This topic contains 6 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Ruben06NL 6 years, 10 months geleden.
-
Gebruiker
-
14 mei 2017 om 15:43 #185291
Ik heb nu inderdaad een Sito citypower gekocht. Rijd een stuk lekkerder. Hij trekt echt goed rond de 15 km/h.
Nu dat ik een andere uitlaat heb is het nu ook nodig om een nieuwe carberateur aan te schaffen of een grotere sproeier. (Momenteel een 40)
En als ik hem harder wil laten trekken in het begin moet ik dan strakkere trekveertjes aanschafen?
Alvast bedankt voor de hulp
14 mei 2017 om 16:22 #203037Hoi Siem, heb zelf ook een Sito uitlaat, en ga binnenkort een nieuwe carbuarateur monteren, een Dellorto 13/13 (heb gehoord dat die van goede kwaliteit is)
Mijn brommertje liep standaard + Sito uitlaat het lekkerste met een sproeier van ongeveer maat 43, maar als je binnenkort ervoor kiest een nieuwe carb. te monteren moet je denk ik een beetje experimenteren (je kunt immers zelf het beste inschatten wat het best voor je werkt) je kunt op JMPB bijv. verschillende maten sproeiers in één pakketje bestellen (misschien wel handig).
Ik heb zelf nog standaard trekveertjes maar ik denk dat ‘Groene’ van Pollini of ‘Zwarte’ van Mallossi een groot verschil maken… ik weet niet precies de verschillen in sterkte, dit moet je even opzoeken (volgens mij kun je ook trekveertjes in ‘testpakketten’ kopen)Ik hoop dat dit in enig opzicht hulpvol was….
Mvg
Ruben14 mei 2017 om 16:40 #203038Ruben06NL :
Hoi Siem, heb zelf ook een Sito uitlaat, en ga binnenkort een nieuwe carbuarateur monteren, een Dellorto 13/13 (heb gehoord dat die van goede kwaliteit is)
Mijn brommertje liep standaard + Sito uitlaat het lekkerste met een sproeier van ongeveer maat 43, maar als je binnenkort ervoor kiest een nieuwe carb. te monteren moet je denk ik een beetje experimenteren (je kunt immers zelf het beste inschatten wat het best voor je werkt) je kunt op JMPB bijv. verschillende maten sproeiers in één pakketje bestellen (misschien wel handig).
Ik heb zelf nog standaard trekveertjes maar ik denk dat ‘Groene’ van Pollini of ‘Zwarte’ van Mallossi een groot verschil maken… ik weet niet precies de verschillen in sterkte, dit moet je even opzoeken (volgens mij kun je ook trekveertjes in ‘testpakketten’ kopen)Ik hoop dat dit in enig opzicht hulpvol was….
Mvg
Ruben14 mei 2017 om 18:09 #203040Bedankt voor de informatie en de tabel!
Wat bereik ik er mee als ik een grotere carberateur aanschaf gaata hij hier harder van rijden of trekt hij beter?14 mei 2017 om 18:18 #203041En als ik echt hard wil optrekken heeft het dan zin om een vario te kopen ?
Heb ik dan genoeg aan dit setje https://www.cityparts.nl/variokit-polini-vespa-citta-vespa-si-vespa-ciao-vespa-bravo.html of heb ik hiervoor meer onderdelen nodig want dit kan ik niet echt ontdekken op het topic van de vario.Bedankt groetjes Siem
15 mei 2017 om 05:13 #203042Ik had een poos geleden zelf ook een forum geopend over lichtelijk opvoeren: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=38055
Misschien dat dit nuttig is…
Als je sneller wilt optrekken kun je ook gewoon een kleinere poelie nemen ( met bijbehorende V-snaar ) maar dit gaat wel ten koste van je topsnelheid, ik heb zelf een iets kleinere voor de lange afstanden…
Over Vario’s heb ik geen verstand, behalve dat bijna iedereen op dit forum er wel één heeft en er over het algemeen zeer positief over is!
Succes!
Mvg
Ruben15 mei 2017 om 05:15 #203043*correctie GROTE poelie = beter optrekken.
Kleine poelie = hoge topsnelheid.Excuses 😀
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.