70dr vs 60pinasco

Home Forums Techniek Motorisch 70dr vs 60pinasco

This topic contains 24 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by vespa liessel 15 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
  • #166490

    vespa liessel
    Topic starter
    Berichten: 89

    Cilinderkit 60CC Pinasco.
    vs
    Cilinder 43MM / 65CC.
    Merk DR.

    allebei te koop bij jmpb welke is volgens jullie het snelst?
    welke trekt het best?

    met setup die ik nou heb alleen dan ook gevijlt en als nodig krukas getuned

    #168588

    1-feb
    Bijdrager
    Berichten: 462

    Ik heb ze beiden op dezelfde setup zie hiernaast.
    DRevo trekt beter en gaat harder +- 85
    Pinasco slijt gewoon veel minder +- 80

    #168589

    vespa liessel
    Topic starter
    Berichten: 89

    uuhmm… zo als ik het nou zie bij jou daarnaast ga je 73.6 met dr evo geen 85
    en dr evo hoelang kun je deze ongeveer rijden km’s
    en de 43mm alfearre op jmpb iemand geprobeerd of niet?
    hoe rijd deze

    #168590

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    uhm als je goed kijkt zie je dat hij vario heeft en geen poelie aandrijving. met vario kun je meestal niet harder dan 72-74
    tenzij je malossi vertanding hebt en dat heeft hij niet dus 85 kan best hoor!!! moet je alleen goede poelie hebben en goed getunede carters.

    #168591

    st3yn
    Bijdrager
    Berichten: 683

    Ik heb 1/2’s Pinasco en DRevo ciao geprobeerd, en de DRevo heeft duidelijk meer boostpower en gaat ook harder. 🙂 De pinasco gaat alleen eeuwig mee, dat is het grote verschil.

    #168592

    vespa liessel
    Topic starter
    Berichten: 89

    maar welke is volgens jullie beter
    dr of pinasco
    ik wil graag meningen als iemand 43mm alfearre zou ik daar ook graag mening van willen weten

    #168593

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    ik heb ook de 42mm alu pinasco ( 60cc dus ) optrekken doet ie naar mijn mening dus wel beter dan een dr evo, de uitlaatpoort is ook groter, zoek maar op bij de poortmappen. dus die theorie is dan wel onderlegd

    met malossi vertanding heb ik er 84 kmh mee gehaald op mijn ciao met 16 inch wielen

    en een ander voordeel is dat hij alu is dus langer mee gaat inderdaad

    maar dan nog… de 60pinasco kan je niet meer krijgen….

    de 43 Dr evo is gewoon een sterke en fijne cilinder die goed optrekt en ook doortrekt door de cc’s maar die heeeft wel aandacht nodig kqua onderhoud, zuigerveertjes in de gaten houden;) en hijs goeiekoop he:lol!

    het echte verschil in topsnelheid bij die 2 cilinder zal ehm in het afstellen gana liggen wat ze zullen niet veel onder doen aan elkaar

    de 43mm AR is gewoon een exacte kopie van de 43 mm polini, das een zeer goede en zeer betrouwbare cilinder, presteert net even onder een dr evo maar evengoed een héél goed ding!

    Mike
    #168594

    vespa liessel
    Topic starter
    Berichten: 89

    ik dacht dat je met vario juist sneller optrekt en hogere top had

    #168595

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    hoe bedoel je dat? want dat is ook zo..? althans optrekken en doortrekken doet het er erg goed mee, top ligt eraan welke vertanding je gaat kiezen

    Mike
    #168596

    vespa liessel
    Topic starter
    Berichten: 89

    je koopt bijv. mallosi vario met een achterkoppeling(weet niet wat hier goed voor is) en je haalt bij iemand gewoon varioklok heeft dit dan lagere topsnelheid?

    en ik wil dus blokje dat 75-80 loopt en nog vrij goed trekt welke setup zouden jullie adviseren
    ik wil wel een 43mm alfearre of 43dr evo de rest laat ik jullie invullen

    #168597

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    dat zal niks uitgaan maken wat je koopt,

    de cilinders zijn beide goed genoeg om jou daar heen te trekken met een std varioset en met snelle voorvario! het zal er bij jou omgaan op je je carter bewerkt.. en wat voor uitlaat je gaat gebruiken

    Mike
    #168598

    vespa liessel
    Topic starter
    Berichten: 89

    inlaat geveild
    13mm geboord
    13/13
    uitlaat: ? (invullen aub)zat te denken aan leo krul?
    poelie : ? heb nou poelie als ik volgens jou vario moet pakken effe zeggen wat ik ervoor nodig heb van voor vario tot achterkoppeling en achterklok en dergelijke
    krukas tuning nodig?
    pak denk ik 43mm alfearre en pas carter dan daar ook op aan!
    iets vergeten?

    #168599

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    nee gaat wel goed zo:)

    leokrulltje is wel een goede uitlaat en ook lang nie zo slecht als meestem mensen zeggen maar een echte vario rakker is het niet.. beter pak je een Polini top one.. een simo racing of een proline en ander een HM of een Ninja

    bij vario koppelingen heb je 2 soorten poulies. 90mm en 100mm 100mm zie je vaker. princiepe is hetzelfde als normale poulies

    inlaat vijlen en 13/13 bij 13mm inlaat is goed. krukastuning hoeft niet persee… maar je moet wel de “extra” spoelpoorten van de cilinder in je carter maken.

    Mike
    #168600

    vespa liessel
    Topic starter
    Berichten: 89

    als ik dan vario pak wil ik de mallossi variateur dan moet ik nog een varionaaf hebben neem ik aan
    en wat moet ik nog meer hebben zodat ik even kan kijken wat dat gaat kosten
    kan sp aankomen is dit goede voor op vario?

    #168601

    1-feb
    Bijdrager
    Berichten: 462

    Ik heb dat nog niet bijgewerkt die snelheid was tijdens inrijden maar kan nu liggend 85 halen met de drevo mischien zelfs wel 90 met wat mazzel. Maar ik zou de Drevo nemen is veel goedkoper en nog te krijgen.
    Ik zou eerder een simo racing kopen die werkt op de meeste setups met vario goed.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.