Home › Forums › Techniek › Opvoeren › Krukas frezen/kwaliteiten › Reageer op: Krukas frezen/kwaliteiten
Je hebt 4 voornamelijke soorten krukas types voor vespa ciao.
De std krukas deze heeft grote wangen omdat deze natuurlijk std is.
De race krukas deze zijn meestal gepolijst en hebben kleinere wangen zodat deze meer benzine mee nemen en je dus harder gaat
Volle wangen krukassen deze krukassen zijn voor membraam engines zoals de evo engine en de reed valve engine. Doordat de krukas helemaal rond is en dus vol is schept deze geen benzine mee maar zorgt als het goed is voor meer druk in de carter.
Natuurlijk heb je ook nog zijinlaat krukassen die een gat erin hebben om zo benzine via de zijkant van de carter mee naar binnen te nemen.
Heb je geld teveel dan koop je een racekrukas omdat je hier niks aan hoeft te kloten en je weet dat ze zijn getest en goed zijn, ook zijn ze goed uitgeballanceerd.
Zelf krukas frezen kost bijna geen geld dus het is een goedkope optie voor een racekrukas het is gewoon bijna hetzelfde als een racekrukas alleen zijn er bij de racekrukas de wangen wat hoekiger gemaakt en bij een std gefreesd krukas niet daar maak je het vlak zeg maar.