Reageer op: Afstellen

Home Forums Algemeen Oude topics Afstellen Reageer op: Afstellen

#133374

Thijs_DR_Evo
Bijdrager
Berichten: 269

Owww, ik dacht dat het nog om die EVO-carb ging… Is het wel dat MHR carter dan? (ga ik maar wel ff vanuit)
Ik denk om het ding met een 13’er fatsoenlijk aan het lopen te krijgen lastiger is als met een dikke carb, omdat deze een naald hebben. Ik dacht ook dat de cilinder al was ingereden. (volg niet alle topic’s hier ;))
Met een nieuwe cilinder gelijk volgas is idd niet goed nee, dus dat moet dan later maar. Ik zet de bougieelectroden altijd op die afstand, meer kan op zich geen kwaad, alleen heeft de bobine het dan wat zwaarder. (iedere mm was iets van 10 of 100 kV verschil in overspringspanning) Maar goed, is gauw geprobeerd, en als het niks is, heb je de electroden ook weer zo teruggebogen 😉
De pest met die “standaard” carburateurs is dat je ze maar voor een klein toerenbereik goed krijgt. Ik merk dat met mijn Polini H2O ook heel erg. Als die even stationair heeft staan draaien, trekt ie in eerste instantie ook niet meer, omdat ie voor de hoge toeren is afgesteld. Het ding slaat dus vet onder het stationair draaien, omdat er voor stationair een te koude bougie inzit. Op toeren is alles perfect, dus zo lang je (ik in dit geval dus) weet is er niks aan de hand.
Ik denk dat er bij jou ongeveer hetzelfde aan de hand is. Dat ie om rustig te rijden TE vet loopt, en op een gegeven moment is de bougie vet en dan kun je hoog en laag springen maar dan gebeurd er niks meer.
Je kan het ding eens gaan knijpen met de sproeier, en dan zorg je gewoon dat ie half gas wel goed loopt, en dan weer vanuit daar verder hannessen. Bij mijn H2O ben ik ook wel ff bezig geweest om em goed te krijgen, en voor mijn gevoel zit er nog meer in de cilinder, maar dat trek ik er van de zomer nog wel uit. Heb ik nu geen tijd voor helaas :D.
En over dat boek hoef je je niet druk te maken, ik typ niks als ik het niet wil 😉 :P, en met 300 aanslagen per minuut komen die boeken wel goed ;).

grz Thijs