Reageer op: 50cc “snel”, in hoeverre legaal?

Home Forums Algemeen Oude topics 50cc “snel”, in hoeverre legaal? Reageer op: 50cc “snel”, in hoeverre legaal?

#127764

speedbuxy
Bijdrager
Berichten: 10286

Herr FlicK :
Laatst was dit nog op wegmisbruikers,
je mag alleen een 50cc cilinder pakken die ook goed gekeurd is als 50cc “std”

een 50DR,polini is dus illigaal om mee te rijden (volgens de wetgeving)

Ja dat stukje heb ik ook gezien maar die pig stond gewoon dom te kletsen want dat gastje had gelijk zijn cilinder is orgineel en wil orgineel ook gewoon 75.
Enige wat dat ventje wet technisch miste was de prop in de uitlaat maar de cilinder was niks mis mee die is orgineel zonder prop gewoon in staat 75 a 80 te willen rijden.

En om even op het onderwerp zelf in te gaan volgens mij kan je gewoon 50snel rijden want het is en blijft 50cc en weet wel zeker dat degene die bij een aanrijdingen het technisch onderzoek doet echt niet weet of er nou maar 2 of 4 spoelers in mogen zitten, die meet gewoon alleen de boring na en hij heeft ergens een lijstje waarop staat wat die max mag zijn bij vespa.
Veel belangrijker is de snelheid die je haalt want daar word veel meer naar gekeken en daar hoef je ook geen verstand van te hebben omdat vast te stellen + dat daar wet technisch ook totaal niks op te zeggen is een 50snel wel mits ie ook echt 50cc is.

Want gemoppel dat een cilinder een nederlands type goedkeur moet hebben gaat nergens over, want een scooter cilinder kan qua poorten en timing nooit een nederlands type keur kunnen krijgen is zijn veel te snel voor.
Het type keur zit in prensiepe op de scooter/brommer zelf en niet op de onderdelen.
Anders kan je de meeste scooters als de cilinder versleten is wel weg gooien, want voor peugeot bv vind je now way een nieuwe orginele cilinder terug alleen een imitatie.