Reageer op: Brute setup?

Home Forums Techniek Opvoeren Brute setup? Reageer op: Brute setup?

#198070

angel
Topic starter
Berichten: 740

niek1992 :
Ten eerste is een spruitstuk van een minarelli een stuk beter als die van een ciao. die is ronduit beperkt ( standaard ). en een 17,5 of een 24 mm DO geeft je gewoon meer power als een standaard 12. Ja tuurlijk je zal hard rijden met een 12mm carb, maar een 24 of 17,5 DO geeft je gewoon meer power;)

ten tweede, je wilt zo hard mogelijk rijden zonder ook maar iets aan te passen aan je carter/inlaat… Dan zal je niet zo gek hard rijden. uitvijlen helpt echt een stuk.

En ten derde, tuners doen geen ciao cilinders. Mischien de simo 4 taps. maar dat is eigenlijk een scooter cilinder. Ciao vinden ze te oubollig. Je zal het dus zelf moeten doen 😉

das kut..ja ik hoor het vaker..nou man wat zit jij nu te klooien met een ciao etc etc. Zelfs me dealer die mij erg geholpen heeft bij me neos kijkt me aan alsof ik gek ben als ik wat kom bestellen voor mijn ciao 🙁 en dan geraakt ie er nog amper aan ook en moet ik lang wachten..

hmm ik dacht al zoiets maar is ook logisch..Vergelijk maar eens een minarelli horizontaal blok met een vespa blokj :con vespa’tje lijkt dan wel een stuk antiek. Inlaat is idd veel beter, VEEL meer snellere cilinders en zo..maar boeiend gaat om de old skool shit.

maar snelheid valt toch wel goed mee 😕 toen ik 16 was haalde ik met dit:

* snor cilinder
* untuned snor carters
* tecno circuit (kut uitlaat was ongeveer hetzelfde als de citypuff)
* poulie 70
* groene veertjes in de koppeling

45-50 autoteller.

Met een goed uitlaatje, snellere cilinder moet er toch wel meer uit te halen zijn? Of zit het systeem van het carter en zo zo slecht ineen dat de cilinder gewoon amper benut word?