeren Carter+cilinder tips enz? Reageer op: Carter+cilinder tips enz?

#203148

zevenenergie
Forum Goeroe
Berichten: 4005

Als je de cilinder optimaal wilt benutten moet je de inlaat diameter en de inlaat timing aanpassen.

Vroeger (toen alles beter was) kocht je een snelle cilinder en zat de inlaat op de cilinder zelf.
Dus alles was netjes op elkaar afgestemd kwa timing.
Nu zie op alle scooters membraam en was ciao een van de weinigen met roterende inlaat.
ciao heeft de inlaat op het carter zitten. En als je een snelle cilnder op een standaard carter zet is dat echt een behoorlijke beperking . Maar het kan wel. 55 is dan zo,n beetje de snelheid die je haalt.

Als je alles uit de kast wil halen moet je het carter aanpassen en ook je krukas.
Dat geeft een top van 70 a 75 km per uur. (met citypower).

Ik rijd zelf met en dr 43 die ik een beetje getjoent heb, en hij haalt met een proma citypower bij flinke wind mee 80km
maar normaal zo,n dikke 70. Ik heb de timing een beetje aangepast en de spoelhoeken zodat hij wat meer boost. De kop is daarop afgestemd.
Ik heb er ook een leovice handmade voor en dan is het echt beestachtig zoals hij trekt en daarmee bedoel ik de boost die rond de 55km zijn intrede doet, hij schiet dan als een raket naar de 80km waar hij vervolgens netjes op blijft hangen.
Als ik de uitlaat timing wat zou aanpassen dan zou ik de 90 wel halen.

Zelf vind ik 70 a 80 Hard zat, hij is betrouwbaar en zuinig in gebruik.